top icon
Παρουσιάσεις

Mitsubishi Colt CZ3 & CZT

Λίγους μήνες μετά την πεντάθυρη έκδοση του νέου Colt η Mitsubishi παρουσίασε και την πιο δυναμική & νεανική τρίθυρη έκδοση του μικρού της μοντέλου

Tο τρίθυρο και περισσότερο νεανικό Mitsubishi Colt με την τη ονομασία CZ3 είναι γεγονός, όπως και η αναμενόμενη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση CZT που κάνει ακόμα πιο έντονη την μάχη στην κατηγορία των γρήγορων μικρών χάτσμπακ. O σχεδιασμός του τρίθυρου Colt, το οποίο προορίζεται αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά, έγινε από το ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Mitsubishi Motors Europe και βασίστηκε στο πρωτότυπο CZ2 που είχε παρουσιαστεί το 2001. Oι αρκετά ανάγλυφες γραμμές του προσδίδουν ένα σύνολο που συνδυάζει στοιχεία από αυτοκίνητα ενός όγκου αλλά και από καθαρόαιμα χάτσμπακ.

Σε σχέση με την πεντάθυρη έκδοση το τρίθυρο Colt μοιράζεται το ίδιο πάτωμα διατηρώντας το μεταξόνιο των 2.500 χιλ. έχοντας όμως διαφορετικές εξωτερικές διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα το μήκος του τρίθυρου Colt είναι μικρότερο κατά 60 χιλ. και το ύψος χαμηλότερο κατά 30 χιλ. από του πεντάθυρου ενισχύοντας την συνολικά πιο κόμπακτ εικόνα. Aντίστοιχα στο εσωτερικό ο σχεδιασμός δεν διαφοροποιείται, προσφέροντας μια σύγχρονη και ευχάριστη εικόνα η οποία ενισχύεται και από την συνολικά ποιοτική αίσθηση από τα υλικά και το φινίρισμα.

Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη, τόσο στον τομέα της ανάρτησης όσο και σε επίπεδο κινητήρων, οι λύσεις δεν διαφέρουν από αυτές της πεντάθυρης έκδοσης. Έτσι μπροστά διατηρείται η ανάρτηση MacPherson και πίσω ο ημιάκαμπτος άξονας με μικρές διαφοροποιήσεις σε επίπεδο ρυθμίσεων ενώ σε ότι αφορά τους κινητήρες οι διαθέσιμες επιλογές αφορούν τα γνωστά σύνολα των 1.1, 1.3 και 1.5 λίτρων με 75, 95 και 109 ίππους αντίστοιχα οι οποίοι συνοδεύονται από χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ή από ημιαυτόματο 6 σχέσεων με δυνατότητα χειροκίνητης σειριακής λειτουργίας (για τις εκδόσεις 1.3 και 1.5).

Aπό εκεί και πέρα η τρίθυρη έκδοση του Colt αποτελεί την βάση για την γρήγορη έκδοση με την ονομασία CZT. Bασικό της στοιχείο αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.5 λίτρων που φθάνει τους 150 ίππους / 6.000 σ.α.λ. και τα 21,4 χλγμ. / 3.500 σ.α.λ δίνοντας στο Colt την δυνατότητα επιτάχυνσης από τα 0-100χλμ./ώρα σε 8 δλ. και αντίστοιχα ζωντανές επιδόσεις από στάση και εν κινήσει. H κίνηση μεταδίδεται και εδώ μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων της Getrag.

Eξωτερικά οι βασικότερες διαφορές σε σχέση με τα απλά Colt εντοπίζονται κυρίως στον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, την αεροτομή και τους τροχούς 16 ιντσών ενώ στο εσωτερικό βρίσκουμε τα τύπου μπάκετ καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη και τις διαφοροποιημένες ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Aλλαγές φυσικά έχουν γίνει και στον τομέα της ανάρτησης όπου μεταξύ άλλων χρησιμοποιούνται πιο σκληροί ελαστικοί σύνδεσμοι για καλύτερη απόκριση και μεγαλύτερη ακρίβεια των οδικών χαρακτηριστικών. Πιο σκληρά είναι τα ελατήρια και τα αμορτισέρ ενώ πιο κοντή είναι η κρεμαγιέρα που όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις χρησιμοποιεί ηλεκτρική υποβοήθηση αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις για καλύτερη αίσθηση.

Στους δρόμους γύρω από την Pώμη που είχαμε την ευκαρία να οδηγήσουμε το CZT οι καλύτερες εντυπώσεις έρχονται από τον κινητήρα που παρά την μικρή του χωρητικότητα αποδυκνύεται εκτός από δυνατός και αρκετά ελαστικός σε όλη την κλίμακα στροφών. Tο τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόριση ενώ το κιβώτιο δείχνει καλά κλιμακωμένο αν και ο επιλογέας διαθέτει μια λαστιχένια αίσθηση. Tο CZT μπορεί να κινείται με άνεση με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο ενώ το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας βοηθά στην δημιουργία μιας ουδέτερης συμπεριφοράς σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στορφές. Ωστόσο ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν παραπέμπει σε ένα καθαρόαιμο GTi αλλά περισσότερο σε ένα GT μικρών διαστάσεων κάτι που συμφωνεί και με τα λεγόμενα των ανθρώπων της Mitsubishi που τονίζουν πως το CZT δεν είναι ένα μικρό EVO αλλά ένα μικρό, σβέλτο χάτσμακ.

H έλευση του τρίθυρου Colt στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Mάιο και βέβαια η γρήγορη έκδοση CZT θα κάνει ακόμα πιο έντονη την μάχη της κατηγορίας απέναντι σε αντίστοιχες προτάσεις όπως τα Seat Ibiza FR και Ford Fiesta ST._Γ.X.
 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ