Όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε! Όταν περνάς 35 ώρες, 7 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα οδηγώντας ένα από τα αυτοκίνητα των παιδικών σου ονείρων σε μερικές από τις ωραιότερες διαδρομές της χώρας, λαμβάνοντας μέρος σε μια εξαιρετική εκδήλωση, ε ναι: ζεις ένα ανεπανάληπτο όνειρο, που -ευτυχώς- για εμάς ήταν... πραγματικότητα!

Όταν προκύπτει η ευκαιρία να οδηγήσεις ένα τέλεια ανακατασκευασμένο μοντέλο-μύθο από την Ismailos Classics, δεν την αφήνεις ανεκμετάλλευτη. Καλεσμένοι μιας οικογένειας που αποδεδειγμένα αγαπάει το αυτοκίνητο, χωρίς να το ξεχωρίζει ανά μάρκα, αν και κάνει εμπορικό πρωταθλητισμό δεκαετίες τώρα με τα μοντέλα της Mercedes-Benz, βρεθήκαμε στο 4o Ismailos Classics Tour 2019 με μία άψογη Lancia Delta HF Integrale 16V. Αποστολή μας να την απολαύσουμε για περίπου 700 χιλιόμετρα σε εθνική οδό αλλά και σε υπέροχες διαδρομές των νομών Βοιωτίας, Φωκίδας και Φθιώτιδας.

Ismailos Classics Tour 2019

Κείμενο – Φωτογραφίες: Μανώλης Σαλούρος
 

Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά!

Μότο που ισχύει για κάθε πτυχή της ζωής του ανθρώπου, επαγγελματική, προσωπική, ακόμα και στην... αναπαλαίωση και πλήρη ανακατασκευή ενός σημαντικότατου μοντέλου για την αυτοκίνηση, μέχρι και στο σχεδιασμό και στην εκτέλεση μιας εξαιρετικής, από κάθε άποψη, εκδήλωσης.

Σε όλα τα παραπάνω πρωταγωνιστής ήταν, είναι και θα είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Στην περίπτωσή μας, την πρόσκληση, που έφτασε στο περιοδικό από την οικογένεια του Αντώνη και του Πάνου Ισμαήλου, ακολούθησε η παράδοση του κλειδιού ενός νέου «έργου» της Ismailos Classics.

Ismailos Classics Tour 2019

Η Α. Ισμαήλος ΑΕ, από το ξεκίνημά της το 1990 ως εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής της Mercedes-Benz, έχει επισκευάσει και ανακατασκευάσει πολλά κλασικά αυτοκίνητα Mercedes-Benz, αλλά δεν έμεινε εκεί. Η αγάπη πολλών πελατών για τα κλασικά αυτοκίνητα οδήγησε τον Αντώνη Ισμαήλο, το 2015, στη δημιουργία μιας ξεχωριστής μονάδας ανακατασκευής οχημάτων στις εγκαταστάσεις της στο Κορωπί, που έχει ως στόχο την 100% λειτουργικότητα των οχημάτων.

Αξέχαστο θα μας μείνει το άγχος του, το πρωινό της Κυριακής, να μπει λίγο σπρέι στο μεντεσέ στην πόρτα του οδηγού της Integrale, για να μην ακούγεται καν ένας ελάχιστος τριγμός στο άνοιξε-κλείσε...

Η δουλειά τους σε επίπεδο ανακατασκευής αφορά φυσικά όλα τα οχήματα Mercedes, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να κερδίζουν τα SL από τη δεκαετία του ‘60 και μετά, ενώ από εκεί και πέρα ένα δημοφιλές μοντέλο που έχουν πολλές φορές ανακατασκευάσει είναι το Mini Cooper σε όλες τις εκδόσεις του, αλλά και το Mini Moke, που είναι το πλέον περιζήτητο.

Ismailos Classics Tour 2019

Κάθε χρόνο και καλύτερο!

Το ένα έφερε το άλλο, και κάπως έτσι προέκυψε το Ismailos Classics Tours, αφού για τους ανθρώπους της εταιρείας στόχος δεν είναι μόνο η ανακατασκευή, αλλά και η ευχαρίστηση στην πράξη των ιδιαίτερων αυτών κατασκευών. Η ιδέα υλοποιήθηκε πρώτη φορά πριν από τέσσερα χρόνια, με τη μορφή εκδρομής-περιήγησης με τις αντίκες που φροντίζει η εταιρεία.

Ismailos Classics Tour 2019

Τον πρώτο χρόνο γύρω από την Αττική, το δεύτερο γύρω από τον Παρνασσό και πέρυσι στα Τρίκαλα Κορινθίας. Στην πορεία των ετών η παρέα μεγάλωνε, τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν γίνονται όλο και πιο σπάνια, και το όριο των 50 συμμετοχών είναι μια πρόκληση για πολλούς που αναζητούν μία θέση.

Ismailos Classics Tour 2019

Φέτος όμως ήταν κάτι πιο μεγάλο και εντυπωσιακό, με 40 συμμετοχές «πινακιδωμένων» Ιστορικών οχημάτων, όπως των Mercedes 300SL, Ferrari 512 TR και 348 TB, Porsche 911, Jaguar E-Type V12, Lotus σε διάφορες εκδόσεις, και πολλών ακόμα. Η κορυφαία σχεδίαση με διαδρομές γύρω από τα βουνά του Παρνασσού, της Γκιώνας, των Βαρδουσίων και της Οίτης, διά χειρός Λώρη Μελετόπουλου («ΕΛ-ΕΜ») και φυσικά του πάντα δραστήριου Πάνου Ισμαήλου, ανέβασε κι άλλο τον πήχη.

Ismailos Classics Tour 2019

Η πρώτη μέρα, το Σάββατο 11 Μαΐου, ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς. Βρισκόμαστε στο Μαρούσι, μέσα στο άντρο της γερμανικής εταιρείας που αντιπροσωπεύει η οικογένεια, όχι όμως για κάποια Mercedes, αλλά για την απόλυτη Ιταλίδα των ονείρων μας. Ανατριχιάζουμε κάθε φορά που βλέπουμε και ακούμε μια Ferrari, χαμογελάμε σαν μικρά παιδιά όταν οδηγούμε μια παλιά Alfa Romeo, αλλά για εμάς, τους 35άρηδες (και πάνω), μια Integrale θα αποτελεί για πάντα το σημείο αναφοράς.

Ismailos Classics Tour 2019

Δε χρειάζεται να αναφερθούμε για πολλοστή φορά στη γραμμένη με χρυσά γράμματα αγωνιστική ιστορία της, κυρίως την περίοδο 1987-1992, ούτε καν στις γενιές του κορυφαίου επιβατικού μοντέλου των 10+ εκατομμυρίων δραχμών τότε. Απλώς, ας το ζήσουμε.

Η ώρα είναι 08:00 το πρωί και την αντικρίζουμε. Πραγματική καλλονή, σε αυτό το γκρι χρώμα που δε συναντάμε συχνά. Οι σωστές, γεμάτες ζάντες της και οι δύο εξατμίσεις ενισχύουν την πολεμική εικόνα της, η οποία θα έχει για πάντα ως σημεία αναφοράς τα φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά, και τα στρογγυλά (2+2) φωτιστικά σώματα.

Ismailos Classics Tour 2019

Άψογα περιποιημένο και το εσωτερικό της, στο οποίο εισβάλλουμε με αγωνία μικρού παιδιού που θέλει να αρπάξει το δώρο του. Τέλειο σαλόνι, καθίσματα λες και βγήκαν τώρα από το εργοστάσιο, καρφωμένα μάτια πάνω σε έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς πίνακες οργάνων της αυτοκίνησης, στον οποίο τα πάντα δουλεύουν άψογα, με το αυτοκίνητό μας να έχει 126.305 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του.

Ismailos Classics Tour 2019

Προσπαθούμε να συνηθίσουμε την κάπως στραβή τοποθέτηση των πεντάλ σε σχέση με την κολόνα του τιμονιού, χαμογελάμε όμως, και ξεκινάμε! Ο τροβαδούρος 4κύλινδρος κινητήρας των 1.995 κ.εκ. απόδοσης 200 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπής 298 Nm στις 3.000 σ.α.λ. τίθεται αμέσως σε λειτουργία, και η ευτυχία πλημμυρίζει απευθείας αυτιά και καρδιά, σαν ενδοφλέβια ένεση.

Ismailos Classics Tour 2019

Ακόμη δεν έχουμε πιστέψει ότι θα την έχουμε στην κατοχή μας για τις επόμενες 36 ώρες, και μάλιστα σε τέτοια μέρη. Ξεκινάμε έχοντας ως πρώτο στόχο μας την έξοδο προς το χωριό Χρισσό, στα 185 χιλιόμετρα απόσταση, αφού από εκεί θα ξεκινήσουν όλα.

Η πρώτη μέρα περιλαμβάνει 190 χιλιόμετρα υπό μορφή περιήγησης, ενώ για τη δεύτερη, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων, προβλέπονται δύο δοκιμασίες ακριβείας ως «ειδικές διαδρομές», με διαφορετική μέση ωριαία ταχύτητα για κάθε κατηγορία, από τις τέσσερις στις οποίες έχουν χωριστεί οι συμμετέχοντες ανάλογα με το αυτοκίνητο. Με το χρονόμετρο να παίζει το ρόλο του, η εκδήλωση αυτόματα αποκτά και έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, πάντα όμως με την προσοχή όλων στο 101%, αφού μιλάμε για ανοιχτούς δρόμους στην κυκλοφορία, και όχι για αγώνα.

Ismailos Classics Tour 2019

Στην εθνική έχουμε ήδη πάθει το πρώτο σοκ με τον Σ.Τ., αφού είναι τέτοια η κατάσταση της συγκεκριμένης Integrale, που έχει καταφέρει να λειτουργεί για εμάς ως η ιδανική χρονοκάψουλα. Καταλαβαίνεις αμέσως γατί αυτό το μοντέλο ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του, αφού δε σου δημιουργεί κανέναν απολύτως ενδοιασμό στο να ταξιδέψεις γρήγορα, πολύ γρήγορα.

Ταυτόχρονα με ασφάλεια, χάρη στο κορυφαίο πλαίσιο, στην τετρακίνηση, στον εξαιρετικό κινητήρα που απογειώνει το αμάξωμα των 1.250 κιλών, ακόμα και στο χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο της ZF που δουλεύει άψογα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά και χάρη στα φρένα (δίσκοι 284 χλστ. εμπρός - 227 χλστ. πίσω), σημείο στο οποίο χωλαίνουν συνήθως τα αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής.

Ismailos Classics Tour 2019

Στις ωραίες ιδιαιτερότητες της εκδήλωσης είναι ότι ο ακριβής σχεδιασμός, οι χάρτες, τα ωράρια και οι συμμετοχές δεν έχουν δημοσιευτεί πιο πριν, ενώ δεν τα γνωρίζαμε ούτε καν εμείς, παρά τη διπλή μας ιδιότητα (σ.σ.: ως δημοσιογράφοι και συμμετέχοντες), με το No 3 στις πόρτες της 16βάλβιδης Integrale. Κάπως έτσι,όλοι μας ανατρέχουμε αμέσως στο έξυπνο road book με τις χρήσιμες φωτογραφίες που μας παραδίδουν στην εκκίνηση.

Φουλάρισμα για όλους στην ELIN Ιτέας, με όλα πλέον να θυμίζουν Ακρόπολις, πέρασμα από Άμφισσα, Αγία Ευθυμία, ασταμάτητες selfie στην ανασυγκρότηση στη λίμνη Μόρνου και αξέχαστες οδηγικές στιγμές στην παραλίμνια διαδρομή, με τον καιρό να ενισχύει τη μαγική στιγμή που ζούμε.

Ismailos Classics Tour 2019

Δεύτερο regrouping στη διασταύρωση «Λιδωρίκι-Λευκαδίτι», πέρασμα από τα χωριά Συκέα και Στρόμη και διάλειμμα σε ένα φιλόξενο χώρο που έχει δημιουργήσει μια οικογένεια από την Αθήνα, η οποία άφησε πίσω τη ζωή της πόλης για μια ποιοτικότερη κοντά στη φύση, δημιουργώντας το καταφύγιο Οίτης. Παράδεισος!

Η συνέχεια και ο ιδανικός επίλογος της πρώτης ημέρας γράφεται στην Παύλιανη, στη Γραβιά και τελικά στον Επτάλοφο (Αγόριανη), όπου και θα διανυκτερεύσουμε, στο Elatos Resort.

Ismailos Classics Tour 2019

 

Επίλογος-απόλαυση!

Όταν σου εμπιστεύονται ένα θησαυρό, οφείλεις να τον σεβαστείς στο έπακρο. Η δεύτερη ημέρα όμως περιλαμβάνει χρονόμετρα, ιδανικές «μουαγιέν», δύο εξαιρετικές ειδικές διαδρομές, 8 και 6 χιλιομέτρων, και τον Πάνο Ισμαήλο να μας παροτρύνει και να προτρέπει προς την «αμαρτία» και την απαγορευμένη απόλαυση.

Μετά το χωριό Αμφίκλεια, στην περιοχή όπου βρίσκονται οι κατασκηνώσεις των Χριστιανικών Μαθητικών Ομάδων, η Lancia βγάζει το κόκκινο διαβολάκι στο προσκήνιο, ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα που έχει δοθεί για τις συμμετοχές της κατηγορίας Sporting 1, όπου ανήκουμε, δε σου επιτρέπει να αφήσεις... Τώρα οδηγούμε!

Ismailos Classics Tour 2019

Σεβόμαστε με το παραπάνω το κιβώτιο και το σύνολο στις φουρκέτες των πρώτων χιλιομέτρων αποφεύγοντας τις «πρώτες», και την απολαμβάνουμε στη συνέχεια. Πλαίσιο που στέκεται ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, βαρύ και σωστό τιμόνι που σέβεται την ιστορία του και γεμάτο μοτέρ από τις 3.000 έως τις 6.000 σ.α.λ. που ακολουθεί αδιαμαρτύρητα, λόγω της άψογης κατάστασής του, ακόμα και όταν προσεγγίζεις τα 1,8 bar στο overboost.

Η ολοκαίνουργια -εργοστασιακή- ανάρτηση, που έχει τοποθετηθεί κατά την ανακατασκευή, λειτουργεί υποδειγματικά. Σε αυτήν τη γενιά είχε ενισχυθεί το κάτω ψαλίδι των εμπρός ΜακΦέρσον, είχε αυξηθεί η διάμετρος της εμπρός αντιστρεπτικής, τα πιο σκληρά ελατήρια είχαν χαμηλώσει κατά 20 χλστ., ενώ μεγαλύτερα και ρυθμιζόμενα ήταν και τα αμορτισέρ. Στις «πατημένες» στροφές η συμπεριφορά είναι ουδέτερη, ενώ στις πιο αργές παρουσιάζει υποστροφή που εν προκειμένω διορθώνεται με μεταφορά βάρους.

Ismailos Classics Tour 2019

Τερματισμός και κατεύθυνση προς Πολύδροσο-Λαμία, και στα 4,60 χλμ. ξεκινάει η 2η ε.δ. των 6 χιλιομέτρων. Απαιτητικό κατηφόρι, εξαιρετικά σφιχτό και στενό στην αρχή του, αλλά που μπορείς να μαζέψεις πολλά χιλιόμετρα στα τελειώματα.

Το αυτοκίνητό μας είναι και πάλι εδώ... Βολεύεται με τις ιδανικές διαστάσεις του, δεν προβληματίζει ποτέ με τα φρένα του, ακόμα και τώρα, ενώ την ίδια ώρα παρακαλείς η διαδρομή να ήταν κλειστή, να είχες roll bar να σε προστατεύει, κράνος, φόρμα και γάντια και να ανεβοκατέβαινες μαζί της, εκμεταλλευόμενος και την αναβαθμισμένη τετρακίνηση αυτής της γενιάς με την κατανομή της ροπής στο 47%-53% εμπρός-πίσω. Τι είχαν φτιάξει οι άνθρωποι..._ Μ. Σαλ.

Ismailos Classics Tour 2019

 

Η σύνδεση αξίας-υπεραξίας

Ρωτήσαμε τον Αντώνη και τον Πάνο Ισμαήλο για την ιστορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, της Integrale του 1992. «Το αγοράσαμε πριν από περίπου δύο χρόνια, από γυναίκα ιδιοκτήτη στα βόρεια προάστια που το είχε παροπλισμένο. Όταν έφτασε το αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της Ismailos Classics και αφού έγινε μια αρχική εκτίμηση, διαπιστώθηκε πως βρισκόταν σε άψογη κατάσταση, και αμέσως ξεκίνησαν οι μικροεπεμβάσεις που θα το έφερναν στο επίπεδο που θέλαμε. Προχωρήσαμε σε βαφή κάποιων τμημάτων (προφυλακτήρες, φτερά κτλ.) και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτρικά του. Στα μηχανικά, προχωρήσαμε σε ένα πολύ μεγάλο σέρβις στην ουσία, μιας και το αυτοκίνητο δε χρειαζόταν κάτι άλλο. Αλλάξαμε την ανάρτηση βάζοντας μια καινούργια, ακριβώς ίδια με την εργοστασιακή. Στο εσωτερικό φτιάξαμε τα δύο μπροστινά καθίσματα από την αρχή, όπως και τα πλαϊνά στις πόρτες, που είχαν κάποιες μικρές φθορές. Οι συνολικές εργασίες κράτησαν περίπου δύο μήνες και το κόστος όλων αυτών δεν ξεπέρασε τα 10.000 ευρώ. Η ρύθμιση της λειτουργίας του κινητήρα έγινε με τη βοήθεια ειδικών τεχνικών σε τέτοια αυτοκίνητα, αφού πριν από το συγκεκριμένο δεν είχε τύχει να ασχοληθούμε ξανά με παρόμοιο μοντέλο και δεν είχαμε δεδομένα.»

Ismailos Classics Tour 2019

Αντώνης Ισμαήλος: «Ναι μεν αξίζουν το σεβασμό οι αντίκες και ανεβάζουν αξία και λοιπά, αλλά παράλληλα αποτελεί και φόρο τιμής στον προκάτοχό του το να τις συντηρείς και να τις κυκλοφορείς. Είναι ο σεβασμός σε κάτι που σε συνδέει με εκείνον!»

 

Ismailos Classics Tour 2019

Στον όμορφο οικισμό της Βάργιανης, πήραμε και την κούπα μας, διά χειρός κ. Γιάννη Καλλίγερου (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Hellas) και φυσικά της ψυχής του εγχειρήματος, Πάνου Ισμαήλου, ως 2οι της κατηγορίας Sporting 1. Κάτι το οποίο έχει ελάχιστη σημασία, φυσικά, σε μια εκδήλωση όπου όλοι όσοι την έζησαν, είναι πραγματικοί νικητές!

 

Δείτε τα βίντεο που ακολουθούν:

 

 

 

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά