top icon
Blog

COTY 2023: Ελένη, τι όνειρο είδατε;

Με την ανακοίνωση των επτά αυτοκινήτων στην τελική λίστα για το COTY 2023 προκύπτουν απορίες, ενώ «ρωτάς» σημειολογικά την κ. Ελένη Ξενάκη, όντας μόνη απέναντι σε 59 εκλέκτορες…

Καταγράφεις τα επτά του COTY 2023 και σχολιάζεις ότι δεν είχαν κάτι καλύτερο, αλλά, αναλύοντας από τα 27 στα 7, βγάζει μάτι η απουσία της Χ1 και του Opel Astra, και αν σας δοθεί η ευκαιρία να τα δοκιμάσετε και τα δύο. Στου «Σπανός» την Χ1, κάτω από ιδανικές συνθήκες, και αν θέλεις ΒΜW μόνο εκεί, αλλά για Opel και στου Γκάλλο! Σύντομα θα μιλάει και γερμανικά η αγωνιστική μας οικογένεια, αφού τα διαμάντια λάμπουν παντοτινά. Μίμης Σπανός, Βαγγέλης Γκάλλο, και θα καμαρώνει ο αείμνηστος τα παιδιά του και του φίλου του, με τον Γιώργο μωρό στην αγκαλιά του. Έχει συναίσθημα που μας οδηγεί η αγορά μας, και όποιος κατάλαβε…

Για την Tonale

Τι να σχολιάσεις; Καλώς ή κακώς είναι μυστική η συγκεκριμένη ψηφοφορία, και σπάνια καταγράφεται η επτάδα, που άλλωστε επίσημα δεν επαληθεύεται. Δε νομίζω ότι στο COTY υπάρχει συνάδελφος όπως γνωστός Έλληνας, που όταν ήταν κρυφή η ψηφοφορία για το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, «πουλούσε» ψήφο σε όλους τους φιναλίστ. Ευτυχώς διορθώθηκε η διαδικασία του κρυφού και, ειδικά φέτος, η δεκάδα των Ελλήνων, όντας «to the point», εκθέτει την επτάδα των Ευρωπαίων.

Ψήφισαν όπως μας αξίζει οι Έλληνες, κάπου χάθηκαν οι διεθνείς, και αναρωτιέσαι μάλιστα μήπως ήρθε η ώρα για όλα στη φόρα με φανερή ψηφοφορία και για τα επτά, αλλά και δικαιολογία στην αξιολόγηση. Έτσι όπως είναι η διαδικασία για το COTY, καλείσαι να αιτιολογήσεις ψήφο άλλων και κατόπιν εορτής. Τις αλλαγές που επιβάλλονται τις είχε εντοπίσει ο Κ.Κ. όταν βρεθήκαμε με τον Στηβ Σίρτη στο Βόλφσμπουργκ για την απονομή στο Polo.

Alfa Romeo Tonale

Δηλαδή, αγαπημένη και αγαπητοί, «ψηφίσατε» Peugeot 408 και Renault Austral, και δεν ψηφίσατε Alfa Romeo Tonale; Η αισθητική σας; Και το Kia Niro; Τι όνειρο είδατε; Σεβασμός στο concept του ΙD. Buzz, αλλά από εκεί και πέρα; Πού είναι το Opel Astra; Το οδηγείς στην εκδοχή plug-in με τους 180 ίππους και βλέπει όλη τη γερμανική αφρόκρεμα, αμφισβητώντας στα ίσια τον βασιλιά, το Golf, την ώρα που κάθεσαι καλύτερα σε σχέση με το «308». Η κύλισή τους εδώ κάνει τη διαφορά, αλλά δεν άρεσε…

Opel Astra

Τι τους άρεσε: Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, Toyota bZ4X, VW ID. Buzz. Τι να σχολιάσεις; Πώς θα κρίνεις την απουσία της X1, του κορυφαίου σήμερα περίπου C-SUV, και της Alfa, και πώς προκύπτουν το Nissan ή το Renault και το Κia; To Nissan και το Renault που έχουν λανσαριστεί σε λίγες χώρες, και δεν έχω γνώμη, όταν το Νiro σε φιλοσοφία 1/3 υστερεί σε σχέση π.χ. με το Sportage. Με συμπάθεια, αλλά αν το Ariya και το Niro διεκδικούν τίτλο, τότε Qashqai και Tucson-Sportage είναι τα αυτοκίνητα του αιώνα. Θεϊκά να είναι το Nissan, το Renault και το Kia, αναζητάς καινοτομίες κ.ά. που απαιτούνται για να καταταγούν, αλλά δεν προκύπτουν.

Η Renault θα έπρεπε να διαχειριστεί διαφορετικά πριν από δώδεκα μήνες το Megane, αλλά περασμένα ξεχασμένα… Αντίστοιχα, πού είναι το περιβόητο Toyota-μόνο ρεύμα; Αναζητείται… Προσφέρεται μάλιστα για το κυνήγι του χαμένου θησαυρού, βλέποντας δύο στην Ελευσίνα· με αληθινές πινακίδες.

Το τέλειο σύνολο και την άψογη επικοινωνία θα βρεις στην ΒΜW Χ1, που απορρίφθηκε, και σωστά θα τους απαγορεύσουν από το Μόναχο να απέχουν από τα υποψήφια, όπως το κάνει χρόνια τώρα η «Μερκ».

BMW X1

Για την Tonale κάτι μας διαφεύγει. Φτηνό και επιφανειακό το αφήγημα περί «γραμμής» σε σχέση με το Jeep που δείχνει φαβορί, με γεγονός πως, κυρίως επικοινωνιακά, σύνδεση δεν προκύπτει. Το Τορίνο δεν είναι Περισσός, και δε μας έτυχε οδηγία που να αφορά επιλογές του ίδιου γκρουπ. Χάθηκαν τίτλοι, οπότε βρέθηκαν δυο-τρία αυτοκίνητα του ίδιου στόλου στα επτά. Τόσο από την PSA όσο και από τους Κορεάτες και τους Γερμανούς, μάλιστα με ιδιαίτερα έντιμη προσέγγιση. Ακόμα και την εποχή Μάριο Γκερέρο, που σάρωσαν τους τίτλους.

Πολλές οι αστοχίες, ποτέ όμως τέτοια καραμπόλα κατά τη διάρκεια της εμπειρίας μου, από το 2005 στο 2020, άλλοτε αθώες και άλλοτε με πολιτικό χρώμα, ό,τι απεχθάνεται η Ε.Ξ., και το αποδεικνύει.

Ό,τι δεν απέφυγα, είτε λόγω ιδιοσυγκρασίας (όπως θυμάστε δεν ψήφισα Prius) είτε λόγω του ρόλου ευθύνης μου στα αντίστοιχα χρόνια, και το σχόλιο δεν αφορά την ιστορική αντιπαράθεση «3008» vs Giulia, ούτε την ισοπαλία Ι-Pace με Alpine. Μην υποτιμάμε τον ψυχισμό του εκλέκτορα, ειδικά όταν είναι μόνος εναντίον των έξι κάθε μεγάλης χώρας.

Υπήρξαν και περιπτώσεις όπου έπρεπε να προσθέσεις θεωρητικά, και έτσι για την ιστορία, με γεγονός πως συνήθως τα πέντε ξεχώριζαν, οπότε έχω ψηφίσει και Cayman και 350 Ζ, και κρίμα που δεν ήταν στην επτάδα το GT-R.

Αυτά όλα έχουν προσωπικό χρώμα και υποκειμενικά κριτήρια, ως πολυτέλεια που προσφέρεται σε κάποιες περιπτώσεις. Ή επίσης όταν θέλεις να επιβραβεύσεις το concept, τη φιλοσοφία του κατασκευαστή, όπως τότε που ψήφισα πρώτο το i3 και οι συνάδελφοι σήμερα κατέταξαν το ID. Buzz.

Με ρεαλιστικά όμως στοιχεία προκύπτουν απορίες, και βέβαια, με τέτοιο μωσαϊκό στην καταγωγή των εκλεκτόρων, δεν υπάρχει ούτε υποψία για «master chef», και για αυτό βάζω το χέρι στη φωτιά.

Εκτίμηση

Απλώς είδαν ότι η Tonale δε βγαίνει, οπότε και την αγνόησαν, αλλά αποδείχθηκαν πολλοί και εκτέθηκε ο θεσμός, το Ariya αρέσει, το Astra είναι «308» και απορρίφθηκε, το Niro είναι Κia που σέβεται το θεσμό και σε εθνικό επίπεδο, ενώ προσφέρεται με σύγχρονους κινητήρες σε τριπλή παραλλαγή. Την ώρα που η BMW ουδέποτε έδειξε σεβασμό ιστορικά στο θεσμό και στα μέλη του, κυρίως μάλιστα στην κατά τόπους αντιπροσώπευση.

Δεν ήταν συνεννοημένοι, λοιπόν, αλλά ψήφισαν όπως αν είχε προηγηθεί μεταξύ τους call (sic), βάζοντας και πολλά υποκειμενικά στοιχεία στην εξίσωση, με γεγονός πως και οι προσωπικές σχέσεις παίζουν το ρόλο τους. Απλώς χάθηκε η ισορροπία, αποτέλεσμα του κρυφού της διαδικασίας. Πλέον αυτά έχουμε και υποστηρίζουμε, και από αυτά θα προκύψει ο νικητής. Άλλωστε, ουδείς θυμάται τον δεύτερο, ούτε τα επτά, ούτε βέβαια από ποια προέκυψαν. Η μόνη μνήμη έχει να κάνει με την ψήφο των Ισπανών υπέρ «3008» και εναντίον Giulia. Γοητεία και, έπειτα από χρόνια εμπορικά και αισθητικά σε γήινο επίπεδο, πρέπει να σημειώσουμε ότι το Peugeot ήταν μια σωστή επιλογή.

Περήφανος

Για το πώς κυλάει με αρχοντιά και μαεστρία η Ελένη, η αρχισυντάκτρια του 4T, η κ. Ξενάκη, στο θεσμό όπως και στο Γραφείο Τύπου του ΡΑ. Αποτελέσματα για το COTY τον Ιανουάριο._ Σ. Χ.

The Car Of The Year Finalist

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ