Ύστερα από επτά χρόνια και ένα εκατομμύριο πωλήσεων, ήρθε ο καιρός για την νέα γενιά του μικρότερου μoντέλου της BMW.

O νέος άσος λοιπόν έρχεται να κεφαλαιοποιήσει τα υπάρχοντα δυνατά σημεία (οδική συμπεριφορά, όντας το μοναδικό πισωκίνητο στην κατηγορία του), εξαλείφοντας παράλληλα τις όποιες αδυναμίες. Καταρχήν λοιπόν η νέα γενιά μεγάλωσε σε μήκος, μεταξόνιο και πλάτος, βελτιώνοντας την ευρυχωρία των πίσω επιβατών και προσθέτοντας 30 λίτρα επιπλέον στο πόρτ μπαγκάζ (360 λίτρα). 

 
Εξωτερικά η σιλουέτα δεν έχει διαφοροποιηθεί, με τις κυριότερες αλλαγές να εντοπίζονται στο ρύγχος (το πλέον αμφιλεγόμενο σημείο), τα φουσκώματα στους πίσω τροχούς και τα πίσω φώτα. Πλήρως επανασχεδιασμένο είναι το εσωτερικό, το οποίο ξεχωρίζει για την ποιότητα, την εργονομία και τον πλουσιότερο εξοπλισμό, όπου ανάλογα με την έκδοση πλέον προσφέρονται και τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

 
Η σημαντικότερη όμως βελτίωση αφορά τους κινητήρες βενζίνης οι οποίοι είναι πλέον υπερτροφοδοτούμενοι τετρακύλινδροι 1600άρηδες, όπου η 116 αποδίδει πλέον 136 ίππους και η 118 170 ίππους (και στις δύο περιπτώσεις οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 140 γρ./χλμ.). Ακόμα σημαντικότερη όμως είναι η ροπή των 22,4 χλγμ. και 25,5 χλγμ. που πλέον αποδίδονται στις 1.350 και 1.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Την γκάμα συμπληρώνει ένας 2λιτροε πετρελαιοκινητήρας σε τρείς εκδόσεις ιπποδύναμης 116,143 και 184 ίππων, ενώ μελλοντικά θα προστεθεί και ένας 1600άρης ντήζελ, με μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. 

 
Tα συστήματα του πακέτου EfficientDynamics θα είναι στάνταρ, ενώ στον διακόπτη επιλογής του οδηγικού προφίλ (sport και comfort) θα υπάρχει η επιλογή ECO PRO που έχει σαν στόχο την βέλτιστη οικονομική λειτουργία των διαφόρων υποσυστημάτων. Προαιρετικά θα διατίθεται το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

 
Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων έχει διατηρηθεί με πολλές όμως βελτιώσεις, που πλαισιώνονται από τα αυξημένα μετατρόχια, την εξαιρετική κατανομή βάρους και το στάνταρ ηλεκτρονικό μπλοκέ. Ο υποψήφιος οδηγός θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών αναρτήσεων (στάνταρ, σπορ και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης), τριών συστημάτων διεύθυνσης (στάνταρ ηλεκτρομηχανικό, μεταβαλλόμενο αναλόγως ταχύτητας και μεταβλητού βήματος).

 
Οι πρώτες οδηγικές εντυπώσεις επί γερμανικού εδάφους είναι εξαιρετικές. Μπορεί να υπάρχει και πάλι δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP, η ποιότητα της ασφάλτου και τα αυξημένα μετατρόχια ελαχιστοποιούν τα όποια γλιστρήματα. Ξεχάστε την μέτρια ποιότητα κύλισης της προηγούμενης γενιάς, αφού ακόμα και με την χαμηλωμένη ανάρτηση και 18ρηδες τροχούς με run flat ελαστικά, δεν καταπονηθήκαμε. Μας άρεσε η γραμμικότητα της 118, από την οποία μπορεί να απουσιάζουν τα ξεσπάσματα, αλλά πλέον έχει αρκετή ροπή διαθέσιμη από πολύ χαμηλά.

 
Για περισσότερες εντυπώσεις θα πρέπει να κάνουμε υπομονή μέχρι τον Οκτώβριο οπότε και ο νέος άσος θα βρίσκεται στην χώρα, ενώ οι τιμές ξεκινούν από τα 23.900 ευρώ και 26.950 ευρώ για την 116 και 118 αντίστοιχα.
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 1 Series

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά