ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα αυτοκίνητα του έρωτά μας

Όλοι κάποια στιγμή ονειρευτήκαμε ένα coupe...

Δεν είναι πανέμορφα τα coupe; Όλοι μας έχουμε επιθυμήσει ένα καλλίγραμμο coupe. Όμως η εποχή επιτάσσει υψηλή θέση οδήγησης, πρακτικότητα, οικονομία και άλλα τέτοια, βαρετά ομολογουμένως, στοιχεία για τον εραστή της οδήγησης.

Βρήκα λοιπόν την πιο όμορφη σύγχρονη έκφραση coupe, κατά την γνώμη μου πάντα, και κανόνισα να την οδηγήσω! Δεν είναι καμία άλλη παρά η καινούργια, ανανεωμένη C-Class Coupe! Δεν είναι μόνο η αισθητική της αλλά και το μέγεθος που την κατατάσσει σε αυτοκίνητο σπορτίφ αφού είναι μικρή κι ευέλικτη, έχοντας το πλεονέκτημα μίας χαμηλής σχετικά τιμής κτήσης για τα δεδομένα πανέμορφων coupe αυτοκινήτων. Η C200 που είχα την καλή τύχη να οδηγήσω φοράει ένα νέο μηχανολογικό απόκτημα από τον κόσμο της F1, τον ημι-υβριδικό 1500άρη υπερσυμπιεσμένο και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο κινητήρα της Mercedes-Benz! Μαζί του απολαμβάνουμε 184 ίππους, πάντοτε διαθέσιμους από την «συμβατική» του εσωτερική καύση και 14 επιπλέον ίππους με εως και 160Nm συπμληρωματικής ροπής ανά την περίσταση, από την ηλεκτρική μονάδα ισχύος μέσω του ολόφρεσκου προνόμιου των 48V μπαταριών, τεχνολόγια που ανοίγει νέους δρόμους. Φυσικά υπάρχουν άλλοι ανάλογοι κινητήρες καιρό τώρα, από την ίδια την Mercedes αλλά και από τον ανταγωνισμό απλά ο συγκεκριμένος έχει ένα φορολογικό «υπερατού» που δίνει την δυνατότητα σε πολύ κόσμο να την αποκτήσει σε «φυσιολογικά» λεφτά.


Όμως αυτό που κερδίζει τον αναβάτη της δεν είναι μόνο ο εκπληκτικός συνδυασμός κινητήρα κιβωτίου, 9άρι στην περίσταση, αλλά το στήσιμο του μελετημένου πλαισίου της C-Class Coupe αφού φοράει τον πίσω διευρυμένο άξονα των καθαρόαιμων AMG οπότε και έχει καλύτερο «πάτημα». Όμως ας αφήσουμε για λίγο στην άκρη τα τεχνοκρατικά και ας κάτσουμε  στην θέση του οδηγού, που τόσο ανυπομονούμε όλοι μας. Πέρα από την υποδειγματική εργονομία του εσωτερικού του μικρού coupe της Mercedes, αυτό που τραβάει την προσοχή ακόμη και στα λίγα πρώτα χιλιόμετρα είναι το τιμόνι. Μην θυμώνετε αμέσως, ξέρω, ηλεκτρικό είναι αλλά έχουν κάνει πολλή δουλειά οι Γερμανοί στην Στουτγάρδη με αυτό το θέμα! Porsche και Mercedes έχουν ξεφύγει του ανταγωνισμού, υλοποιώντας ένα τιμόνι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε πως θα μπορούσε να είναι καλύτερο; Σε αρμονία με την πίσω κίνηση και το στιβαρό πάτημα, κλασικό χαρακτηριστικό των μεγαλύτερων Mercedes, έρχεται να προσθέσει αλατοπίπερο στην καθημερινότητά σας. Το αυτοκίνητο «κάθεται» καλά στον δρόμο, εμπνέοντας σιγουριά και προσδίδοντας μια άψογη αίσθηση στο ταξίδι, όμως είναι στην πρώτη στροφή που ο οδηγός θα σκάσει χαμόγελο, ανακαλύπτοντας τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα! Θυμίζει λίγο την ζωντάνια των Βαυαρών «αντιφρονούντων», αλλά τελικά την προσπερνάει με μία ανώτερη κατ´εμέ υλοποίηση, η οποία δίνει στο αυτοκίνητο ουσία.


Δεν είναι λίγα τα άλογα εξάλλου, διακόσιοι ίπποι κάποτε ήταν υπέρ-αρκετοί για παιχνίδι χωρίς αύριο, σήμερα βέβαια αρκούνται στο να προσφέρουν γοργή μετακίνηση (7,7 δλ. τα πρώτα 100 χλμ./ώρα) αναλόγως του πλαισίου μπορεί κι ενθουσιώδη. Στο sport plus πρόγραμμα της παραμετροποίησης του όλου αυτοκινήτου, το πλαίσιο ανταμείβει με χάρη και ευκινησία που λίγα αυτοκίνητα διαθέτουν σε αυτά τα χρήματα. Όχι ότι το κόστος είναι το ζήτημα αλλά σίγουρα την καθιστά πιο προσιτή και άρα πιο σχετική με την τωρινή πραγματικότητα μας. Δεν θα επεκταθώ σε περιγραφή εσωτερικών χώρων και άλλων, ανάλογων, αναλυτικών περιγραφών του μοντέλου, θα το αφήσω σε άλλους συναδέλφους που αδημονούν να την πιάσουν στα χέρια τους. Κι όσοι δεν την περιμένουν, απλά σφάλλουν οικτρά γιατί χάνουν μία από τις «τελευταίες» καθαρές εκφράσεις σπορ, χαμηλών coupe αυτοκινήτων. Η σύγκριση άμεση με την ιδιαίτερα γοητευτική 4άρα της BMW. Εμένα η Benz με αφήνει άφωνο όταν την αντικρίζω, οπότε έχω διαλέξει στρατόπεδο, την βρίσκω πιο αρμονική, με απέριττη ομορφιά και περίσσεια χάρη αν εξοπλιστεί με πιο οδηγοκεντρικά πακέτα όπως αυτό της AMG. Με λίγα λόγια, οδηγικός έρωτας η C-Class Coupe, όσοι τολμάτε δεχθείτε τα τόξα της με ανοιχτή καρδιά και ερωτευτείτε ξανά!