top icon
Αγωνιστικές γνωριμίες

Αγωνιστικές γνωριμίες: Peugeot 205 Rallye, 206 Gr. Α, 208 Rally4

Οδηγούμε τα αγωνιστικά Peugeot 205 Rallye, 206 Gr A και 208 Rally4 και βλέπουμε πώς τα αυτοκίνητα βελτιώνονται και οι άνθρωποι εξελίσσονται.

Πρόκειται για κοκτέιλ με την κλασική και σπάνια γεύση που συνδέει τη σκόνη με τον ιδρώτα του αθλητή, σε συνδυασμό με το άκουσμα της αγωνιστικής μηχανής. Το DNA των ανθρώπων που εμπλέκονται στους ελληνικούς αγώνες επηρεάζεται, αλλά δεν αλλοιώνεται, και είναι το βασικό στοιχείο ώστε να αναλύεις το παρελθόν, να ζεις το σήμερα και να κάνεις σκέψεις για το αύριο. Δικαιολογίες ότι για τη στασιμότητα και την οπισθοδρόμηση έχουν ευθύνη μόνο οι διοικούντες. Έτσι συμβιβαζόμαστε με τη μοίρα.

Δε συμφωνούμε, και αποδεικνύεται ότι όλα γίνονται, ακόμα καιvεν μέσω διαμάχης, αρκεί οι ενδιαφερόμενοι να επιδεικνύουν διαπραγματεύσιμη θέληση και αρχές στην ισορροπία που χαρακτηρίζει τη σχέση μεταξύ αθλητών και διοικούντων-οργανωτών. Κοινός παρονομαστής σε τριπλή παραλλαγή, αφού στη Sporting εκδοχή των αγώνων με Ιστορικά αυτοκίνητα, είναι σημαντικός ο ρόλος των τεχνικών, που ξαναζούν το «πεζοδρόμιο» με αρχοντιά, του θεατή, που πηγαίνει να σκονιστεί καταθέτοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο παλιό, και βέβαια των διαδρομών κάθε εκδήλωσης.

Το αγωνιστικό Ιστορικό αυτοκίνητο ξαναζεί μέσα από την επιστροφή του Historic Acropolis Rally, με master chef την κ. Φωτεινή Ψαρράκου, που συντονίζει την ΕΠΑ. Σημαντικό ότι της προσπάθειας προεξέχει ουσιαστικά ο Άγγελος Ζήβας, με γνώσεις και λατρεία για το ΙΑ, ενώ τη βρόμικη δουλειά την κάνει άτυπα ο Σωτήρης Σκαλτσάς, που συνδέει τους διοικητικούς με τους αγωνιζόμενους. Με έναν δικό του, άναρχο τρόπο, που αποδεικνύεται αποτελεσματικός.

Peugeot 205 Rallye
Φυσική έδρα της αναγέννησης των Ιστορικών είναι τα Σκούρτα στη Βοιωτία, η εμβληματική ειδική διαδρομή, και ο Μανώλης Καψάσκης Χαλιβελάκης, μόνιμος κάτοικος στην περιοχή, συνδυάστηκε με την κ. Ψαρράκου, που όταν συμμετέχει ως επικεφαλής θέλει να επιτυγχάνει. Οι δυο τους παρέσυραν τον τοπικό άρχοντα, τον πρόεδρο της κοινότητας, Βασίλη Ίσσαρη, σε δημιουργικό κρεσέντο. Εξασφάλισαν με υπομονή και ευγένεια την εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας, και το γεγονός φωτίζει την περιοχή. Σε συνδυασμό με το κέφι και την ποιότητα παλιών στα μπάκετ και στο σέρβις, που βρίσκουν στο δρόμο τους νέους που διψούν να μάθουν.
Πρόκειται για μια υγιή κοινότητα που συνδυάζει την οδήγηση-παιχνίδι με τα όρια, με τη μη συγκρίσιμη ευχαρίστηση. Αυτές οι εκδηλώσεις- βιτρίνα και της κουλτούρας μας στηρίζουν και την τοπική κοινωνία. Στο περιθώριο των αγώνων, αλλά και γενικότερα, οπότε μια περιοχή που έχει πολύ υψηλά τον όρο «φιλοξενία» απέκτησε και στυλ!

Peugeot 205 Rallye
Η συνέχεια στους αγώνες του 2023 με αφετηρία το σπριντ στα Σκούρτα το Μάρτιο. Ένας αγώνας που σκοτώνει τη μιζέρια. Διαδρομή με πολλές εναλλαγές, τις οποίες επιλέγει ο οργανωτής (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) ώστε να μην είναι πάντα ίδια. Την ίδια ώρα, εκεί θα γίνει και ο τερματισμός του διεθνούς πλέον ΙΡΑ το Νοέμβριο, ενός αγώνα με προστιθέμενη αξία και από τη Regularity εκδοχή του. Συνολικά
έργο της ΟΜΑΕ, που με αφορμή αυτό τον αγώνα επιτέλους έβγαλε εξωστρέφεια εκδίδοντας ένα εξαιρετικό λεύκωμα, με την άψογη απεικόνιση της υγιούς πλευράς του χώρου. Σε μια θολή εποχή που πλήγωσε το χώρο, ευθύνη των διοικούντων. Οι ίδιοι απογειώνουν όταν οργανώνουν, πληγώνουν όταν διοικούν…

Peugeot 205 Rallye

Σε πτήση

Από το σήμερα στο χθες, και δίπλα στο σύγχρονο θηρίο των Λευκαδίτη- Ακράτου, το Γκάλλο-Peugeot 208 Rally4, που λατρεύουμε για χίλιους λόγους, τοποθετήσαμε το 206 γκρουπ Α που οδήγησε ο Σάββας στο παρελθόν, προσθέτοντας και εκείνου τον πρόγονο, το 205 Rallye. Τον «πατριάρχη» της Peugeot σε Τέλειες και Ειδικές Διαδρομές με «πάτημα»-απόλαυση, που σε άλλον κατασκευαστή δε θα βρεις. Το 205 Rallye της παρουσίασής μας διαθέτει τη σφραγίδα του ανήσυχου και αποτελεσματικού Άρη Λυκουρέση, ένα αυτοκίνητο της οικογένειας Νασούλα. Συναθλητής μας ο Βασίλης, και μας συνδέουν κοινές διαδρομές και αμοιβαία εκτίμηση. Σύγκριση δεν προκύπτει, αλλά είναι σημαντικό να αναλύεις αυτοκίνητα του 1985 σε σχέση με τα σημερινά, υπογραμμίζοντας τις διαφορές, επικοινωνώντας και την ψυχή, την ανθρώπινη πλευρά κάθε εγχειρήματος…

Ταξίδι στο χρόνο

Έγραψε ιστορία το 205 Rallye, χάρη σε πληρώματα και τεχνικούς και σε προδιαγραφές Ιστορικού, ως κλασικό Rallye 1.3, όντας ο θρύλος της Α5 στα χέρια του Σωτήρη Κοκκίνη και της F2 σε επίπεδο Γενικής στην άσφαλτο από τον σπεσιαλίστα Στέφανο Σπάρταλη, με το Maxi. Ο θρύλος ζει και συνεχίζει να εμπνέει, ενώ πρόσφατα παρουσιάσαμε το «by Χρυσάφης» 205R του Πιερρουτσάκου, όταν στα Σκούρτα απολαύσαμε τον GEO με το μαύρο ματ APR 205R, το καλύτερο στα Βαλκάνια.

Peugeot 205 Rallye
Το «δικό μας» δεν προκρίνεται ως Ιστορικό, αλλά σε ικανοποιεί το πάτημά του με τα αμορτισέρ της Bilstein δουλεμένα από τον Άρη, που την ημέρα της δοκιμής ετοίμαζε αποσκευές για το Ιστορικό Μόντε. Ευθύνη του το Escort του Ιταλού Καμπεντέλι, μια συμμετοχή της Fakalis Motorsport και, αν θέλεις να νοικιάσεις αυτοκίνητο για το ΙΡΑ, πρέπει να τον γνωρίσεις. Σε αυτό το περίπου Rallye εντυπωσιάζει ο 16βάλβιδος 1.6 των 150 ίππων, που δένει περίφημα με το κιβώτιο, τη μετάδοση και το αμάξωμα, δημιουργώντας μια χαρακτηριστική ομοιογένεια που σε παρασύρει να ψάξεις τα όριά σου, χορεύοντας στο χωματόδρομο. Εγγύηση η αξιοπιστία Λυκουρέση, και δεν τον έχει επιλέξει τυχαία ο απαιτητικός και αειθαλής Χάρης Μανουσαρίδης για τη συμμετοχή του με τη Μόνικα-2000 RS στο μικτό Πρωτάθλημα Ιστορικών του 2023, που κοσμεί το αγωνιστικό ημερολόγιο.

Peugeot 205 Rallye

Με κοινό παρονομαστή

Διαφέρουν σε όλα το «206» με το «208». Ψάξε και δε θα βρεις κοινά χαρακτηριστικά, και είναι πολύ απλοϊκό να σχολιάσεις ότι το «208» είναι ένα μεγαλύτερο «206» με κινητήρα που υπερτροφοδοτείται, εξοπλισμένο με σειριακό κιβώτιο. Πρόκειται για διαφορετικά αυτοκίνητα, με την εξέλιξη να ξεπερνάει τις διαφορές στις προδιαγραφές των εκδόσεων παραγωγής.

Άλλες διαστάσεις, διαφορετικής φιλοσοφίας κινητήρες, με το τούρμπο να καλύπτει τις απώλειες του 3κύλινδρου 1.2 σε σχέση με τον κλασικό 1.6 του «206». Οι διαφορές και στο βάρος, με το «208» να ζυγίζει πολλά κιλά, αλλά να αποδεικνύεται πούπουλο στα χέρια του Σάββα. Ο σπεσιαλίστας με κίνηση σε δύο τροχούς στο χώμα, και το κοινό τους, πέρα από τη δουλειά της ομάδας Λευκαδίτη που βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ αξιοπιστίας και επιδόσεων, αφορά την ομοιογένεια.

Peugeot 205 Rallye

Το «206» είναι ένα Golf II με στοιχεία Clio RS και, αφού ο Σάββας έχει ρυθμίσει την εξελιγμένη ανάρτηση, το φοράς και πυροβολείς αξιοποιώντας το 6άρι κιβώτιο της PTS και το πλαίσιο, χωρίς να υποτιμούμε τον κινητήρα των 180 ίππων, που λειτουργεί από χαμηλά. Όπως και του «208», με περισσότερους από 200 ίππους, όταν με το πιο κλειστό κιβώτιο θέλει τρόπο για να το αξιοποιήσεις, ώστε η απόλαυση, με πολλά στοιχεία κόπου και από τα μπάκετ, να συνδυάζεται με χρόνους. Όπως των Λευκαδίτη-Ακράτου, και μακάρι να τους βλέπουμε στο πρωτάθλημα και να τους ζήσουμε σε ένα ακόμα ΡΑ ως επικεφαλής της ταξιαρχίας των 2WD, που έχει το σεβασμό μας. Το Gallo-208Rally4, το όπλο μιας εξαιρετικής ομάδας, με τον όρο «οικογένεια» να ξεπερνάει σε υπεραξία το πακέτο των χορηγών τους.

Peugeot 205 Rallye

Respect!

Ό,τι απαιτούν με την ευγενική, κλασάτη παρουσία τους οι Γιάννης Παπαδόπουλος-Μάνος Αχτίδας, που επέλεξαν το
«red lion», το ex-Λευκαδίτης 206, για τη συμμετοχή τους σε επιλεγμένους αγώνες. Δείχνουν το δρόμο ο ώριμος οδηγός και ο έμπειρος συνοδηγός του, που έχουν την ευφυΐα να αξιοποιήσουν ένα καλό σασί, προσφέροντας προβολή με τρόπο που δε συνδέεται με πυροτεχνήματα.

Τρία αγωνιστικά χωμάτινα Peugeot που εκφράζουν διαφορετικές εποχές, όπως διαφορετικής φιλοσοφίας είναι και οι χειριστές τους. Σημείο αναφοράς η ποιότητα ανθρώπων και μηχανών, ενώ πλέον υφίσταται και ο τέλειος χώρος, που οφείλουμε να προστατεύουμε._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ