top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Isuzu D-MAX 1.9D MY17

Σκληροτράχηλο εκεί που χρειάζεται, πολιτισμένο στην καθημερινή χρήση και με ένα νέο, εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα, το D-MAX προσφέρει έναν επιτυχημένο συνδυασμό χρηστικότητας και «περιπέτειας», λοξοκοιτάζοντας και προς τα SUV.

Σε μια κατηγορία όπου, πέρα από τις παραδοσιακές δυνάμεις (βλέπε Ford, Mitsubishi, Nissan, Toyota και VW), περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον μερικούς νέους παίκτες, όπως τη Mercedes και τη Renault, η Isuzu καλείται να διατηρήσει τα κεκτημένα με το D-MAX. Δεν είναι όμως μόνον ο αυξανόμενος ανταγωνισμός που επηρεάζει τις καταστάσεις. Σε διεθνές επίπεδο η τάση της μεταστροφής μιας σημαντικής μερίδας του αγοραστικού κοινού στα SUV έχει θέσει σε εγρήγορση τα συγκεκριμένα οχήματα, τα οποία με μια πιο πολιτισμένη «πανοπλία» καραδοκούν προκειμένου να εκμεταλλευτούν πιθανές ευκαιρίες. Από την άλλη, βέβαια, υπάρχει και η εγχώρια πραγματικότητα, όπου η αλλαγή της νομοθεσίας έκανε πολύ πιο απαιτητική (και δύσκολη) τη διαδικασία απόκτησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Isuzu είναι ένας παραδοσιακός πρωταγωνιστής της κατηγορίας, με μια καθόλα σύγχρονη πρόταση, όπως αυτή του D-MAX. Για τη χρονιά που διανύουμε η εταιρεία μπορεί να μην προχώρησε σε μια μεγάλη αναβάθμιση του μοντέλου, αλλά επέλεξε μία σειρά από στοχευμένες κινήσεις, με σκοπό να διατηρήσει σε πολύ υψηλό επίπεδο την ανταγωνιστικότητα του D-MAX.

Το ανανεωμένο DMAX

Έγινε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα σε μάσκα, φώτα, προφυλακτήρες και στην πόρτα της καρότσας, η μεγαλύτερη όμως αλλαγή εντοπίζεται κάτω από το καπό. Στη θέση του απερχόμενου συνόλου των 2,5 λίτρων βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας 1.898 κ.εκ., τον οποίο θα ζήλευαν πολλά επιβατικά μοντέλα. Δεν είναι μόνο η απόδοση των 164 ίππων και των 360 Nm ροπής, αλλά και το γεγονός ότι πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6b, χωρίς την υιοθέτηση επιπρόσθετου καταλυτικού συστήματος AdBlue (ένα στοιχείο που σε επαγγελματική χρήση προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και το κόστος χρήσης), ενώ είναι και 57 κιλά ελαφρύτερος. Για να τα επιτύχει όλα αυτά, χρειάστηκε η συνδρομή της σύγχρονης τεχνολογίας, όπου ξεχωρίζουν η τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, οι υδραυλικά ρυθμιζόμενες βαλβίδες, η καδένα με αυτόματο ρυθμιστή θέσης, η επικάλυψη γραφίτη στην κυλινδροκεφαλή, τα μπεκ υψηλής πίεσης οκτώ οπών και η πολλαπλή εισαγωγής με βαλβίδα ελέγχου στροβιλισμού.

Ο νέος κινητήρας

Στην πράξη το πρώτο στοιχείο που προκαλεί ιδιαίτερα θετική εντύπωση είναι η πολιτισμένη λειτουργία και το αρκετά χαμηλό επίπεδο θορύβου που φτάνει στον οδηγό και στους επιβαίνοντες στην (διπλή) καμπίνα, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που θα επιτευχθεί η κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Το επόμενο χαρακτηριστικό αφορά το τράβηγμα. Μπορεί η ροπή των 360 Nm αυτού του νέου 1.900άρη κινητήρα να είναι οριακά καλύτερη από εκείνη του απερχόμενου 2.5 και σαφώς υποδεέστερη από τα 440 Nm της μεγάλης 3λιτρης έκδοσης, εντούτοις το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλό, κάτι που θα πρέπει να αποδοθεί στη σφιχτή κλιμάκωση του νέου κιβωτίου των 6 σχέσεων (εναλλακτικά συνεχίζει να προσφέρεται το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων).

Υπό κανονικές συνθήκες ξεχνάς την πολύ κοντή 1η (μόνο σε δύσκολες καταστάσεις οδικών συνθηκών ή φορτίου θα φανεί χρήσιμη), και μπορείς πολύ εύκολα να ξεκινάς με 2η. Ο επιλογέας με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές έχει πολύ θετικό κούμπωμα, ενώ υπάρχει και ένδειξη αλλαγής σχέσης στον πίνακα οργάνων.

Το εύρος λειτουργίας είναι σχετικά μικρό (ουσιαστικά από τις 1.700 έως τις 4.000 σ.α.λ.) και η μέγιστη ισχύς αποδίδεται ψηλά (στις 3.600 σ.α.λ.), η καμπύλη της ροπής όμως είναι πολύ ομαλή στο ωφέλιμο φάσμα στροφών. Για το διάστημα που είχαμε το D-MAX στη διάθεσή μας, η μέση τιμή της κατανάλωσης (χωρίς φορτίο) διαμορφώθηκε στα 9,1 λίτρα/100 χλμ., κάτι αρκετά λογικό, δεδομένων του βάρους αλλά και της κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Στο εσωτερικό

Εκεί που πραγματικά αναρωτιέσαι εάν βρίσκεσαι σε ένα pick-up ή σε ένα σύγχρονο SUV είναι μόλις βολευτείς στο κάθισμα. Η συναρμογή των υλικών είναι τέτοια, που δείχνει ότι το εσωτερικό του D-MAX θα καταφέρει να τα βγάλει πέρα σε όποιες κακουχίες (και κακομεταχείριση) το υποβάλει ο ιδιοκτήτης του. Η σχεδίαση δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από σύγχρονες κατασκευές, όπου ξεχωρίζουν ο πλήρης πίνακας οργάνων (με μια πλειάδα πληροφοριών από τον υπολογιστή ταξιδίου) και η στρογγυλή διαμόρφωση του συστήματος κλιματισμού, ενώ αρκούντως ικανοποιητικό ήταν το after market ηχοσύστημα. Εξαιρετικές εντυπώσεις μας άφησε η χρηστικότητα της καμπίνας, με μια πλειάδα από ντουλαπάκια και θήκες (υπάρχει πρίζα 12V ακόμα και στο ντουλαπάκι του συνοδηγού), με αποκορύφωμα τις συρόμενες ποτηροθήκες, οι οποίες τόσο μας έχουν λείψει από την εποχή των προηγούμενων Honda Jazz και Toyota Yaris. Ιδιαίτερα χρήσιμη αποδείχθηκε η κάμερα οπισθοπορείας (στάνταρντ στις εκδόσεις Gravity και Arena), καθώς είναι ιδιαίτερα δύσκολο να υπολογίσεις τα άκρα της καρότσας. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, ήδη από το 2012 το D-MAX έχει αποσπάσει 4 αστέρια στη δοκιμή EuroNCAP, ενώ οι έξι αερόσακοι ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό.

Χωροταξικά δεν αντιμετωπίσαμε κανένα θέμα, μιας και είχαμε στη διάθεσή μας το διπλοκάμπινο μοντέλο, ενώ, για όσους θα ήθελαν να κάνουν κάποιες θυσίες προκειμένου να αυξήσουν τα περιθώρια φόρτωσης, υπάρχουν, εκτός από την Double Cab, και οι εκδόσεις Extended Cab και Regular Cab, με ωφέλιμο μήκος καρότσας 1.552/1.795/2.305 χλστ., αντίστοιχα, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η εταιρεία προσφέρει χωρίς επιπλέον χρέωση το προστατευτικό κάλυμμα του χώρου φόρτωσης στις εκδόσεις Extended και Double Cab. Σε ό,τι αφορά την τελευταία, το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνά τον 1 τόνο, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φθάνει (όπως άλλωστε και σε όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις) τα 3.500 και τα 750 κιλά για trailer, με ή χωρίς φρένα, αντίστοιχα.

Εν κινήσει

Στο δρόμο, μπορεί η κύλιση του D-MAX να μη φτάνει, όπως είναι φυσιολογικό, στο επίπεδο ενός οχήματος με ανεξάρτητες αναρτήσεις, αυτό όμως δε σημαίνει ότι το pick-up της Isuzu θα κουράσει τους επιβάτες του. Οι αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω εξασφαλίζουν πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών, κάτι στο οποίο συνεισφέρει και το μεγάλο μήκος των φύλλων σούστας του πίσω άξονα.

Ο οδηγός μπορεί μέσω του περιστροφικού διακόπτη να επιλέξει τις τετρακίνητες λειτουργίες 4H και 4L, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει επιλογή κλειδώματος του πίσω διαφορικού. Υπάρχουν όμως διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το ESP που απενεργοποιείται σε δύο στάδια, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και το σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας σε απότομες κατωφέρειες.

Ύστερα από όλα αυτά, μπορεί να πει κανείς ότι το Isuzu D-MAX παρουσιάζεται απόλυτα έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που υπάρχουν σε μια κατηγορία χωρίς πολλούς ανταγωνιστές, αλλά με έντονο συναγωνισμό, ο οποίος θα ενταθεί με την είσοδο των Mercedes και Renault. Εκείνοι πάντως που δε θέλουν να περιοριστούν στα συμβατικά χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου SUV, αλλά θέλουν τις επιπλέον δυνατότητες (σε ό,τι αφορά τη μεταφορά φορτίων αλλά και την εκτός δρόμου κίνηση), θα διαπιστώσουν ότι το D-MAX με το νέο πετρελαιοκινητήρα του αποτελεί μια πρώτης τάξεως εναλλακτική.

Isuzu D-MAX 1.9D 4×4 Double Cab

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.898

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)      164/3.600

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)        360/2.000-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση       4×2 και 4×4 (High, Low)

Κιβώτιο      Χειροκίνητο 6 σχέσεων (ή αυτόματο 6 σχέσεων)

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός      Διπλά ψαλίδια

Πίσω Άκαμπτος άξονας με ελλειπτικά φύλλα σούστας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxΥ (χλστ.)    5.295×1.860×1.785

ΜxΠxΥ καρότσας (χλστ.)     1.552×1.530×465

Μεταξόνιο (χλστ.)        3.095

Βάρος ωφέλιμο (κιλά)  1.085

Βάρος μικτό (κιλά)       3.000

Βάρος ρυμούλκησης με φρένα (κιλά)     3.500

Βάρος ρυμούλκησης χωρίς φρένα (κιλά)         750

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)   12,5

Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)     180

Μέση κατ. εργ./4Τ (λτ./100 χλμ.)   6,6/9,1

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.)       228

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ DMAX MY17

Double Cab 4×4 Utility                    30.150 (700)

Double Cab 4×4 Gravity                   34.650 (1.500)

Double Cab 4×4 Gravity AUTO       36.450 (1.000)

Double Cab 4×4 Arena                      36.750

Double Cab 4×4 Arena AUTO          38.650

Extended Cab 4×4 Utility                27.900 (1.000)

Extended Cab 4×4 Activity             29.900 (1.300)

Extended Cab 4×4 Activity AUTO 31.850

Single Cab 4×2 Utility                      21.900 (300)

Single Cab 4×4 Utility                      25.600 (300)

Σε παρένθεση αναγράφονται οι εκπτώσεις που ισχύουν αυτήν την περίοδο, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι προσφέρεται και ειδικό bonus ανταλλαγής (κατόπιν συνεννόησης με το επίσημο δίκτυο), ως επιβράβευση των παλαιών κατόχων Isuzu. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ