Από τα ψηλά στα χαμηλά!

Με αφορμή την κατρακύλα του Οζιέ στο Σουηδικό Ράλλυ, θυμάσαι αντίστοιχες περιπτώσεις και το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται για στατιστικό λάθος.

Νικητής προχθές στο Μόντε Κάρλο ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, με ή χωρίς αντίπαλο, όπως άλλωστε συνηθίζεται (σ.σ.: ο Λέμπ δεν έχει κοπιάσει το ίδιο για να τα κάνει 9, έχει κάνει και τις «βόλτες» του), παραμένει το σημείο αναφοράς. Σ’ ένα θεσμό που οι ώριμοι θέλουν νίκες και οι νέοι κάνουν τα πάντα για να τους θυμίσουν ότι αλλάζουν τα δεδομένα. 

Παραδοσιακά, ο Γάλλος παρασχολείται με τον κανονισμό που αφορά στη σειρά εκκίνησης και είναι σαφές πως αποσυντονίζεται. Άλλωστε, οι ενδιάμεσες χρονομετρήσεις, όταν ανοίγει το δρόμο, άλλοτε τον δικαιώνουν και άλλοτε τον εκθέτουν. Ο ίδιος, όταν δε βλέπει ροδιές στο χιόνι ή στο χώμα και διακρίνει βρώμικη τη στεγνή άσφαλτο, εκνευρίζεται. Κάνει λάθη, χάνει χρόνο και ναι μεν έχει άλλοθι, αλλά και στη συνέχεια δεν βγάζει και το μέταλλο που τον χαρακτηρίζει όταν «όλα καλά». Τον ρίχνει, τον αποσυντονίζει όλο αυτό και δεν το ξεπερνάει οδηγώντας στα όρια που μας έχει συνηθίσει όταν διεκδικεί και ζωγραφίζει. Δε θα συμφωνήσουμε ότι είναι βολεμένος, ούτε ότι επιλέγει αγώνες. Ανθρώπινα, έχει τις κακές του στιγμές που τον επηρεάζουν και με άλλοθι τη στρατηγική των βαθμών, αμύνεται συχνά-πυκνά δίνοντας και δικαιώματα για κριτική. Λογικό ο φανατικός του θεσμού να είναι αυστηρός μαζί του, αφού στο motorsport η «επαναλειψημότητα», κυρίως σε ανθρώπους, κουράζει. Ακόμα και οι λάτρεις της Φόρντ που είναι πολλοί θα ήθελαν να βλέπουν το Φιέστα να κερδίζει πριν μερικούς μήνες, με τον Τάνακ παρά με τον Οζιέ. Κατεστημένο, πλέον, ο Γάλλος. Από την άλλη, ωραίος εφ’ όλης της ύλης ο Εσθονός, μόνο τυχαία δεν επέλεξε να πάει στο μαγαζί-γωνία. Στον κολοσσό του θεσμού. Άλλο οδηγός της Τογιότα, άλλο του Μάλκομ. Στη Φορντ ακόμα συνεδριάζουν, ώστε να πειστούν για πλήρη εμπλοκή. Στη Σιτροέν δεν ήθελαν τον Μίκελσεν και καλύτερός τους σήμερα αποδεικνύεται ο Μπρίν και το ερώτημα που τίθεται αφορά στη Χιουντάι. Ποιος θα τους σταματήσει; Ίσως, η κόντρα Νεβίλ-Μίκελσεν, ίσως κανείς. Το σίγουρο είναι ότι θα κερδίσουν έναν τίτλο, ενώ καλά θα κάνουν αν θέλουν και των οδηγών να μην υποτιμήσουν τον Γάλλο με το Φορντ. Έχει τον τρόπο του, ενώ και η ομάδα είναι σοφά σχεδιασμένη επάνω του. Ακόμα και όταν δεν έχει χρήματα ο Μάλκομ, έχει πλάνο, κάτι που δεν διακρίνει κανείς στην Τογιότα. Θα δυσκολευτεί φέτος η ομάδα του Τόμι. Με καλές βάσεις και με τον αέρα του πρωτάρη, έλαμψαν πέρσι. Φέτος, που ήρθε η ώρα της αλήθεια και με 3 άσσους στο μανίκι, απαιτείται διαφορετική εφ’ όλης της ύλης διαχείριση. Μακάρι, γιατί το πλέον σοβαρό μαγαζί του θεσμού, το θέλεις δυνατό. Είναι η ιστορία και το συνολικό μέγεθος που σκοτώνουν την επιείκεια. 

Στα δικά μας…

Δυστυχώς, εμείς δε θα δούμε WRC σε αυτή τη σύγχρονη εξέλιξή του που συναρπάζει. Αν ερμήνευσα σωστά τα χαρακτηριστικά του Προέδρου της ΟΜΑΕ, που επιμένει να τα κρατάει όλα στο κεφάλι του, δίνουμε μάχη για αγώνα στο ERC με επίκεντρο τη Λαμία. Το σίγουρο ότι αυτός ο τύπος λάτρης της πίστας έφτυσε αίμα και παλεύει έντιμα για το ΡΑ και είμαστε οι τελευταίοι που θα απαξιώσουμε τον άνδρα επί του προκειμένου και τον αγώνα μας θεσμό, όπου και αν προσμετρά. Οι διαφωνίες μας έχουν άλλη, προσωπική αφετηρία και τελειώνουν στο ότι δεν έγινε καμία σοβαρή προσπάθεια ώστε να έχουμε ζωντανή και υγιή την Ιστορική εκδοχή του Ράλλυ Ακρόπολις. Αδιάφορο το που και αν θα προσμετρά σε θεσμούς, που άλλωστε δεν πείθουν. Αγώνες, όπως το Ιστορικό Μόντε Κάρλο και το Σαφάρι, δεν προσμετρούν και λάμπουν, ενώ όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά πως δεν υστερούμε σε κανένα επίπεδο. Τους ξεπερνάμε μάλιστα, αρκεί να δουλευτεί από ικανούς και όχι από αποδεδειγμένα άστοχους. Αστειότητες το ποιος έχει τον τίτλο (όλοι εμείς!) και το ότι οι ξένοι δε θέλουν χώμα. Ποιοι; Οι βαθμοφονιάδες. Ποιος τους θέλει αυτούς; Αποτυχημένοι ΕΛΠΑτζήδες που ήθελαν καρέκλες και κάτι πρώην δικοί τους, που βρέθηκαν στην ΟΜΑΕ και δήθεν προσφέρουν υπηρεσίες. Περασμένα, ξεχασμένα, τελειωμένα, με σφραγισμένη την αποτυχία. Έχετε και ηθική ευθύνη, αγαπητοί στο ΟΑΚΑ. Ο αγώνας πατούσε καλά, έργο ΑΣΜΑ και επιλέξατε να το πάρετε επάνω σας μήπως και σας κουνήσει δάκτυλο ο ΡΟΝ, οπότε πήγαμε Ναύπλιο και δώσαμε τη χαριστική βολή. Μαζί και με συνέπεια. 

ΙΡΑ…

Θα το κάνει το Ιστορικό μας ο κ. Μάγκας-Μιχάλης ο ΣΙΣΑ και θα πάμε στην αφετηρία καλεσμένοι του «Λυμπε», έτσι για να μας πονάει χωρίς οίκτο, αλλά με άποψη. 

Είναι ίσως η πρώτη και η τελευταία φορά που απαιτείται συναίνεση και συνεννόηση ΙΚΑΝΩΝ μήπως και μείνει κάτι ζωντανό από τα ιερά και τα όσια του χώρου μας. 

Η ΟΜΑΕ έχει την ευθύνη και είναι ικανή και καταδικασμένη να συντονίσει και να αναλάβει πρωτοβουλίες. Άδικο να φύγετε και να έχουν πεθάνει τα Ακρόπολις σε πλήρη σύνθεση και να συζητάμε για ντρίφτ στις Σέρρες με ωραία βίντεο και ζωγραφιές με γκάζι. Όπως και για μεταξύ μας Ράλλυ στη Λάρισα με Βαλκανικό χρώμα και προσευχές να έχει κέφι ο μέγας Σώκρατες, αλλά και τύχη μην πάθει λάστιχο και χάσουμε από κανένα Βούλγαρο με ψευδώνυμο «πουθενάς». 

Επειδή ούτε η εμπάθεια πεθαίνει, ούτε οι εμμονές πνίγονται, ενώ ο κουφός όσο και αν προσπαθεί μηχανικά δεν υποστηρίζεται, κάντε προσπάθεια με τον καθρέφτη. Ή ψάξτε το αρχείο σας και βρείτε το υλικό που σας συναρπάζει μέσα από τη δική σας πολύ σημαντική αγωνιστική διαδρομή. Ότι δείχνετε στα παιδιά σας, σε γνωστούς, φίλους, αλλά και στους συντρόφους σας που οφείλετε να εμπνέετε. 

Αλήθεια, αν δεν είστε εκεί για την εξέλιξη του ότι ζήσατε, γιατί το κάνετε; Γιατί παιδεύεστε; Για τα έσοδα της εταιρείας-Σωματείο του κ. Ν. Πασαλή και το μεροκάματο μιας ντουζίνας περίπου αρχόντων και Κριτών που τρέχουν από αγώνα σε αγώνα; Υπερβολή. Κακοήθεια. Σας αδικεί! 

Πως αποδεικνύεται η προσφορά σας, λοιπόν; Έχουνε ξανά ρωτήσει; Τι θα παραδώσετε; Σήμερα ό,τι λάμπει δεν είναι έργο σας και το παρακολουθείτε. Ευτυχώς διακριτικά και συνειδητοποιημένα πως αν ασχοληθούν οι δικοί σας με τα «ντέρτια» που τους δέρνουν θα το κάνουν όπως τα κουρασμένα, τα σφικτά τους πρόσωπα μιας άλλης εποχής. 

Ολοκληρώνοντας, με απογοητευμένο πάθος που μετριάζει τη συγκρατημένη αισιοδοξία : Τύπωσε φίλε μου του γ.Τ και ενημέρωσε, αλλά δούλεψε με το πράσινο stabilo της αρχοντιάς και όχι με το αγαπημένο σας κίτρινο της μιζέριας._Στρατισίνο 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου