top icon
Παρουσιάσεις

Alfa Romeo 147 & GT Q2 με μπλοκέ διαφορικό

Στην Ιταλία, συγκεκριμένα στην πίστα του Μπαλόκο, η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο σύστημα Q2.

Στην Ιταλία, συγκεκριμένα στην πίστα του Μπαλόκο, η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο σύστημα Q2, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen.
 
Πριν από μερικές εβδομάδες πήραμε μία πρώτη γεύση από το νέο Mazda 3 MPS, που σαν κύριο χαρακτηριστικό του είχε το μπλοκέ διαφορικό με το οποίο είναι εφοδιασμένο. Τώρα, έρχεται η σειρά της Alfa Romeo να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή, στις 147 και GT, οι οποίες θα έχουν και την επωνυμία «Q2». Οι πρώτες δύο αυτές εκδόσεις, όμως, θα εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι το ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά είναι σαφώς μειωμένο. Όμως, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρίας, στο άμεσο μέλλον αναμένεται να εφοδιαστούν και άλλες εκδόσεις με το ίδιο σύστημα περιορισμού της ολίσθησης.
 
Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή. Και οι δύο εκδόσεις, προσθιοκίνητες γαρ, έχουν σαφώς σπορτίφ χαρακτήρα. Οι μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου -17 ιντσών στην 147 και 18 ιντσών στην GT- μαρτυρούν τη διαφορά εκ πρώτης όψεως, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν η χρωμιωμένη εξάτμιση, το διακριτικό σπόιλερ και το αρκτικόλεξο «Q2». Στο εσωτερικό το δερμάτινο τιμόνι και τα εξαιρετικά καθίσματα, αμφότερα με κόκκινη ραφή τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα διαφοροποιούν την εικόνα. Η κινητήριος δύναμη του συνόλου είναι ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας JTD, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους. Εξαιρετικός σε απόδοση και τιμές ροπής.
 
Η ειδοποιός διαφορά, όμως, είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen. Mε δεδομένο το γεγονός ότι αμφότερες οι κατασκευές είναι προσθιοκίνητες, το συγκεκριμένο σύστημα βελτιώνει τα δυνατά σημεία αυτής της φιλοσοφίας και φυσικά αυξάνει τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας. Το διαφορικό αυτό κατανέμει τη ροπή μεταξύ των εμπρός τροχών δυναμικά και εξαιρετικά αποτελεσματικά, σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες και την κατάσταση του δρόμου. Για παράδειγμα, όταν αρχίσει να μειώνεται η πρόσφυση του εσωτερικού τροχού, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, ελαχιστοποιώντας την υποστροφή, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη ευστάθεια και επιτρέποντας μεγαλύτερη ταχύτητα πάνω στην στροφή. Συνδυαζόμενο με την εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, το σύστημα προσφέρει ιδανικό κράτημα και πολύ καλή αίσθηση.
 

Για ακόμα μία φορά, χίλια κρίμα που η ελληνική αγορά δεν μπορεί να απολαύσει τις αρετές των κινητήρων ντίζελ και μακάρι οι άνθρωποι της ιταλικής φίρμας να πραγματοποιήσουν την «απειλή» τους και να δούμε και βενζινοκίνητα μοντέλα με το ίδιο σύστημα._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ