Με αφορμή ένα ωραίο προσωπικό κείμενο του Θοδωρή Ζαχαρέλη από την ελληνική ομάδα Formula Student, Prom Racing, αναρωτιόμαστε αν όλη αυτή η προσπάθεια των ελληνικών πανεπιστημίων απασχολεί την πολιτεία.

Ακολουθεί το κείμενο, όπως ακριβώς είναι δημοσιευμένο στα social media:

 

“Τελείωσε και το FSG

Πάμε την καθιερωμένη αναδρομή:
2η σερί χρόνια one year plan. Νέο μονοθέσιο με πολλές αλλαγές/βελτιώσεις. Full carbon monocoque, νέες ζάντες, νέα λάστιχα, νέα ψαλίδια και άλλα πολλά που μας βελτίωσαν σε όλους τους τομείς.
Testing? Καλύτερο από κάθε άλλη χρονιά. 300 χλμ δοκίμων με πολλές βελτιώσεις, αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσιου και αξιοπιστία.

Ξεκινήσαμε λοιπόν φέτος για 3 διαγωνισμούς (τους 3 πιο δύσκολους συνειδητα) με στόχο να δείξουμε πως η ομάδα μας έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο από πέρυσι Και μπορούμε να ανταγωνιστούμε κορυφαίες ομάδες.

1η στάση
Ουγγαρία, Zalazone

BP Finals, design top10, cost top15. Αυτά τα αποτελέσματα μας τοποθετούν εύκολα εντός top8 στα στατικα αγωνίσματα. Και ξεκινούν τα δυναμικά...
Για όσους είχαν ζήσει το μονοθέσιο κατά την περίοδο των δοκιμών αυτό που ακολούθησε δεν ήταν έκπληξη.
4.48 acceleration από τον Τσουραικονεν (0.5s βελτίωση από πέρσυ) και 4.67 skidpad, χρόνος που μας χάρισε την 1η μας νίκη σε δυναμικό αγώνισμα στην ιστορια της ομάδας. Καθαρά, στην πίστα, μόλις 0.02s από το παγκόσμιο ρεκορ. Ακολούθησε το autocross. Εκεί πετύχαμε την 4η θέση χάνοντας ένα ακόμη κύπελλο κυριολεκτικά στα τελευταία 10 λεπτά της διαδικασίας. Ωστόσο, ήταν πραγματικά μοναδικό το συναίσθημα να μαχόμαστε για μια θέση στο βάθρο. Όσον αφορά το endurance? Στα πρώτα 11 χλμ ο Φώτης έκανε κορυφαίους χρόνους, διεκδικώντας πολύ σπουδαίο αποτέλεσμα. Δυστυχώς ένα πρόβλημα στο κιβώτιο δεν μας επέτρεψε να τερματίσουμε και χάσαμε ένα πολύ σπουδαίο αποτέλεσμα.

2η στάση
Σλοβενία

Διαμονή σε ένα κάμπινγκ και προετοιμασία για Αυστρία με δοκιμές με μια φιλική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Μαριμπορ. Χάρη στους φίλους μας και τη βοήθεια τους, κάναμε τις απαραίτητες αλλαγές στο μονοθέσιο για να είμαστε έτοιμοι για Αυστρία. Άλλωστε αυτό είναι το Formula Student...

3η στάση
Αυστρία, RedBull Ring

Top10 cost, Top5 BP...Και κάπου εδώ ξεκινάνε τα ενδιαφέροντα....
Για 1η φορά στην ιστορία μας προκρινομαστε στα design finals. Τα design finals είναι μια διαδικασία που αναμετρώνται οι καλύτερες ομάδες στο design σε θέματα σχεδιασμου/γενικών γνώσεων κτλ. Απερίγραπτο συναίσθημα να συμμετέχουμε στα finals ανάμεσα σε κορυφαίες ιστορικές ομάδες έχοντας ήδη περάσει κολοσσούς. Όχι μόνο συμμετείχαμε όμως, αλλά κερδίσαμε και την 3η θέση. Προσωπικά, αυτό το κυπελλο συγκρίνεται μόνο με το περσινό στο σκιντπαντ που ήταν το 1ο δυναμικό ... Στις 3 αγαπημένες μου στιγμές όσο ειμαι στην ομαδα...Δυστυχώς δεν καταφέραμε να λάβουμε μέρος στο skidpad της Αυστρίας το οποίο είχαμε την δυναμική να το κερδίσουμε βάση των χρόνων μας στην Ουγγαρία. Κορυφαίοι χρόνοι στο autocross για μια ακόμη φορά. Όσον αφορά το endurance... 12 ώρες πριν την εκκίνηση διαπιστώσαμε ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα στο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων και χάρη στη διανυκτέρευση ορισμένων μελών καταφέραμε να συμμετάσχουμε και να τερματίσουμε με ιδιαίτερα καλούς χρόνους για ακόμη μια φορά. Δυστυχώς στο post inspection κόπηκαμε χάνοντας πιθανόν για μια ακόμη φορά κύπελλα. Αποκλειστικάμε γιατί ο bots (brake over travel switch) δεν ενεργοποιουνταν μηχανικα από αμέλεια μας, κάτι που προφανώς δεν μας πρόσφερε πλεονέκτημα Αλλά δεν ήταν και σύμφωνο με τους κανονισμούς. Πραγματικά κρίμα, Αλλά έχω πείσει τον εαυτό μου ότι φέτος δεν θα λέω "ΑΝ αυτό, αν το αλλο"

4η στάση
Γερμανία, Hockenheim Ring

Στον κορυφαίο διαγωνισμό παγκοσμίως. 120 ομάδες συνολικά. 60 θερμικές. Top10 cost και BP ξανά...Και τα ευχάριστα νέα δεν άργησαν να έρθουν ξανά. 2η συνεχόμενη φορά, αυτή τη φορά στον πιο δύσκολο διαγωνισμό ..design finals!
Σύμπτωση επαναλαμβανομενη λοιπόν, παύει να είναι σύμπτωση. Μοναδική εμπειρία. Μοναδικό συναίσθημα.
Ακόμη μια φορά δε καταφέραμε να συμμετάσχουμε στο skidpad, το οποιο όπως έχετε όλοι καταλάβει είναι το καλύτερο μας αγώνισμα με πολλές ελπίδες για κύπελλο και νίκη. Αυτή τη φορά τερματισαμε endurance σε μια ιδιαίτερα απαιτητική πίστα...παρά τα κάποια μικρά προβλήματα που μας οδήγησαν σε μια μικρή ποινή 2 λεπτών. Συνολική θέση 10η ανάμεσα σε 60 κορυφαίες ομάδες, παρά τις αντιξοότητες.

Αν πριν μερικά χρόνια έλεγες στους παλιότερους ότι θα διεκδικούσαμε κύπελλα σε δυναμικά αγωνίσματα και θα κερδίζαμε κιολας, ότι θα πηγαίναμε design finals σε Αυστρία και Γερμανία και ότι θα βγαίναμε top10 σε όλους τους διαγωνισμούς που συμμετάσχουμε....σίγουρα θα σε έλεγε τρελό. Φέτος συνέβησαν όλα αυτά.

Αν ήμασταν λίγο πιο τυχεροί θα είχαμε ακόμη πιο σπουδαίες διακρίσεις Αλλά αυτό είναι το motorsport. Μερικές φορές είσαι τυχερός, μερικες άτυχος. Φέτος βρεθήκαμε και στις 2 θέσεις. Στο τέλος πετύχαμε τους κύριους μας στοχους:
Top10 fsg
Ανταγωνιστικοί στην πίστα
Αξιοπρεπεστατοι στα στατικα
Και το κάναμε και με το παραπάνω.

Καπου εδώ, τελειώνει και η δική μου παρουσία στην ομαδα, τουλάχιστον όπως την είχα συνηθισει ως μέλος τεχνικής ομάδας και υπεύθυνος δοκιμών.
Συνοπτικά είχα την τύχη να ζήσω:
3 Χρόνια
3 μονοθέσια
6 διαγωνισμούς
4 τερματισμους
2 design finals
7 κύπελλα
6 περιόδους testing

Ακόμη νιώθω ευλογημένος που οδηγούσα σε:
1ο τερματισμό στην ιστορια της ομάδας
1ο κύπελλο σε δυναμικό αγώνισμα
1η νίκη σε δυναμικό αγωνισμα

Το 2017 στον 1ο μου διαγωνισμό, ασχετος από formula student, είχα στεναχωρηθεί γιατί ήμασταν 20s πιο αργοί ενώ συνηθισμένος από τα καρτ νόμιζα ότι θα πάμε εκεί και θα κερδίσουμε. Σαν όνειρο φαινόταν τότε. Το 2019 είναι πραγματικότητα. Νίκη skidpad και περίπου 1.5s από τον 1ο στο aX.

Το σπουδαιότερο όμως που κρατάω και θα κρατάω για παντα είναι ότι συνεργάστηκα με σπουδαίους μηχανικούς και ανθρώπους αυτά τα 3 χρονια. Με άλλους ταίριαξα περισσότερο και με άλλους λιγότερο. Από ολους κάτι πήρα. Χωρίς μερικούς από αυτούς δεν θα γράφαμε τίποτα τωρα.
Θα θυμάμαι και θα εκτιμώ για παντα τις θυσίες που έκαναν μερικοί για να φτάσουμε εδώ.

Τέλος, φεύγω με περισσότερους αδελφικους φίλους. Συνάδελφοι που έγιναν οικογένεια και για παντα θα μας ενώνουν ότι καταφέραμε αυτά τα 3 χρόνια.

Ευχαριστώ αυτούς που μου έδωσαν την ευκαιρία να μπω σε αυτήν την οικογένεια ως μικρότερος το 2016 και μέχρι και τώρα είναι μαζί μας και πανηγυρίζουν. Όσους δούλεψαν για αυτά τα αυτοκίνητα Και αυτά τα αποτελέσματα. Όσους οδήγησαν για να μην πάνε χαμένοι οι κόποι των μηχανικών. Όσους έκαναν δουλειές που δεν ήθελαν γιατί ...έτσι είναι μια ομάδα. Όσους αφιέρωσαν τη ζωή τους για να φτάσουμε στο Τοp10.

PROM RACING!”

Καλή επιτυχία σε όλες τις ελληνικές ομάδες Formula Student. Συνεχίστε έτσι!_Σ.Χ.

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη