Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα διαμορφώνεται οποιαδήποτε στιγμή μέσω κάποιας εφαρμογής και -εννοείται- με το αζημίωτο...

Καινούργια τρικ φαίνεται πως ανακαλύπτει ο καπιταλισμός προκειμένου να γίνεται τζίρος. Η καταναλωτική κοινωνία κάποτε βασιζόταν στην πλύση εγκεφάλου γύρω από μια ιδιαιτερότητα ή κάποιο χαρακτηριστικό ενός προϊόντος που το καθιστούσε απελπιστικά επιθυμητό (η ζωή μου θα είναι πολύ πιο όμορφη μόλις το αποκτήσω), αλλά και συνάμα δεόντως εξυπηρετικό στην καθημερινότητα (η ζωή μου θα είναι τώρα πιο εύκολη). Η δεύτερη αυτή χρηστική πλευρά του προϊόντος συνήθως αποτελούσε και το άλλοθι για τη σχετική αγορά, αλλά και αδιαμφισβήτητο κριτήριο υπερηφάνειας απέναντι στον περίγυρο. Έτσι δε χρειαζόταν να απολογηθείς, ούτε να έχεις τύψεις για τα λεφτά που ξόδεψες σε κάτι που σχεδόν ανεξήγητα επιθυμούσες, καθώς μπορούσες με καθαρά ορθολογικά κριτήρια να τεκμηριώσεις την επιλογή σου.

Δηλαδή μπορεί να ξόδεψες 3.000 ευρώ για μία ηλεκτρική σκούπα, όμως είναι η μόνη που ρουφάει τα ακάρεα από το στρώμα του κρεβατιού. Μπορεί ακόμα να απέκτησες μια φωτογραφική μηχανή ικανή να «παγώσει» μια σφαίρα την ώρα που διαπερνά ένα μήλο, να επέλεξες ένα 4x4 για να πηγαίνεις στα χιόνια ή ένα πολυμορφικό γιατί αφαιρούνται τα καθίσματα, πολλαπλασιάζοντας τις μεταφορικές του δυνατότητες. Δυστυχώς, οι περισσότεροι με το τζιπάκι τους δεν έχουν διασχίσει ούτε τον πιο πατημένο χωματόδρομο που βρέθηκε στο διάβα τους, δεν έκαναν μετακόμιση με το πολυμορφικό τους, ούτε πικ-νικ σκορπώντας τα καθίσματα στο λιβάδι, όπως στη σχετική διαφημιστική καταχώριση, δεν κατάφεραν ούτε μία φορά να αφαιρέσουν ακάρεα από το στρώμα, καθώς η σκούπα, πέρα από ακριβή, αποδείχθηκε και ιδιαίτερα δύσχρηστη, ενώ ο επίδοξος φωτογράφος δεν «πάγωσε» καμιά περαστική σφαίρα, παρά μόνον το χαμόγελο της συζύγου του, μόλις της ξεφούρνισε πόσα ξόδεψε για να τραβάει χειρότερες φωτογραφίες και από εκείνες του κινητού.

Βέβαια, η κρίση μάς έκανε σοφότερους, πιο προσεκτικούς στις επιλογές μας και συνάμα ανέπτυξε τις άμυνές μας απέναντι στον καταναλωτισμό. Την ίδια στιγμή καταρρίφθηκαν διαχρονικές αξίες που ήταν συνδεδεμένες με την κατοχή κινητής και ακίνητης περιουσίας, με τον κόσμο να είναι πλέον πιο πρόθυμος να πληρώνει τη χρήση ενός προϊόντος, παρά να επενδύει στην απόκτησή του.

Κάπως έτσι, η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει ύστερα από 120 χρόνια να αλλάζει το μοντέλο πώλησης των προϊόντων της. Την ίδια στιγμή η ηλεκτροκίνηση αλλά και η αυτόνομη οδήγηση θα οδηγήσουν στη συρρίκνωση των κερδών ύστερα από την πώληση, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να βγάζουν πολύ λιγότερες βλάβες, ενώ με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας θα περιοριστούν και τα ατυχήματα.

Οι εταιρείες αυτοκινήτου, αναζητώντας έναν τρόπο ώστε ένας οδηγός να συνεχίσει να δαπανά χρήματα για το όχημά του, κατέληξαν σε μια ανορθόδοξη φόρμουλα, που καταφέρνει συνάμα να μειώσει το κόστος παραγωγής. Η ιδέα είναι ότι όλα τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται με πλήρη εξοπλισμό, δημιουργώντας έτσι τις επιθυμητές οικονομίες κλίμακας, όμως τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους δε θα είναι άμεσα διαθέσιμα. Αυτά θα μπορούν να «ξεκλειδώσουν» όταν ο οδηγός θα το αποφασίσει, μέσω μιας εφαρμογής, με το ανάλογο βέβαια τίμημα. Δηλαδή θα μπορείς, για παράδειγμα, να επιλέξεις τις μέρες που θα έχεις υψηλότερη απόδοση από τον κινητήρα επειδή πρόκειται να ταξιδέψεις και την περίοδο που θα λειτουργούν τα θερμαινόμενα καθίσματα όταν κάνει παγωνιά, ή που θα τίθεται σε λειτουργία η τετρακίνηση όταν πρόκειται να κινηθείς εκτός δρόμου.

Θα πρέπει δηλαδή να συμβιβαστείς με την ιδέα ότι το αυτοκίνητο που οδηγείς είναι πλήρως εξοπλισμένο, αλλά ο κατασκευαστής σού προσφέρει τις σχετικές δυνατότητες μόνο αν του τα «σκάσεις», για να το πούμε κάπως αγοραία.

Υποθέτουμε θα έχει φροντίσει ώστε να μην μπορεί η ίδια δουλειά να γίνει από κάποιον χάκερ, εντούτοις αναρωτιόμαστε πώς θα εξελιχθεί όλο αυτό το πλάνο αν η πλειονότητα των οδηγών δεν ενδώσει π.χ. στο δέλεαρ της έξτρα ιπποδύναμης, του ξεκλειδώματος της τετρακίνησης ή της ενεργοποίησης των θερμαινόμενων καθισμάτων. Αν δεν καταφύγεις δηλαδή στο σχετικό app ώστε να ξεκουμπώσουν τα καθίσματα για το πικ-νικ, στρώνεις μια ψάθα, βρε αδελφέ. Αν δε βαλθείς να «παγώσεις» τη σφαίρα την ώρα που διαπερνά το άτυχο μήλο επιλέγοντας την πιο γρήγορη ταχύτητα κλείστρου και αν αφήσεις τα ακάρεα στην ησυχία τους. Κι ύστερα τι θα έχεις να παινευτείς στους φίλους και στον εαυτό σου; Ότι έχω μια σκούπα που αλλάζει τον αδόξαστο στα ακάρεα, μόνο όταν πληρώσω το σχετικό app; Σε τι κόσμο βαδίζουμε, αλήθεια;_ Μ. Σ.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά