top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.0T-GDi 120 PS

Δεν είναι 5θυρο χάτσμπακ. Ούτε όμως και «κλασσικό» 4θυρο σεντάν. Γιατί, απλά, είναι ένα 5θυρο Fastback. Ο λόγος για το τρίτο κατά σειρά μέλος της μικρομεσαίας οικογένειας i30 της Hyundai, που για την περίσταση παίρνει κίνηση από τον γνωστό και μη εξαιρετέο πλέον υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη κινητήρα βενζίνης των 120 ίππων της εταιρείας.

Επί της ουσίας, πρόκειται για μια πρόταση που τοποθετείται, βάσει μεγέθους και προδιαγραφών, στην καρδιά της κατηγορίας C. Εντούτοις, στο εμπορικό της διάβα θα βρει ελάχιστους άμεσους ανταγωνιστές, μιας και το κυρίαρχο ρεύμα της εποχής θέλει όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα του είδους -με φωτεινή εξαίρεση το Skoda Octavia- να ακολουθούν πιο ασφαλείς και ενδεχομένως πιο βιώσιμες σε βάθος χρόνου σχεδιαστικές νόρμες που «πατούν» στους γνώριμους και διαδεδομένους εδώ και δεκαετίες τύπους αμαξωμάτων των 5θυρων χάτσμπακ ή των κλασσικών 4θυρων σεντάν. Εν προκειμένω λοιπόν η Hyundai ακολουθεί μία δική της αισθητική οδό με την έκδοση Fastback, εισάγοντας στη γκάμα του i30, δίπλα στις ήδη γνωστές εκδοχές αμαξώματος της σειράς, τις Hatchback και Tourer, ένα οικογενειακό… κουπέ με 5 για την περίσταση πόρτες. Ένα αυτοκίνητο, με άλλα λόγια, που με περίσσια στιλ έρχεται να διατηρήσει στο ακέραιο, και σε ορισμένες περιπτώσεις να ενισχύσει, όλα τα γνώριμα πλεονεκτήματα των υπολοίπων μελών της οικογένειας.

Φυσικά, για να «δέσει» ακόμα περισσότερο η σχεδιαστική συνταγή, οι στιλίστες της Hyundai επενέβησαν όχι μόνο στο πίσω, αλλά και στο εμπρός μέρος, με τις διαστάσεις της χαρακτηριστικής γρίλιας να έχουν μειωθεί ελαφρώς, ενώ αισθητή στο έμπειρο μάτι είναι και η προσθήκη μιας οριζόντιας γραμμής στις εισαγωγές αέρα, στοιχείο που έρχεται με τη σειρά του να ενισχύσει έτι περαιτέρω το αίσθημα… πλάτους της κατασκευής. Εκ των ουκ άνευ, φυσικά, το διαφορετικό τελείωμα της οροφής, που «σβήνει» αρμονικά στο κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας, στην οποία πρωταγωνιστεί το τονισμένο και ενσωματωμένο στο κυρίως «σώμα» της σπόιλερ.

Όπως ήταν αναμενόμενο, όλα αυτά έχουν επιφέρει προφανείς αλλαγές στις συνολικές διαστάσεις της κατασκευής σε σχέση με το 5θυρο i30. Έτσι, το ύψος της οροφής είναι ψαλιδισμένο κατά 25 χλστ. και το συνολικό «ανάστημα» του αυτοκινήτου κατά 30 χλστ, χάρη και στη «χαμηλότερη» κατά 5 χλστ. ανάρτηση, ενώ αυξημένο κατά 115 χλστ. είναι το μήκος, που πλέον φτάνει τα 4,455 μ. Σημαντικό, ασφαλώς, είναι το κέρδος που προκύπτει και σε σχέση με τις μεταφορικές ικανότητες του χώρου φόρτωσης, ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές με όγκο 450 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση (395 λίτρα στο 5θυρο i30), τιμή που εκτοξεύεται στα 1.351 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των τελευταίων.

Από εκεί και πέρα, το i30 Fastback είναι ένα… κανονικό i30, καθώς το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνση και πέδησης, αλλά και όλες οι υπόλοιπες λύσεις στον τομέα των μηχανικών μερών, έχουν μεταφερθεί αυτούσιες από την 5θυρη εκδοχή της οικογένειας. Με μία διαφορά: τις 15% πιο σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Όχι, το i30 Fastback δεν αποφάσισε ξαφνικά να γίνει το απόλυτο μικρομεσαίο οικογενειακό -για αυτό φροντίζουν ήδη οι εκδόσεις Ν- καθώς η συγκεκριμένη επιλογή έγινε με αποκλειστικό κριτήριο την ακόμα καλύτερη διαχείριση τόσο των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου στη σβέλτη οδήγηση, όσο και του παραπανήσιου βάρους του (ανάλογα με την έκδοση, η επιβάρυνση που προκύπτει σε σχέση με το 5θυρο i30 κυμαίνεται από τα 43 έως τα 48 κιλά).

Ως εκ τούτου και η έκδοση Fastback παραμένει στην πρώτη γραμμή του πυρός στον τομέα των οδικών χαρακτηριστικών, παρά το γεγονός ότι στο σύνολό της δεν διαθέτει τη «ζωντάνια» ενός Seat Leon, για παράδειγμα. Παρ’ ότι λοιπόν δεν πρόκειται για ό,τι πιο οδηγοκεντρικό έχει να παρουσιάσει σήμερα η κατηγορία C, συνεχίζει, όπως και κάθε i30, να σε κερδίζει με την ομοιογένειά και τη φιλικότητα του σε κάθε είδους διαδρομή. Η απόσβεση της ανάρτησης εξακολουθεί να είναι αρχοντική -όπως την είχαμε χαρακτηρίσει και στη δοκιμή της 5θου i30 1.0T– ενώ ακόμα και στα «κατσαρά», η διαχείριση που εξασφαλίζει είναι 100% «ευρωπαϊκή», καθώς δεν έρχεται ηχητικά στο προσκήνιο, δεν κοπανά και -κυρίως- δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Συγχρόνως, εξασφαλίζει περιορισμένες κλίσεις, στοιχείο που σε συνδυασμό με τα επαρκή περιθώρια πρόσφυσης, καταφέρνει να δημιουργεί στον οδηγό τις απαραίτητες συνθήκες σιγουριάς και ασφάλειας. Πιέζοντας δε σε πιο κλειστά κομμάτια, το εμπρός μέρος θα επιχειρήσει να ανοίξει την τροχιά του (σ.σ.: σε αυτό καθοριστικός είναι ο ρόλος των 16άρηδων τροχών καθώς και των οικολογικών ελαστικών του αυτοκινήτου μας) λίγο πριν επέμβει ο πανταχού παρών ηλεκτρονικός φύλακας άγγελος, ο οποίος και θα «κατευνάσει» εν τη γενέσει της κάθε υποστροφική διάθεση των κινητήριων τροχών. Την ίδια στιγμή, η ουρά του αυτοκινήτου δεν δείχνει διατεθειμένη να αποκτήσει τάσεις… ανεξαρτησίας, ενώ το τιμόνι παραμένει, αν και τεχνητά βαρύ σε αίσθηση, ένας ακόμα πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού. Τα δε φρένα έχουν την «προβλεπόμενη» αίσθηση και συνάμα απόλυτα ικανοποιητική αντοχή. Συνολικά, λοιπόν, το i30 Fastback είναι ένα αρκετά «στρογγυλό» και απροβλημάτιστο οικογενειακό στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το οποίο μπορεί να μην σε συναρπάζει με το… τσαγανό του, εντούτοις καταφέρνει να «διεκπεραιώσει» αποτελεσματικά και με απόλυτη ασφάλεια κάθε αποστολή που θα του αναθέσεις. Εντός, αλλά και εκτός πόλης.

Όσο για τον 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο των 998 κ.εκ, ο οποίος εξακολουθεί και εδώ να αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 171 Nm σταθερά από τις 1.500 έως και τις 4.500 σ.α.λ., τα σχόλιά μας παραμένουν εν γένει θετικά. Αν εξαιρέσει κανείς τη μικρή απροθυμία του από το ρελαντί έως και τις 1.800 σ.α.λ., το «πρόσωπο» που παρουσιάζει στη συνέχεια δεν θα προβληματίσει, καθώς ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί -σημαντικός εδώ είναι και ο ρόλος της πολύ καλής ηχομόνωσης της καμπίνας- ενώ απροβλημάτιστη είναι και η ευστροφία του μέχρι τον κόφτη. Τα δε αποθέματα ροπής είναι τόσα ώστε να μη χρειάζεται να καταφύγει κανείς τόσο συχνά στο «σφικτό» και σαφή επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου. Όσο για τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, ο… λογαριασμός είναι και πάλι θετικός, καθώς κατά μέσο όρο δεν απαιτούνται περισσότερα από 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ενώ με «τέρμα γκάζι» και ταχύτητες κοντά στο… αυτόφωρο, οι ενδείξεις που αντικρίζει κανείς μέσω του στάνταρ υπολογιστή ταξιδίου κυμαίνονται κοντά στα 9,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Από εκεί και πέρα, το i30 Fastback έχει να προσφέρει ένα εσωτερικό πανομοιότυπο με εκείνο του 5θυρου αδελφού του. Και αυτό, μόνο κακό δεν είναι -τουναντίον μάλιστα- μιας και στον τομέα αυτό η χάτσμπακ παραλλαγή της μικρομεσαίας οικογένειας μοντέλων της Hyundai έχει να επιδείξει σημαντικά ατού και πλεονεκτήματα. Με πρώτο, την προσεγμένη ποιότητα των υλικών του, που στην πλειοψηφία τους είναι μαλακά και ευχάριστα στην αφή. Το ίδιο «εύπεπτος» είναι και ο σχεδιασμός, που ακολουθεί τα ευρωπαϊκά πρότυπα απ’ άκρη σε άκρη. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι οι απέριττες γραμμές, που σίγουρα θα εκτιμηθούν δεόντως από την πλειοψηφία των αγοραστών του είδους. Οι τελευταίοι θα δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης και στην εργονομία, για την οποία δυσκολεύεσαι να βρεις ψεγάδι -σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται ασφαλώς και η πολύ καλή θέση οδήγησης, όχι όμως και η απροβλημάτιστη ορατότητα προς τα πίσω. Σε ότι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, το i30 Fastback έχει να επιδείξει μία άκρως ανταγωνιστική για τα δεδομένα του είδους εικόνα, καθώς δύο, και με μικρούς συμβιβασμούς τρεις, ενήλικοι επιβάτες με ύψος έως και 1,9 μ. δεν θα δυσκολευτούν να μετακινηθούν για αρκετές ώρες στο αναπαυτικό πίσω κάθισμα με τον κάθε άλλο παρά «ρηχό» πάγκο. Οι θέσεις δε για μικροαντικείμενα δύσκολα θα κάνουν τους επιβάτες να δυσανασχετήσουν, ενώ συνολικά και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας έρχεται με το δικό του τρόπο να ενδυναμώσει τις συνολικές επιδόσεις της καμπίνας του νέου i30 Fastback.  

Πόσο κοστίζουν όμως όλα τα παραπάνω στο… ταμείο; Για τη βασική έκδοση Active με τον 1.000άρη κινητήρα τούρμπο, το αντίτιμο που πρέπει κανείς να καταβάλει ανέρχεται στα 17.650 ευρώ, ενώ για την πλουσιότερη Style Navi, 18.990 ευρώ (σ.σ.: στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται έκπρωση 500 ευρώ). Με τα χρήματα αυτά έχει κανείς στη διάθεσή του ένα πακέτο εξοπλισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ήδη από την έκδοση Active, έξι αερόσακους, ESP, ABS, το πακέτο τεχνολογιών  S10 της Hyundai (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες για τα παράθυρα, τις πόρτες και τους εξωτερικούς καθρέπτες, air condition, υπολογιστή ταξιδίου, cruise control, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, καθώς και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η έκδοση Style Navi διαθέτει επιπλέον της Active στοιχεία, όπως ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, η δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα, το εμπρός υποβραχιόνιο, η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, το σύστημα πλοήγησης, η κάμερα οπισθοπορείας, οι προβολείς ομίχλης και οι αναδιπλούμενοι καθρέπτες.

Αξίζει να προσθέσουμε πως η γκάμα περιλαμβάνει κατόπιν παραγγελίας και την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης των 1,4 λίτρων (140 ίπποι), με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και τιμή 21.750 ευρώ ή με το γνωστό 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της εταιρείας, η οποία τιμολογείται στα 24.290 ευρώ._X.A.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – HYUNDAI i30 FASTBACK 1.0T – GDi 120 PS

Κυβισμός: 998 κ.εκ. Κύλινδροι: 3 Μέγιστη ισχύς: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή: 171 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. Ανάρτηση εμπρός/πίσω: Γόνατα Μακφέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨΟΣ: 4.455×1.795×1.425 χλστ. Μεταξόνιο: 2.650 χλστ. Βάρος: Από 1.242 έως 1.385 κιλά 0-100 χλμ./ώρα: 11,5 δλ. Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση: 7,5 λιτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2: 120 gr/χλμ.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ