Θέλουν τίτλο στη Citroen: Απόδειξη;

Πέρασαν δώδεκα μήνες από την τελευταία μας επίσκεψη στις Άλπεις, με αφορμή το 3008 και αιτία τον Όμιλο Συγγελίδη, που υποστηρίζει υποδειγματικά το ρόλο μου ως μέλος της επιτροπής για το COTY.

Ήταν το 3008, είναι το C3 Aircross. Το Peugeot, όντας πολύ μπροστά, θα μπορούσε να είναι και μια εξαιρετική DS, ενώ δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως αν η Citroen διέθετε στελέχη όπως στην Peugeot σε επίπεδο επικοινωνίας και όχι μόνο, θα διεκδικούσε στα ίσια ακόμα έναν τίτλο με ατού το προϊόν, βέβαια.

Παρατήρηση που δεν υποβαθμίζει τα στελέχη τους, ούτε βέβαια σηματοδοτεί το αποτέλεσμα. Απλά, αφουγκράζεσαι και έχεις την εμπειρία να σχολιάζεις και μακάρι να διαψευστώ και μακάρι ο φίλος μου (μάλλον για μακρινή συγγένεια πρόκειται αν κρίνω από τη σπάνια μεταξύ μας επικοινωνία) να έχει άσσο στο μανίκι. Το αξίζει και το δικαιούται ο Δημήτρης Καβούρης, ένας gentleman του χώρου με τσαγανό, σε συνδυασμό με την έντιμη εμπειρία του και τα ατελείωτα χιλιόμετρα σε διαδρομές που έδειχναν Τέλειες και αποδείχτηκαν Ειδικές.

Επί του προκειμένου, αυτή η Citroen, η C3 Aircross, είναι ένα καλό, ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο στο οποίο απεικονίζεται περίφημα η φιλοσοφία μιας μάρκας με ιστορία που σεβόμαστε και με άποψη που την εκφράζει χωρίς όμως το πάθος που απαιτείται ώστε να πείσει ειδικούς. Να σε νοιώθουν δίπλα τους. Να εισπράξουν ότι ενδιαφέρονται για το ρόλο σου. Το έκαναν πέρυσι στην Peugeot και κάθε φορά που ήσουν στους προσκεκλημένους τους, πετούσες στον 8ο ουρανό. Βλέπετε, τον 7ο τον ξεπέρασες τότε με κράνος σε ε.δ και το χρονόμετρο να σου τσακίζει τα νεύρα και άλλοτε να σε προδίδει και άλλοτε να σε ανταμείβει. Ήξερες όμως ότι έχεις εσύ την ευθύνη και μέσα από την αυστηρή αυτοκριτική βελτίωνες το δύσκολο, πολύ ειδικό ρόλο του επαγγελματία σε χώρο με μόνο ερασιτέχνες.

Στη Citroen, έχουν την πολύ καλή πρόθεση, αλλά δεν αρκεί. Λείπει το λιονταρίσιο τσαγανό της Peuegot. Συμπαθητική η κυρία που διευθύνει, παλεύει να είναι και επικοινωνιακή και είμαστε πολύ μικροί για να κρίνουμε επιλογές Tavares και Piquat, όντας φίλος της οικογένειας Συγγελίδη, οπότε και δικός μας πλέον. Όμως, δεν έχει αυτό το κάτι του Φίλιππου, του Ιταλού Ιμπαράτο που ανέθεσε το project στο φίλο μας Φρέντερικ και κατάφεραν το ακατόρθωτο. Συντόνισαν και τους «κατά τόπους», τους μπόλιασαν με πάθος τους εθνικούς εκπροσώπους, που άλλωστε επί ελληνικού εδάφους, δεν ήθελαν μεγάλη προσπάθεια και έγραψαν ιστορία. Είναι για «δέσιμο» όλοι αυτοί του Πιπερίδη.

Μας έπεισαν, λοιπόν, τεκμηριωμένα ότι το 3008 δεν είναι ακόμα ένα SUV, ότι είναι αυτό το κάτι διαφορετικό, όντας κομψό και ποιοτικό με πάτημα GTi και κέρδισαν το φαβορί, την Giulia. Αξιοποιώντας βέβαια και τις σχέσεις τους, όταν στην Alfa νόμιζαν ότι θα πάρουν τίτλο με ιστορία και γκάζι, αναβαθμίζοντας την ποιότητα. Συνδυασμός είναι το COTY. Οι άνθρωποι και η μηχανή.

Το C3 Aircross βγάζει στο βουνό χαρακτήρα που δεν προκύπτει στο «σπίτι-γραφείο-σπίτι», στοιχεία που δεν κατάφερες να εντοπίσεις ούτε στην άστοχη παρουσίαση στην Κορσική. Η αποστολή στις Άλπεις είχε τα προβλήματα της λόγω καιρού. Δεν είχε σφυγμό, αφού δεν έχουν ανθρώπους που θα δώσουν το ρυθμό, είχε, όμως, το βασικό: τον σεβασμό που απαιτείται, κάτι που εισπράξαμε χάρη και στον κ. Γιάννη Καραβά. Ξεπερνά μάλιστα τη βόλτα-έκπληξη με το αναγεννημένο C4 Cactus, για το οποίο δεν μπορούμε να σχολιάσουμε λόγω εμπάργκο. Το αυτοκίνητο εκεί στα παγωμένα βουνά, σε ύψος 2.300 μέτρα, αποδείχθηκε εργαλείο. Απίστευτο το «δέσιμο» των ηλεκτρονικών συστημάτων για κακοτοπιές που τα χαρακτηρίζουμε «συστήματα Κελάδη», με σεβασμό στον Τεχνικό Διευθυντή, ευτυχώς του PSA γκρουπ στην Ελλάδα. Παλιά καραβάνα, με το ήθος του να συμπλέει με τη γνώση του και μόνο τυχαία δεν αποτελεί «έπιπλο» από μαόνι σ’ έναν όμιλο με κυρίαρχο το συναίσθημα σε σχέση με τους ικανούς συνεργάτες πρώτης γραμμής. Υπήρξαμε δύσπιστοι δοκιμάζοντας όλα αυτά σε 3008 με δεδομένο ότι είναι σε πολύ ψηλά επίπεδα η αδυναμία μας στο COTY του 2017. Σήμερα εκπλαγήκαμε και υποκλιθήκαμε στους Γάλλους τεχνικούς απολαμβάνοντας οδήγηση στον πάγο, με τη συνεργασία ελαστικών για χειμώνα με ηλεκτρονικά συστήματα διευκόλυνσης και προστασίας. Ξεπερνάει, σκοτώνει την τετρακίνηση όλο αυτό το σύστημα και η επιφύλαξη-δυσπιστία εξελίχτηκε σε σεβασμό σε ανθρώπους που ξέρουν τι φτιάχνουν και γιατί.

Το σύνολο μάλιστα προδίδει ότι αυτό το πλαίσιο έχει μεγαλύτερες δυνατότητες σε επίπεδο κινητήρα και εν όψει ψηφοφορίας περιμένουμε να δοκιμάσουμε την έκδοση με τον καλό ντίζελ κινητήρα των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους. Άμεσα με το «6άρι» κιβώτιο και αργότερα με το αντίστοιχο αυτόματο. Δεν τίθεται θέμα. Μοιραστήκαμε τις εντυπώσεις  μας με τον Έλληνα άνθρωπό μας-οικοδεσπότη, ενώ ψάξαμε και βρήκαμε τον τεχνικό και της Peugeot από τη Μπολόνια και εκφράσαμε το θαυμασμό μας.

Είναι ελαφρύτερο και σε μικρότερο όγκο και ο «Κελάδης» του ταιριάζει ως γάντι. Κατά τον κ. Καραβά, το έξτρα κόστος δεν ξεπερνά τα  1.000 ευρώ και ειλικρινά κάντε την υπέρβαση.

Ειδικά, θα πάρετε απαντήσεις και θα το διαπιστώσετε, αν επισκεφτείτε την έκθεση του κ. Μακρή στην Αττική που διδάσκει και στα γαλλικά, ή ειδικών με άποψη, όπως ο κ. Γιαννίρης στη Θεσσαλονίκη και ο κ. Καρέλης στη Λαμία, απλά, ο Αποστόλης, ο Μιχάλης και ο Χρυσόστομος (αυτούς γνωρίζεις-παραδέχεσαι, αυτούς εμπιστεύεσαι).

Εμπειρία η οδήγηση του C3 Aircross στον πάγο που ξεπερνά βέβαια την έλλειψη του πάθους των ανθρώπων της Citroen στη διεκδίκηση της υπέρβασης. Άλλωστε, το πάθος που κάνει τη διαφορά σε ανθρώπους όπως εμείς, δεν είναι το αυτονόητο για σπουδαίους επαγγελματίες.

Σίγουρα, είναι και κακομαθημένος ο υπογράφων, αφού μετά από 38 χρόνια σε αυτή τη δουλειά και 15 στο COTY, πριν 12 μήνες ήταν η πρώτη φορά μέσα από επικοινωνία για σεμινάριο, όπου το τεκμηριωμένο συναίσθημα είχε αυτό το πάθος που όταν συντονιστεί με την ουσία ξεπερνά το αυτονόητο και δεν διεκδικεί απλά, αλλά κερδίζει το ακατόρθωτο.

Ολοκληρώνοντας, είδαμε στον παγωμένο δρόμο DS7 σε σκουρόχρωμη απόχρωση και, κακά τα ψέματα, σε αισθητική, σε ύφος και στιλ τον βρήκε τον αντίπαλο το 3008 και ευτυχώς είναι αδελφή ψυχή, όντας Γαλλικό Velar. Μακάρι να το δοκιμάσουμε στα ίσια και παλικαρίσια και όχι ευκαιρίας δοθείσης με καλό κρασί που δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε και γαλλικό τυρί που δεν είναι στις προτιμήσεις μας.

Σε σχέση με το COTY, ο αγώνας συνεχίζεται με δεδομένο ότι θα δοκιμάσουμε το Kia Stinger στη Βαρκελώνη με στόχο να το φέρουμε Ελλάδα και επικοινωνιακά να εκπλήξουμε με συνεργασία για μεταπτυχιακό, ενώ δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως στην Κοσμοκάρ θα κάνουν ό,τι μπορούν για το Audi Α8 ώστε να το αξιολογήσουμε υποδειγματικά.

Στο μεταξύ, η ψηφοφορία στο 4troxoi.gr συνεχίζεται, ενώ ονειρευόμαστε Stelvio QV και Μ5, μεθαύριο στο Παρίσι για την τελική αξιολόγηση. Μείνετε συντονισμένοι. Είναι τόσο αλλοπρόσαλλη η μικρή λίστα φέτος, που εκτοξεύει το ενδιαφέρον και δημιουργεί ανησυχία στο νευρικό μας σύστημα. Εκπαιδευμένο, αλλά έχει τα όρια του._Σ. Χατζηπαναγιώτου 

 

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου