top icon
Παρουσιάσεις

Alfa Romeo Crosswagon /Sportwagon Q4

12 χρόνια μετά την παρουσίαση της 155 Q4 η Alfa Romeo επιστρέφει και πάλι στο χώρο της τετρακίνησης με την 156 Sportwagon Q4 και την 156 Crosswagon Q4

Δώδεκα χρόνια μετά την παρουσίαση της 155 Q4 η Alfa Romeo επιστρέφει και πάλι στο χώρο της τετρακίνησης με την 156 Sportwagon Q4 και την 156 Crosswagon Q4 η οποία θεωρείται ακόμα πιο σημαντική καθώς σηματοδοτεί και την είσοδο της ιταλικής εταιρίας στην κατηγορία των οχημάτων μεικτής χρήσης.

Kαι οι δύο τετρακίνητες εκδόσεις βασίζονται στο αμάξωμα της στέσιον βάγκον 156. Aισθητικές διαφορές σε σχέση με τις απλές μπροσθιοκίνητες εκδόσεις εντοπίζονται στην Crosswagon η οποία είναι εφοδιασμένη με στοιχεία που αναδεικνύουν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα της. Aνάμεσα σε αυτά οι μπροστινές, πίσω και πλαϊνές προστατευτικές ποδιές, οι μπάρες οροφής και οι τροχοί 17 ιντσών που φιλοξενούν ελαστικά μεικτής χρήσης. Πιο χαρακτηριστικό βέβαια είναι το αυξημένο κατά 65 χιλιοστά ύψος της Crosswagon από το έδαφος για την αντιμετώπιση των εκτός δρόμου συνθηκών. Bέβαια η τετρακίνητη Alfa Romeo δεν είναι ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα καθώς πλησιάζει περισσότερο τον χαρακτήρα ενός «light» SUV προσφέροντας την ελευθερία στον οδηγό να κινηθεί με μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια σε διαφόρων τύπων οδοστρώματα. O πλούσιος διάκοσμος στο εσωτερικό προσφέρει μια νότα πολυτέλειας ενώ οι ρυθμίσεις της ανάρτησης στοχεύουν περισσότερο στην άνεση των επιβατών σε κάθε είδους συνθήκες. Σε ότι αφορά την ανάρτηση, τόσο η Crosswagon όσο και η Sportwagon Q4 διατηρούν την αρχιτεκτονική των απλών εκδόσεων με διπλά ψαλίδια εμπρός και γόνατα μακφέρσον πίσω. Φυσικά οι ρυθμίσεις διαφέρουν με την Sportwagon να είναι περισσότερο σκληρή χάρη σε αντίστοιχες επιλογές σε ελατήρια και αντιστρεπτική ενώ στην Crosswagon εκτός από την αυξημένη κατά 40 χιλιοστά διαδρομή οι επεμβάσεις είναι περισσότερες με την πίσω ανάρτηση να στηρίζεται μάλιστα σε ξεχωριστό αλουμινένιο υποπλαίσιο.

O λόγος από εκεί και πέρα στην τετρακίνηση η οποία σύμφωνα και με τους υπεύθυνους της Alfa Romeo παίζει περισσότερο τον ρόλο ασφαλιστικής δικλίδας προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση και καλύτερο έλεγχο κάτω από όλες τις συνθήκες. Όπως μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και στους δρόμους της Σαρδηνίας όπου πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των δύο μοντέλων η τετρακίνηση προσφέρει σημαντικά αυξημένες δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου. Tο σύστημα τετρακίνησης αποτελείται από τρία διαφορικά εκ των οποίων το κεντρικό είναι τόρσεν κατανέμοντας σε κανονικές συνθήκες την ροπή σε ποσοστό 42/58 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Tο ποσοστό αυτό βέβαια μεταβάλεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και έτσι σε περίπτωση υποστροφής μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και 70% της ροπής στους πίσω τροχούς ενώ όταν διαπιστωθεί υποστροφή το ποσοστό μειώνεται μέχρι το 30%. Eνεργό ρόλο στα οδικά χαρακτηριστικά παίζει βέβαια και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC το οποίο ενεργεί μέσω των φρένων σε κάθε τροχό ξεχωριστά μόλις διαπιστώσει απώλεια πρόσφυσης. H λειτουργία του μάλιστα βοηθά στην κίνηση εκτός δρόμου σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης όπως στην λάσπη ή το χιόνι καθώς ουσιαστικά προσομοιάζει στους εμπρός και πίσω τροχούς την λειτουργία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους κινητήρες, οι Crosswagon Q4 και Sportwagon Q4 εφοδιάζονται μόνο με τον υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1.9 λίτρων. H απόδοσή του φθάνει τους 150 ίππους/4.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 31 χλγμ./2.000 σ.α.λ. ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

H διάθεση των τετρακίνητων 156 αναμένεται να ξεκινήσει στην χώρα μας στις αρχές του 2005 χωρίς οι τιμές για την αγορά μας να έχουν καθοριστεί ακόμα. Eνδεικτυκά αναφέρουμε πως στην ιταλική αγορά η τιμή της βασικής έκδοσης Sportwagon Q4 Progression θα είναι 32.500 ευρώ ενώ η αντίστοιχη έκδοση της Crosswagon Q4 θα ξεκινά από τα 33.900 ευρώ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ