top icon
Blog

Toyota GR Yaris: Ιστορίες καθημερινής τρέλας

Στον Άγιο Μερκούρη, με το χριστουγεννιάτικο δώρο μας. Ο Άγιος Βασίλης έχει λόγο τιμής και το δείχνει.

Συνωμοσία ανθρώπων με πάθος, και να ’μαστε, Παραμονή Χριστουγέννων, στην πιο πονηρή και ενδιαφέρουσα ειδική διαδρομή, τουλάχιστον της Αττικής. Με ανάλογο αυτοκίνητο, με την ευφυΐα του παραλόγου, όπως εκφράζεται από το Toyota GR Yaris. Ίδιας φιλοσοφίας και η συντροφιά, με συνεργάτες 25 ετών, ανεξέλεγκτο σε πάθος και τέχνη φωτογράφο-συνεργάτη 35 ετών, και συνθήκες RAC. Όπως στα πάρκα, με τον Αντωνάκη, τον Αποστόλου και τον Χαρίτο με ΝSX και Sierra RS, τον καιρό εκείνο. Απλά, είναι η ημέρα υποδοχής της τελευταίας διαφήμισης (την έχασες την BP, πατριώτη), και λογικά το τεύχος πάει τυπογραφείο, όταν εμείς βρισκόμαστε ακόμη στο ποτάμι. Στα… χρονόμετρα ο Μ.Σ., στα δικά της, ιδιαίτερα πλήκτρα η Κατερίνα, σε αυτά της ερμηνείας η Ε.Ξ., ώστε να κόψει και να ράψει μήπως βγει νόημα, και στα ορθολογιστικά, της διόρθωσης, η κ. Εύη, η μητέρα του Ανδρέα.

Toyota GR Yaris

Να εξηγηθούμε…

Εμπνευστής του πυραύλου για το «πόλη-βουνό-πίστα σε 4μετρη συσκευασία», ο Άκιο Τογιόντα. Ιάπωνας, φιλόσοφος της αυτοκίνησης, που δεν μπορεί, έχει και αίμα Ιταλού και Φινλανδού. Μπελάς για τους Ευρωπαίους. Φίλος του κ. Τάκη Αθανασόπουλου, Έλληνα σοφού με ιταλική φινέτσα, και τίποτα δεν είναι τυχαίο. Δημιουργοί, τύποι ορκισμένοι στην Toyota, πολύ υψηλού επιπέδου μηχανικοί, Ιάπωνες και Ευρωπαίοι, που πήραν εντολή. «Αφαιρέστε τα προφυλακτικά από το μυαλό σας, ξεχάστε το πρωτότυπο GT86 -4WD-έργο Τόμι για τον Πρόεδρο, και φτιάξτε ένα Yaris για τον Πραγματικό Οδηγό, ρέπλικα του αυριανού αγωνιστικού».

Στο μεταξύ, το τμήμα Επικοινωνίας βρίσκεται στις Βρυξέλλες, «εκκλησία» που ελάχιστοι έχουν επισκεφθεί, όπως ο Καββαθάς, ο Σ.Χ. με Ιερωνύμου και Χατζηγιάννη, αντίστοιχα, πάντοτε καλεσμένοι από τον Πρόεδρο-καθηγητή. Διαχρονικά «κυβέρνηση» η ΤΕ και στις Βρυξέλλες, με «υπουργείο» στο Τόκιο, και οι παγκόσμιοι της επικοινωνίας απαγόρευσαν τη συμμετοχή του GR Yaris ως υποστήριξη του Hybrid στις ασκήσεις για τα αυτοκίνητα της χρονιάς στον πλανήτη.

Θα θεωρηθεί ψηφοθηρία. Θα μπερδευτούν και θα εκτεθούν οι άνθρωποι. Άλλωστε, αφού χάσανε ειδικές από το Hyundai, γιατί όχι και στις ψηφοφορίες των αδέκαστων. Ομορφιές…

Toyota GR Yaris

Στα καθ’ ημάς…

Ο Άγιος Βασίλης έχει ονοματεπώνυμο. Παναγιώτης-Τάκης Κουτσίκος, της Λουκίας και της Αγγελικής, ο φίλος μου. «Παρακαλώ, πινακίδες το 2021, εκτελωνισμός όμως τώρα, να προλάβουν οι 4ΤΡΟΧΟΙ». Αυτό όλο έτσι, το έχω ακούσει μόνο από το «Μανιατοπουλέικο», στα 40 χρόνια παρουσίας μου σε 4Τ και στα 50 της ιστορίας του. Εκείνοι άνθρωποι των κοσμημάτων, όπως στη γλώσσα μας το αυτοκίνητο, ο Τάκης άνθρωπος με πάθος, ώστε να μην αμφισβητείται ο λόγος του. Η τιμή του ως ηθική αξία, αφού τη γήινη της καθημερινής δραστηριότητας, που δεν έχει όρια, ουδείς γνωρίζει. Ο τύπος δεν ξεπουλιέται. Το έμαθε από τον πατέρα του αυτό.

Κλειδί για τον εκτελωνισμό η άμεση εξόφληση, «για τους Τροχούς, ρε γαμώτο», οπότε άνοιξαν οι πόρτες των εγκρίσεων, ενώ υπήρξαμε τυχεροί και στη συνέχεια. Ενδιάμεσος σταθμός ουσίας η Λάμδα Central στη Λ. Συγγρού και, αφού στον Γιώργο Παγιατάκη, που διευθύνει, λες ένα και καταλαβαίνει δέκα, το λευκό GR full specs από την νταλίκα κατευθείαν στη διαδικασία παράδοσης.

Το «έτοιμο στις 15.00» έγινε «ελάτε σε μισή στις 12.30», και είναι σαφές ότι εδώ έχουν DNA αντιπροσώπου-εισαγωγέα, και όχι ντίλερ με κάθετη μονάδα. Στην υποδοχή-παράδοση η φίλη μου Ελένη Δαμάσκου του Παναγιώτη και του Τζώννυ, γιατί είναι διαχρονικά ευγενής, ενώ, αφού λατρεύει και το μέταλλο, έχει το ενδιαφέρον να το δει και να το ακούσει. Δεν πουλάει «κούρσες» αυτή η ομάδα, ο Λαλαούνης της αυτοκίνησης. Nα θυμηθούμε πως τότε, ούτε δεκαοκτώ ετών, έβγαινε από εκεί, από αυτές τις εγκαταστάσεις-θρύλο πιτσιρίκα καλλονή, carrozzeria 1,80 μ. τότε, τα χρόνια του ζουμπά με μ.ό. στο 1,59, ως συνοδηγός του αείμνηστου Χρήστου Δαμάσκου. Σε Fulvia και Delta HF, Stratos, Montecarlo, και εκείνη τη σκούρα μπλε convertible superleggera του ονείρου.

Περνάνε τα χρόνια, αλλά κάποια πράγματα δεν αλλάζουν.

Toyota GR Yaris

Great…

O μεσότιτλος προσδιορίζει το λευκό Yaris με την ένδειξη «GR», τα φουσκωμένα πίσω φτερά, και όχι μόνο, τους τροχούς των 18 ιντσών με ζάντες σχεδίασης από Ιταλό και την ελαφριά μαύρη οροφή που «σφραγίζει» το δικό μας με τα δύο ελεγχόμενα διαφορικά τύπου Τόρσεν και το σύστημα 50-50, για όποτε πάει ο Τάκης στην πίστα με τον φίλο μας τον «Λέα».

Δεν τίθεται θέμα, αυτό θα αναστατώσει διάφορους – από gentlemen, όπως ο Αποστόλου, μέχρι σκληροτράχηλους όπως ο Σινιώρης. Οι νέοι μάλιστα θα πληρώσουν για «μία βόλτα μόνο, κ. Τάκη», στους «Ιαβέρηδες», όπου θα ταιριάζει περίφημα. Δεν είναι για κλασικό Μέγαρο αυτό. Θέλει εμπνευσμένο πεδίο, όπως την πίστα τους στη Μαλακάσα, και δεν επιλέξαμε τυχαία τον Μερκούρη. «Ιαβέρη» θέλαμε, αλλά σεβόμαστε την ευαισθησία του Union στη λεπτομέρεια, και αναμένουμε.

Τυχεροί, γιατί ο Μερκούρης ήταν σε κατάσταση ειδικής, και όχι στεγνού σπριντ με κριτές ανά μέτρο. Συνθήκες όπως τότε, που περίπου είδαμε Βασίλη Ζάχο με τον αείμνηστο Βαγγέλη Ασπρόμουγγο στο C2, και ακόμη τρέχουμε.

Θολό λοιπόν τοπίο, ύπουλο, βρεγμένο οδόστρωμα, και αν εμείς παλεύουμε να διαχειριστούμε την ευθύνη, ο Θάνος έχει κέφι και δεν το κρύβει. Αντίστοιχα, είναι το λευκό αυτό Mini EVO που εμπνέει τον Μανώλη με την GoPro και το drone, αλλά και τον Σωτήρη που συντονίζει επικοινωνώντας με τον ασύρματο. Διαδικασία-τρόπος ζωής που αντέχει στο χρόνο.

Το αυτοκίνητο

Ως Toyota δεν τίθεται ερώτημα για τις αντοχές του. Από την άλλη, ως δημιουργική έμπνευση δεν αναρωτιέσαι για την ευστοχία, και οι απορίες επικεντρώνονται στο πώς.

Επί του προκειμένου, το γιατί που αφορά δημιουργίες με τη λογική δεν προκύπτει. Εδώ έχουμε δημιουργικό έγκλημα πάθους, και ποιος ασχολείται με το κάθισμα, με το φτωχό στο μάτι ταμπλό, κ.ά. μικροαστικά. Καταλήγεις μάλιστα ότι ακούγεται και περίφημα, ενώ ξέρεις πως αντικειμενικά ακούγεται όπως το Aygo του boss μας, φανατικός στο «κινούμαι διακριτικά».

Σύμφωνοι, μετά τις 5.000 σ.α.λ. βγαίνει ήχος, όπως περίπου στους υβριδικούς 1.5 πρώτης γενιάς στην F1. Προσπερνάς όμως. Έχεις στο χέρι ένα WRC για το δρόμο, όπως ήταν ως γκρουπ Β μόνο το Audi, και όπως ως γκρουπ Ν οι φτερούγες.

Όταν το αναλύεις στο χαρτί, συμφωνείς ότι ως έμπνευση είναι συγκλονιστικό, και αναμένεις να επαληθεύσεις πόσο συναρπαστικό είναι το αποτέλεσμα.

Toyota GR Yaris

Ιάπωνες!

Toyotαίοι! Η ερμηνεία της απόλυτης βιομηχανικής εντιμότητας, και η έμπειρη φαντασία μας ξεπεράστηκε από την άσκηση με τα πραγματικά στοιχεία… Καλύτερο από ό,τι το περιμένεις. Ο τρόπος του ξεπερνάει τον φανατικό του Toyotισμού, που θεωρεί περίφημη και την τελευταία Supra-BMW, αλλά και τον κινητήρα της GT86 χαμηλά, εκεί που σβήνει…

Έφτιαξαν αυτοκίνητο για τον βετεράνο, για τον ενεργό, για τον συλλέκτη, αλλά και για τον νεαρό γιο, βαφτιστήρι και ανιψιό που μπορεί να ανεβεί στα 50.000 ευρώ, θέλει να είναι ασφαλής και να μάθει την τέχνη απευθείας, στην 6τάχυτη κατηγορία. Καλύτερο λοιπόν από μια «911» στα 22, οπότε θέλεις gulfstream στα 29. Καλύτερο όμως και πιο ουσιαστικό για έναν νέο με άποψη και μυαλό, σε σχέση με ένα ακόμα αποστειρωμένο GTI της αγοράς. Άλλωστε, στην ουσία δεν προκύπτει σύγκριση.

Να ονειρεύεσαι

Πας Γκάλο στη Νιρβάνα για αμορτισέρ, Δερβέτζα για μπάρα θόλων, Ιάκωβο για cage, Σπέγγο για λάστιχα.

Με τον Πρεζεράκο συντονιστή και ακόμα 5-6 όμοια, τα 3 για τους 3 που «έΓιναν» και 3 για τους χωμάτινους δασκάλους τους, όπως τον Ν.Τ. με ή χωρίς τον Λευτέρη, Ζήβα και Βαζάκα, έχεις το Ενιαίο όλων των εποχών. Αυτοκίνητο που θα ενδιαφέρει τον «Παπατζίμ», θα το απογειώσει ο Σώκρατες και θα επαναφέρει το σπάνιο χαμόγελο στον Αρμόδιο. Ιπτάμενοι με το σωστό, ό,τι θα προκαλεί και σκεπτόμενους με ταλέντο, όπως είναι ο Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης, ο Πάνος Ισμαήλος, ο Μάνος Ρινάκης κ.ά. Είπαμε, να ονειρεύεσαι…

Με Toyota GR Yaris στον Άγιο Μερκούρη (VIDEO)

Η ουσία

Με δύο όψεις. Η μία, όπως αναγράφονται το μήκος (4 μ.), το μεταξόνιο (2,560 μ.), τα 18άρια της Michelin, τα 1.280 κιλά, οι 3 κύλινδροι, τα 1.618 κ.εκ., οι 261 ίπποι, το 6άρι, η τετρακίνηση ουσίας με συνεκτικό συμπλέκτη. Η άλλη. Επιλέγεις Sport, οπότε έχεις διανομή 30-70 και κοιτάς πώς θα αξιοποιήσεις το γλιστερό σε δρόμο ύπουλο και στεγνό, ώστε να ικανοποιήσεις τον φωτογράφο, βάζοντας περιοριστή στο εγώ σου.

Έχεις το σωστό τιμόνι, επιλογέα από την Ιαπωνία, και η διάταξη των πεντάλ, όπως και οι σχέσεις μετάδοσης, σε προκαλούν. Σύμμαχος η μετάδοση γενικώς, και δεν έχεις λόγους να κρατάς τον κινητήρα ψηλά ειδικώς. Άλλωστε, 3.000-6.000 προκύπτει η διατηρητέα μέγιστη ροπή, και λόγω συνθηκών το ξεχνάς το 6-7 χιλ. Αν υπερβάλεις, διορθώνεις ορθόδοξα με γκάζι και τιμόνι και επιτέλους έχεις στη διάθεσή σου και το χειρόφρενο, που ανταποκρίνεται με το άγγιγμα.

Ο τρόπος του είναι μαγικός. Δημιουργείς με πλεονέκτημα τον όγκο του και ατού το πώς έχουν προσαρμοστεί τα μηχανικά μέρη. Για τους παλιούς κάτι μεταξύ Sunny GTiR και Mazda GT-R, με τη δύναμη που σου έλειπε σε έκδοση παραγωγής και με τη διάρκεια που έλειπε στο Mazda στην αγωνιστική. Για τους νεότερους, κάτι μεταξύ EVO 9 και Focus RS,με τον δικό του όμως χαρακτήρα. Με ένα στυλ κλάσης Impreza GT, που οδηγώντας παραθέτει δικά του μοναδικά στοιχεία. Ευθύβολο ως κατευθυνόμενος πύραυλος, με φρένα όπως σε ένα σύγχρονο R2.

Πανάκριβο, πολύ προχωρημένο σύνολο, και δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι, παρά την υψηλή τελική τιμή, οι Ιάπωνες χάνουν χρήματα από την παραγωγή του. Τυχεροί όσοι συνυπάρξουν μαζί του. Άλλωστε, όπως και το Nissan GT-R σε άλλο επίπεδο, ως supercar, αυτό το Yaris θα έχει και τη συλλεκτική του υπεραξία, ως μοναδικό._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ