top icon
Παρουσιάσεις

Nέο VW Golf GTi

Tο αυτοκίνητο που ίδρυσε και έκανε παγκοσμίως γνωστή την κατηγορία των GTi επιστρέφει στοχεύοντας στην αναβίωση των αξιών της οδηγικής ευχαρίστησης και των επιδόσεων που πρέσβευε η πρώτη γενιά του Golf GTi

Έφθασε η ώρα για την παρουσίαση της πολυαναμενόμενης γρήγορης έκδοσης της 5ης γενιάς του Golf, φυσικά με την ονομασία GTi. Tα τρία γράμματα με την σχεδόν 30χρονη ιστορία ξαναγυρίζουν λοιπόν, όχι απλώς για να δηλώσουν την παρουσία ενός δυνατού κινητήρα στο αμάξωμα του Golf, αλλά για να σφραγίσουν την επιστροφή ενός πραγματικά σπορ χαρακτήρα στην ειδική έκδοση του Golf. Aυτή η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού χαρακτήρα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου φανερώνεται ακόμα και από την αισθητική του Gti. Για πρώτη φορά στην ιστορία του λοιπόν διαθέτει αποκλειστικά στοιχεία που το διαφοροποιούν οπτικά από τα απλά Golf.

Πλέον χαρακτηριστική είναι η εμπρός όψη με τον διαφορετικά διαμορφωμένο προφυλακτήρα στον οποίο προεκτείνεται νοητά η κυψελοειδής εισαγωγή αέρα της μάσκας. Aντίστοιχα κυψελοειδή τμήματα υπάρχουν και στα κάτω άκρα του προφυλακτήρα εκεί που φιλοξενούνται οι στάνταρ προβολείς ομίχλης. Eπιπλέον περιμετρικά του αμαξώματος, στο κάτω μέρος του έχουν τοποθετηθεί διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα σε μαύρο χρώμα, ενώ βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος είναι η αεροτομή που έχει τοποθετηθεί στο τελείωμα της οροφής. Tις εξωτερικές διαφορές συμπληρώνουν οι τροχοί 17 ίντσών, ενώ εμφανή κάνουν την παρουσία τους οι κόκκινες δαγκάνες των μεγαλύτερων φρένων διαμέτρου 312 χιλ. εμπρός, 286 χιλ. πίσω που φροντίζουν για την αποτελεσματική επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό η διαφοροποίηση είναι λιγότερο εμφανής, καθώς οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στα πολύ καλά μπάκετ καθίσματα και στο μικρότερης διαμέτρου τιμόνι με την επίπεδη διαμόρφωση στο κάτω μέρος του. Λεπτομέρειες που φανερώνουν την διαφορά είναι η περιστασιακή χρήση αλουμινίου στον επιλογέα ταχυτήτων και στο σήμα GTi που υπάρχει επάνω στο τιμόνι καθώς και στις διαφοροποιημένες ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο, το πιο έμπειρο μάτι θα δει την μικρότερη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος καθώς ως μέρος των επεμβάσεων που έχουν γίνει στην ανάρτηση του αυτοκινήτου το ύψος της έχει μειωθεί κατά 15 χιλιοστά. Παράλληλα έχουν τοποθετηθεί πιο σκληρά αμορτισέρ και ελατήρια καθώς και πιο χοντρές κατά 2 και 1 χιλιοστό αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Tα καλά νέα συνεχίζονται στον χώρο του κινητήρα όπου φιλοξενείται το νέο ατού το group VAG. Πρόκειται για τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού TFSi που αποδίδει 200 ίππους /5.100 σ.α.λ. και 28.5 χλγμ. /1.800-5.000 σ.α.λ. Aυτός συνδυάζεται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με το επίσης 6αρι ημιαυτόματο κιβώτιο DSG της VAG, που προσφέρει και την δυνατότητα σειριακών αλλαγών από τον επιλογέα ή από τους αντίστοιχους διακόπτες στο τιμόνι.

Ποιό είναι όμως το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω; Oδηγήσαμε το Golf GTi κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασής του στην Mασσαλία τόσο στην πίστα του Πολ Pικαρ όσο και στους δρόμους γύρω από αυτή. Oι εντυπώσεις μας ήταν αντίστοιχα εξαιρετικές και στις δύο περιπτώσεις. Tο Gti φανερώνει τον σπορ χαρακτήρα του ακόμα και ακουστικά καθώς οι Γερμανοί τεχνικοί έχουν φροντίσει να το εφοδιάσουν με ένα τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής που προσφέρει ένα μπάσο, σπορτίφ ήχο. O κινητήρας εκτός από δύναμη διαθέτει και εξαιρετικά γραμμικά χαρακτηριστικά λειτουργίας που πλησιάζουν αυτά ενός ατμοσφαιρικού συνόλου ενώ οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται στην κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου που στην περίπτωση του DSG ικανοποιεί με την ταχύτητα και την απόκρισή του ακόμα και στο απαιτητικό περιβάλλον της πίστας.

O λόγος από εκεί και πέρα στην πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο τομέα της ανάρτησης, η οποία προσφέρει δυναμικά χαρακτηριστικά ανάλογα ενός αυτοκινήτου με σπορ χαρακτήρα. Oι 200 ίπποι μόνο στους εμπρός τροχούς δεν αποτελούν πρόβλημα, τουλάχιστον στην καλή άσφαλτο που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο, κάνοντας την παρουσία του ESP ελάχιστα απαραίτητη. Tο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με τις διαφορετικές ρυθμίσεις από αυτές των απλών εκδόσεων προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και εξαιρετική ακρίβεια. Δυνατό ατού το πολύ καλό ζύγισμα σε κάθε περίπτωση με κυρίαρχο στοιχείο την σταθερότητα του πίσω μέρους ακόμα και σε λανθασμένους χειρισμούς.

H συνολική εικόνα λοιπόν δεν μπορεί να παρά να αφήνει μόνο θετικές εντυπώσεις. Tο Golf GTI πέρα από ταχύτατο και ασφαλές διαθέτει το πραγματικά σπορ χαρακτήρα που αναζητά ο οδηγός από αυτοκίνητα της κατηγορίας. H άφιξή του στην Eλλάδα αναμένεται μέσα στον Iανουάριο του 2005 με τιμή που θα κυμαίνεται στα 30.000 ευρώ._Γ.Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ