top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το νέο Skoda Fabia 1.4 TDI

Έπειτα από τις πρόσφατες, θετικές εξελίξεις για την αντιπροσώπευση της Skoda στη χώρα μας, δοκιμάζουμε το Fabia 1.4 TDI των 90 ίππων, εφοδιασμένο με το 7άρι DSG.

Η έλευση του νέου Fabia, σχεδόν δύο χρόνια πριν, συνέπεσε με τη μεταβατική περίοδο αλλαγής της ελληνικής αντιπροσωπείας. Εντούτοις, τις πρώτες μας εντυπώσεις για το νέο τσέχικο supermini τις καταγράψαμε στο Tannis στο πλαίσιο της προκριματικής διαδικασίας για “Το Αυτοκίνητο Της Χρονιάς”. Στη συνέχεια, ταξιδέψαμε μέχρι την Τσεχία (τεύχος Ιανουαρίου 2015) και μετά οδικώς μέχρι την Ελλάδα με το νέο Fabia, στην έκδοση 1.2 TSI των 110 ίππων, για ένα οδοιπορικό μέσα από Σλοβακία, Ουγγαρία, Σερβία και Βουλγαρία. Τέλος, φτάνοντας στην Ελλάδα, το ρίξαμε απευθείας στα βαθιά, όταν στο ίδιο τεύχος το τοποθετήσαμε απέναντι στο Opel Corsa 1.0 των 115 ίππων.

Σήμερα, με την ανάληψη πλέον της αντιπροσώπευσης από την Kosmocar, επανερχόμαστε με μία έκδοση ακριβώς μέσα στα εμπορικά δεδομένα της εποχής μας, την 1.4 TDI των 90 ίππων και μάλιστα με το κορυφαίο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DSG 7 σχέσεων, στην φαρέτρα της. Υπενθυμίζουμε ότι βασικότερη αλλαγή που έφερε το νέο Fabia εντοπίζεται στο πλαίσιο, το οποίο έχει νέες διαστάσεις, όντας κατά 8 χλστ. πιο μικρό, 90 χλστ. πιο φαρδύ και 31 χλστ. πιο χαμηλό, σε σχέση με αυτό που πάταγε το προηγούμενο. Τα μετατρόχια -εμπρός και πίσω- είναι φαρδύτερα κατά 30 χλστ. και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 5 χλστ., γεγονός που παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση των χώρων στο εσωτερικό, κάνοντας ακόμη πιο φιλόξενο το εσωτερικό του Fabia. Ταυτόχρονα, έγινε σημαντική προσπάθεια ώστε να μειωθεί το βάρος, το οποίο και είναι κατά 65 κιλά χαμηλότερο σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς.

Διαφορετικές είναι όμως και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, αν και διατηρείται η ίδια φιλοσοφία, με χρήση γονάτων ΜακΦέρσον/αντιστρεπτικής μπροστά και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, σε συνδυασμό και σε αυτή την περίπτωση με αντιστρεπτική. Αυτό που συναντάμε για πρώτη φορά είναι το “XDS+”, όπου μέσα από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, προσομοιάζει τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού, αυξάνοντας τα επίπεδα πρόσφυσης στο εσωτερικό της στροφής.

Εμφανισιακά τώρα, ίσως για πρώτη φορά, δείχνει και λίγο μοντέρνο σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας έντονες ακμές και γωνίες στο αμάξωμα, οι οποίες του χαρίζουν μια διαφορετική, σε σχέση με την καμπυλωτή τάση της εποχής, σχεδίαση και ίσως την πιο “φωτογενή” σιλουέτα της ιστορίας του. Στα εντός όμως, αν και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ποιοτικό όπως και τα υπόλοιπα του Group, δεν μπορείς παρά να παραδεχθείς ότι είναι συντηρητικό. Παρ’ όλα αυτά, προσφέρει εξαιρετική εργονομία, με πληθώρα θηκών που κάνουν εύκολη την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών του οι οποίοι μάλιστα δεν θα χρειαστεί να αφήσουν πολλά μπαγκάζια πίσω (διακοπές έρχονται άλλωστε) αφού ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 330 λίτρων!

Πίσω από το τιμόνι του βολεύεσαι εύκολα και γρήγορα βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης, όποιος και αν είναι ο σωματότυπός σου. Η καλή ηχομόνωση της καμπίνας δοκιμάζεται από την χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά, αλλά φαίνεται να τα καταφέρνει ενώ, την ίδια ώρα που και οι κραδασμοί είναι περιορισμένοι. Ευτυχώς, το συγκεκριμένο μοντέλο της δοκιμής μας δεν είναι εφοδιασμένο με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, το οποίο θυμόμαστε ότι στην περίπτωση του αντίστοιχου Polo ήταν κουραστικό στην καθημερινότητα. Το κορυφαίο DSG, έρχεται να βελτιώσει αισθητά την κατάσταση, αποτελώντας κατά την άποψή μας μονόδρομο στην επιλογή σας, αν επιλέξετε αυτό το μοτέρ. Στον τομέα των επιδόσεων, παίρνεις αυτά που περιμένεις από έναν πετρελαιοκινητήρα 1.422 κ.εκ. με 90 ίππους στις 3.000 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Τα 11,9 δλ. από στάση για το “0-100” σημειώθηκαν εύκολα στο Ακραίφνιο ενώ και τα 18,2 και 33,7 δλ. που χρειαστήκαμε για την κάλυψη των 400 και 1.000 μέτρων αντίστοιχα, είναι μέσα στα δεδομένα της κατηγορίας. Καλή ήταν και η επίδοση στον τομέα του φρεναρίσματος (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – δίσκοι πίσω), με το λευκό Fabia να ακινητοποιείται από τα 120 χλμ./ώρα σε 58,9 μέτρα. Εκεί που το περιμέναμε καλύτερο, είναι στον σημαντικότατο για την εποχή τομέα της κατανάλωσης, με το εργοστάσιο να αναφέρει 3,6 λίτρα ως μέση κατανάλωση, αλλά εμείς να γράφουμε 6,2 για τις μέρες που το είχαμε στην κατοχή μας. Πως λειτουργεί η ανανεωμένη ανάρτηση; Το αυτοκίνητο είναι σταθερότατο στο πίσω μέρος του, με όποιον ρυθμό και αν επιλέξεις να κινηθείς μαζί του, την ίδια ώρα όμως, αν το πιέσεις πολύ, ανοίγει την τροχιά του στο εμπρός μέρος, και πάλι όμως όχι σε σημείο να τρομάξει τον οδηγό του. Παρ’ όλα αυτά δείχνει να υπολείπεται ακόμη από την ποιότητα κύλισης που προσφέρουν πλέον, οι μεγάλες δυνάμεις της κατηγορίας των σουπερμίνι, οι οποίες έχουν αλλάξει επίπεδο και σε αυτόν τον τομέα.

Το πακέτο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι τίμιο, όπως και όλες οι προτάσεις αυτής της εταιρείας. Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και ο ανταγωνισμός είναι αρκετά σκληρός, ειδικά σε αυτή την κατηγορία με τις εξαιρετικές diesel προτάσεις αλλά και τα βενζινοκίνητα 1.000άρια να διεκδικούν πλέον -δικαιολογημένα- το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας._Μ. Σαλ.

Τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά εδώ:

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ