top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Seat Leon Cupra

Στην Ισπανία, η Seat παρουσίασε την κορυφαία έκδοση του Leon με τον κινητήρα των 280 ίππων, η οποία φυσιολογικά συνοδεύεται από τον χαρακτηρισμό Cupra.

Η Seat έχει τη δική της παράδοση στις κατασκευές με ισχυρό κινητήρα, οι οποίες και απευθύνονται σε ένα σαφώς πιο “ανήσυχο” κοινό. Μετά τις εκδόσεις του Leon FR, έφτασε η στιγμή που το ισπανικό χάτσμπακ απέκτησε και την κορυφαία του έκδοση με κινητήρα απόδοσης 280 ίππων, όντας και το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της εταιρίας. Στην πόλη της Βαρκελώνης πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου της Seat και εμείς βρεθήκαμε εκεί παίρνοντας μία γεύση από τις δυνατότητες του Leon τόσο στους δρόμους γύρω από την ισπανική πόλη, όσο και στην πίστα του Castelloli!


Η πρώτη έκδοση με τον κωδικό Cupra έκανε την εμφάνιση της το 1996 στο αμάξωμα του Ibiza. Από τότε μέχρι και σήμερα, ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός έχει συνοδεύσει τις κορυφαίες εκδόσεις των Ibiza και Leon. Σήμερα, εν έτει 2014, το Leon Cupra είναι ισχυρότερο από ποτέ, έχοντας μάλιστα δύο εκδόσεις. Οι διαφορές μεταξύ τους εντοπίζονται στην απόδοση του κινητήρα (265 και 280 ίπποι) και φυσικά στο επίπεδο του εξοπλισμού. Στη χώρα μας, θα εισαχθεί μόνο η έκδοση με τον δίλιτρο TSI που ουσιαστικά συναντάμε στα Golf R και Audi S3 με την ισχύ των 280 ίππων. Το Cupra το αναγνωρίζει κανείς από τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες εμπρός πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τους μαύρους καθρέφτες, το διαχύτη στο πίσω μέρος με τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης, και την αεροτομή στην 3η ή 5η πόρτα. Βλέπετε, για πρώτη φορά το Leon Cupra θα είναι διαθέσιμο τόσο σε τρίθυρη (το γνωστό μας SC) όσο και πεντάθυρη. Τέλος, η κορυφαία εκδοχή των 280 ίππων ξεχωρίζει και από τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών. Πάντως, η γενικότερη εικόνα του είναι αρκετά συντηρητική, διαθέτοντας δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά χωρίς να προκαλεί με την εμφάνιση του. Αντίστοιχη εικόνα και στο εσωτερικό, με το ειδικά για το Cupra σχεδιασμένο τιμόνι και τα διαφοροποιημένα όργανα του πίνακα οργάνων να μαρτυρούν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο ίδιο πνεύμα και τα καθίσματα, τα οποία είναι τύπου μπάκετ, αν και από τον Ιούνιο θα διατίθεται με μονοκόμματα μπάκετ, με σαφώς καλύτερη πλευρική στήριξη.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω είναι λεπτομέρειες, αφού τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στο Cupra είναι καλά κρυμμένα κάτω από το αμάξωμα. Ο κινητήρας είναι ο γνωστός δίλιτρος TSI που έχουμε συναντήσει σε αρκετές κατασκευές του Group, αν και ελαφρύτερος. Η ισχύς του αγγίζει τους 280 ίππους, ενώ η ροπή είναι κοντά στα 36 χλγμ., αλλά διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται για τη χειροκίνητη έκδοση σε 5,8 δλ., ενώ για αυτή με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG μόλις σε 5,7! Στον τομέα της ανάρτησης, το Cupra διαθέτει σπορ ανάρτηση, 25 χλστ. πιο χαμηλό και 10% πιο σκληρό από το απλό Leon, ενώ εφοδιάζεται και με την ενεργητική ανάρτηση DCC. Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα είναι η προσθήκη του μηχανικού μπλοκέ διαφορικού με ηλεκτρονική διαχείριση, το οποίο και φροντίζει να περάσει η αυξημένη ισχύς των εμπρός τροχών στο δρόμο, και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία! Από εκεί και πέρα, υπάρχει και το Progressive Steering στο σύστημα διεύθυνσης, όπως και το Seat Driver Profile. Αυτό, διαφοροποιεί διάφορους παραμέτρους στο Cupra (κινητήρας, ανάρτηση, ESP), και διαθέτει τρία διαφορετικά στάδια (Comfort, Sport, Cupra). Αξίζει να σημειώσουμε ότι το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ESP) μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως με το πάτημα του κατάλληλου κουμπιού.

Οδηγώντας το Leon Cupra τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα, αρχικά εντυπωσιάζεσαι από την ισχύ του κινητήρα. Η απόδοση του είναι εντυπωσιακή, αν και εξαιρετικά γραμμικός μέχρι κοντά στο όριο περιστροφής του κοντά στις 7.000 σ.α.λ. Αντίστοιχα εκρηκτικές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αφού το Leon επιταχύνει με άνεση με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο. Το δεύτερο και πλέον εντυπωσιακό στοιχείο στο Cupra είναι η συμπεριφορά και οι αντιδράσεις του εμπρός μέρους. Το μπλοκέ διαφορικό κάνει αισθητή τη λειτουργία του άμεσα και βοηθάει με εξαιρετικό τρόπο το Leon να περάσει και τους 280 ίππους χωρίς υστερίες στο δρόμο. Είναι εντυπωσιακό ο τρόπος με τον οποίο το Cupra κλείνει την τροχιά του στο εσωτερικό της στροφής, χαρίζοντας ένα αγωνιστικό χαρακτήρα στην κατασκευή. Βέβαια, όσοι περιμένουν τον υπερστροφικό χαρακτήρα της προηγούμενης γενιάς, που σου επέτρεπε να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο πριν την στροφή, θα πρέπει να το ξεχάσουν. Το Cupra της τελευταίας γενιάς είναι εξαιρετικά σταθερό, και στην καλή ισπανική άσφαλτο και πίστα αυστηρά ουδέτερο. Καλό σε αίσθηση είναι και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αρχικά δείχνει ελαφρύ, αλλά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα αποκτά καλύτερη αίσθηση. Αντίστοιχη αίσθηση έχει και ο επιλογέας των έξι σχέσεων, ο οποίος και διαθέτει μικρότερες διαδρομές από τον αντίστοιχο του Golf Gti, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Σε συνθήκες πίεσης και στην πίστα, δεν σας κρύβουμε ότι θα προτιμούμε τη χειροκίνητη έκδοση, σε αντίθεση με αυτή με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο είναι προσανατολισμένο για οδήγηση εκτός αυτής.

Το Leon Cupra διατίθεται ήδη στη χώρα μας, και μάλιστα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή! Με απόσυρση και την προσφορά της Seat, η τρίθυρη έκδοση του Cupra θα ξεκινάει από τις 25.850 ευρώ! Τιμή εξαιρετικά ανταγωνιστική, ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία, με εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και αντίστοιχες επιδόσεις. Περισσότερα στο τεύχος των 4ΤΡΟΧΩΝ Μαρτίου._Π.Τ.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ