Δεν πρόκειται για την τυπική ανησυχία-ρουτίνα, ούτε για τη συνηθισμένη πλέον “φαγούρα” του γερμανικού γκρουπ του στυλ “αφού έχουμε χρήματα δημιουργούμε”.

Στην PSA έχουν το δικό τους τρόπο ώστε να παραμένουν δυνατοί και υγιείς σε κάθε μέτρηση, έχοντας μαλώσει με την αλαζονεία, ενώ βρίσκονται σε ερωτική σχέση με το στυλ. Είναι άλλωστε αυτό το στοιχείο που δεν αντιγράφεται. Είναι και ζήτημα τιμής συνδεδεμένο με την αισθητική που κάνει τη διαφορά σε επίπεδο αξιών. Εργάζονται σοφά συντονισμένοι και απευθύνονται με σεβασμό σε απλούς, σκεπτόμενους ανθρώπους, προσφέροντάς τους απλόχερα το έργο τους.

Πρόκειται για αυτή την πρακτική με σφραγίδα “Ταβάρες” πλέον, που τους κρατάει λαμπερούς και μόνο τυχαία δεν έφτασε η Peugeot τα 208 της χρόνια, ενώ είναι σαφές: Αυτός ο τρόπος, η φιλοσοφία του “δεν ησυχάζω και βλέπω μακριά χωρίς να υποτιμώ το πού πατάω σήμερα”, μόνο συμπτωματικά δεν αντικατοπτρίζεται και σε όσους με συνέπεια τους εκπροσωπούν. Στο δίκτυό τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Το εργοστάσιο κάνει τη χειρουργική δουλειά ώστε να απέχουν ευδιάκριτα οι Γάλλοι της PSA μεταξύ τους και είναι αυτοί που θα προσαρμόσουν -εν ειρήνη και με υπομονή- και την Opel στο δικό τους παιχνίδι. Θα δυσκολευτούν οι “Γερμανοί” να προσαρμοστούν, όντως καλά κρυμμένοι σε διαδικασίες μιας άλλης εποχής, αλλά αφού οι Γάλλοι το βλέπουν ως στοίχημα, η εξέλιξη θα έχει ενδιαφέρον και αξίζει παρακολούθηση. 

Μέχρι τότε και αφού μας έχει γίνει κατανοητός ο ρόλος των ανθρώπων που επίσης μιλούν... το γαλλικό τρόπο-φιλοσοφία στις εθνικές αγορές (παράδειγμα η δική μας, σε σχέση με τη σταθερή αξία της Citroen και την πτήση κλάσης Concorde από την Peugeot-GR), να ασχοληθούμε με το προϊόν. Στην “άμεσα μελλοντική” του μορφή.

Έρχεται το Νοέμβριο το νέο 208 που... τύφλωσε κόσμο στη Γενεύη, ενώ ακολουθεί στις αρχές του 2020 το 2008 που σε κερδίζει από τις φωτογραφίες του, ενώ δουλειά έχει γίνει και στα κεκτημένα: Στο 508 όπως είχε ανακοινωθεί και στο 3008 όπως αναμενόταν, με κοινό παρονομαστή την υβριδική τεχνολογία.

Υπολογίστε ότι την ίδια ώρα με ευφυείς κινήσεις μάρκετινγκ και διαρκή ανησυχία-πίεση στην ψυχή της πώλησης, το υπάρχον 208 πρωταγωνιστεί ακόμα στο ράλλυ των πωλήσεων στην Ελλάδα και μόνο ξεπερασμένο δε σου επιτρέπεται να το χαρακτηρίσεις. Σοβαρό, πολύ σημαντικό μέγεθος, με τους ανθρώπους να κάνουν τη διαφορά στην πορεία του, με αντιπάλους την αφρόκρεμα της αγοράς. Ξέρετε εκτός από τις μηχανές, τα “αμάξια”, όπως τα χαρακτηρίζουν οι νεότεροι στα social media, έχουν στυλ, κάτι για το οποίο διακρίνεται και το σημερινό 2008. Σύνολο που δε σε ανατριχιάζει, αλλά αν το βλέπεις αδιάφορα και με μπλαζέ ύφος, εν τέλει σε εκθέτει με την πετυχημένη του πορεία στη μάχη, όπου πορεύεται με επιτυχία απέναντι στους νεοφερμένους της περιβόητης Β-SUV αντιπαράθεσης. 

Παιχνίδι με τους αριθμούς...

Εννοείται πως δεν πρόκειται για το 8ο θαύμα αλλά μόνο τυχαία δεν προέκυψαν ουσιαστικά μαζί, το 208, η κλασική πρόταση και το SUV-2008. Λίγους μήνες μετά το DS3 και η ανησυχία έχει την ευχάριστη διάσταση μέσα από ξεκάθαρους ρόλους, που δεν αντέχουν σε ερμηνείες.

Σημαντικό ότι σε όλες τις περιπτώσεις (2+1) έχουμε συμβατικούς κινητήρες - βενζίνη-πετρέλαιο και εκδόσεις με ρεύμα. Χωρίς εκπτώσεις. Φουλ ηλεκτρικά τα 208-2008, όπως άλλωστε και το DS3!

Οδηγώντας...

Στρατηγικής συνέχεια αλλά και συνέπεια, και να 'μαστε στο Mortefontaine για τη γνωριμία μας με τα “8άρια” εν όψει εκλογών - αφού μπήκαμε σε τροχιά για την εκλογή του COTY για το 2020. Υποψήφια θα είναι το 208, όπως και το Corsa και το DS, με το γαλλικό σουπερμίνι, το καθαρόαιμο της συντροφιάς, να έχει τον άτυπο τίτλο του φαβορί.

Επαναλαμβάνεται η ιστορία σε σχέση με το 3008; Το σίγουρο είναι ότι το COTY του 2017 λειτούργησε ως έμπνευση για το 2008 (σ.σ. ευχάριστη έκπληξη της αποστολής μας), με δεδομένο πως οι αντίπαλοί του είναι μόνο όσοι -ελάχιστοι- στο πάνω ράφι. Οι premium σύντροφοι του DS, με τον καθένα από τα Q2 και Countryman να διαφοροποιείται μέσα από την προσωπικότητά του. Το 2008; Θα τους παιδέψει! Έχει και τους χώρους για να κάνει τη διαφορά, όπως και ζημιές και σε όλο το segment C που περιλαμβάνει πετυχημένα χάτσμπακ και καθιερωμένα SUV. Η παρέα του Arona δεν το απασχολεί και όντας ένα μικρότερο 3008 και ένα πιο ευρύχωρο DS θα γράψει τους δικούς του “χρόνους” σε επίπεδο κορυφής. Άλλωστε, το βάθος και η ποιότητά του, με οδική συμπεριφορά Peugeot δείχνει το δρόμο και στο DS, που πλέον από το ρετιρέ πρέπει να τοποθετηθεί ως κομψή μεζονέτα με πισίνα σε ακριβή συνοικία. 

Άλλωστε, αυτό το γαλλικό μπιζού, το σταθμεύεις μόνο σε κλειστό χώρο. Το 2008 θα πάει παντού και σε κάθε του εκδοχή, με δεδομένο πως το 1.2 με τους 155 ίππους, που προσφέρεται μόνο ως αυτόματο, διαθέτει και στοιχεία GTi. Σημαντική η κίνηση των Γάλλων να διαθέσουν τρικύλινδρα σύνολα με 1.200 κ.εκ, ενώ η επιμονή τους στον ντίζελ και ειδικά στον 1.5/130ΗΡ μας επιτρέπει να χαμογελάμε σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζουν την αγορά οι ανταγωνιστές μας - περίπου ειδικοί. Λύπη για το πώς τους αντιμετωπίζουν οι αναλυτές των κλικ; Καμία σχέση. Το χαμόγελο παραμένει και μόνο το νόημά του αλλάζει.

Ζητούμενο...

... το 208, βέβαια. Γι' αυτό ταξιδέψαμε. Και όταν αναφέρεσαι σε αυτήν τη σειρά, αρχής γενομένης από το 205, απαιτείται σεβασμός. Μεγαλύτερο σε κάθε του διάσταση, είτε αναφερόμαστε στις συμβατικές του διαστάσεις, είτε στο μεγαλείο της αισθητικής του, είτε σε κριτήρια για εμάς μεγέθη, όπως είναι η συμπεριφορά του. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Δεν πρόκειται για την αναμενόμενη εξέλιξη, αλλά για καλά δουλεμένο άλμα πολύ υψηλού επιπέδου και είναι αυτό το σούπερ μίνι που θα μπει με απαιτήσεις ανάμεσα σε Α1 και Mini. Τεράστια αυτοκίνητα. Πολύ υψηλού επιπέδου και όχι απλά “τα βλέπει”, αλλά θα τα προβληματίσει, με πολλά ατού που ξεπερνούν τα υποκειμενικά, ενώ δεν συνδέονται αποκλειστικά με τις εκδοχές κινητήρων. Άλλωστε το ηλεκτρικό Mini είναι γεγονός, ενώ η Audi έχει βλέψεις για όλο και πιο ψηλά, προσφέροντας το Α1 και με κινητήρες 150 και 200 ίππων.

Μοναδικό λοιπόν το κάνει το στυλ του, που δε θα τραβήξει μόνο το γυναικείο μάτι, αφού ως γνήσιο Peugeot θα ευαισθητοποιήσει και τον λάτρη της αυτοκίνησης που δε θα προβληματιστεί από την έλλειψη σπορ εκδοχής, αλλά θα αξιοποιήσει την ποιότητα και τα πάντα όλα που προσφέρει σε συνδεσιμότητα και όχι μόνο. Άψογη θέση οδήγησης, ανανεωμένος κεντρικός πίνακας οργάνων με λογική 3D και πάτημα χρυσή τομή ανάμεσα σε σφιχτό και άνετο. Ένα προσεγμένο στις δόσεις του Aperol όπου οι Γάλλοι διδάσκουν τους Ιταλούς, χαμογελώντας σε Γερμανούς και Ανατολικούς που έχουν βέβαια τα δικά τους, ατού.

Μεγάλωσε το 208 και τα μηχανικά του μέρη αξιοποιούνται ως το τέλειο σε εφαρμογή γάντι στη σύγχρονη πλατφόρμα, ενώ η άμεσα διαθέσιμη ηλεκτρική εκδοχή με 340 χλμ. αυτονομία αναζητά τη στήριξη της πολιτείας ώστε επίσης να κάνει τη διαφορά.

Ειλικρινά δεν έχουμε ιδέα για το τι θα πράξει ο κυβερνήτης επί του προκειμένου και εν τέλει ποιοι τον επηρεάζουν. Αναμένουμε πάντως ρεαλιστικές επιλογές. Το σίγουρο, ότι πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές, όταν την ίδια ώρα, αυτοκίνητα της κλάσης 208 δεν αποτελούν πλέον δεύτερη, βοηθητική επιλογή, αλλά έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ισορροπημένες οικογένειες της περιβόητης μεσαίας τάξης.

Πρόταση που σου φτιάχνει τη διάθεση και με 100 και με 130 ίππους, ενώ προστατεύει τις εκδρομές σου ή τις επαγγελματικές σου μετακινήσεις, με τις ντίζελ εκδοχές.

Σας άρεσε όταν το είδατε!

Σημαντικό ότι όταν το δοκιμάσετε θα σας ενθουσιάσει, ενώ χάρη και στο μακρύτερο μεταξόνιό του, ταξιδεύουμε ήδη μαζί του σε τέλειες και ειδικές διαδρομές με ή χωρίς κράνος. Το απόλυτο σασί!

Περισσότερα το Σεπτέμβριο από το Τάνις και τον Οκτώβριο από τη Λισαβόνα, πριν το λανσάρισμά του στην Ελλάδα το Νοέμβριο. Μείνετε συντονισμένοι._ Σ.Χ. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: DENIS MEUNIER