top icon
Δοκιμές

Αθήνα – Θεσσαλονίκη με Skoda Octavia 1.6 TDI DSG

Εντυπώσεις από το ανανεωμένο Skoda Octavia μέσα από ένα ταξίδι αστραπή.

Πέρασαν ήδη 4 χρόνια από το λανσάρισμα της 3ης γενιάς του Skoda Octavia και λογικά ήρθε η ώρα της ανανέωσής του. Οι επεμβάσεις ουσιαστικά εντoπίζονται στο ρύγχος, με τα νέα δίδυμα φωτιστικά σώματα να παραπέμπουν στην προηγούμενη E-Class, ένα διακριτικό φιλέτο από χρώμιο να διατρέχει χαμηλά την εισαγωγή και στο εσωτερικό να αφορά την υιοθέτηση του αναβαθμισμένου συστήματος infotainment.

Από εκεί και πέρα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό το Octavia εξακολουθεί να αποτελεί best seller στην κατηγορία του σε πείσμα της επέλασης των SUV. Κι αυτό γιατί το τσέχικο σεντάν διαθέτει τα τρία απαραίτητα συστατικά που ζητάει κάποιος από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο: χώρους, χώρους και χώρους! Παρότι αδελφάκι του Golf, με το οποίο μοιράζονται το ίδιο δάπεδο, το Octavia αποδεικνύεται πολύ πιο φιλόξενο για επιβάτες και αποσκευές.

Για την ακρίβεια όταν ανοίξεις την πρακτική 5η πόρτα… σοκάρει η θέα των σχεδόν 600 λίτρων που δύσκολα να βρεις ταίρι της σε μια υπερυψωμένη κατασκευή.

Μπορεί οι “λιμουζίνες” να μην κουβαλάνε την αίγλη που είχαν κάποτε (ιδίως στις μεσογειακές χώρες), εντούτοις στα χρήματα του Octavia (συγχωρέστε μας αλλά ο θηλυκός χαρακτηρισμός του μοντέλου που χρησιμοποιεί η αντιπροσωπεία δεν μας προκύπτει) θα πρέπει να “τσοντάρεις” ακόμα 3-4000 ευρώ για ένα αντίστοιχων προδιαγραφών crossover.

Εν προκειμένω βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1,6 λίτρων που συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Με τιμή κτήσης 21.900 ευρώ οι SUV εναλλακτικές επιλογές που προσφέρει η αγορά αφορούν βενζινοκίνητες εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο.

Τα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης απόφασίσαμε να απολαύσουμε σε ένα αυθημερόν ταξίδι μας αστραπή στη συμπρωτεύουσα, στο πλαίσιο της συνεργασίας μας που έχουμε με το ΑΠΘ και το επιστημονικό του προσωπικό πάνω σε διάφορα θέματα γύρω από την αυτοκίνηση.

Με φουλαρισμένο, λοιπόν, ρεζερβουάρ και το range του trip computer να υπόσχεται για 835 χλμ. οδήγησης πριν τον επόμενο ανεφοδιασμό ξεκινήσαμε το ταξίδι μας.

Για το ραντεβού μας στην Πυλαία – κοντά στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, η πλοήγηση της Google προέβλεπε χρόνο μετάβασης κοντά στις 5 ώρες, που καταφέραμε να ρίξουμε κατά περίπου 20 λεπτά κινούμενοι σχετικά σβέλτα. Να επισημάνουμε ότι τα νέα κομμάτια στο ύψος των Τεμπών δεν έχουν περάσει ακόμα στη χαρτογράφηση της Google ούτε και στης Here.

Τα πολυάριθμα διόδια, τα όρια των 80 χλμ. στα τούνελ που φυσικά τηρούσαμε, αλλά και τα συνεχιζόμενα έργα κα’ όλο το μήκος της διαδρομής (σε 7 σημεία η κίνηση περιορίστηκε μόνο σε μία λωρίδα), δυσκολεύουν στην επίτευξη υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας, που στη δική μας περίπτωση διαμορφώθηκε στα 116 χλμ./ώρα.

Το Skoda Octavia αποδείχθηκε ιδανικός σύντροφος στο ταξίδι, καθώς ο θόρυβος στην εθνική διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα και μόνο όταν έπνεαν σχετικά ισχυροί άνεμοι γίνονταν αισθητοί αεροδυναμικοί θόρυβοι γύρω από τις μπροστινές κολώνες, εφόσον η ταχύτητα ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα. Τα καθίσματα είναι σχετικά σκληρά – στη γερμανική λογική, χωρίς όμως αυτό να κουράζει στο πολύωρο ταξίδι. Τέλος, το πετρελαιοκίνητο σύνολο μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο σχετικά σβέλτα (10,2 δλ. για το “0-100χλμ./ώρα δίνει ο κατασκευαστής), καθώς η ιπποδύναμή του έχει σκαρφαλώσει στους 116 ίππους. Από εκεί και πέρα παρότι είναι γνωστό πως ο συγκεκριμένος ντίζελ δεν αγαπάει τις χαμηλές στροφές, στην προκειμένη περίπτωση με το 7άρι DSG, οι πυκνές σχέσεις φιλτράρουν τη συγκεκριμένη αδυναμία. Έτσι η συνολική λειτουργία είναι σαφώς πιο ευχάριστη εν συγκρίσει με την αρχική έκδοση που είχαμε δοκιμάσει με την απόδοση του κινητήρα να μην ξεπερνά τους 105 ίππους και το τότε 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο να μην βοηθάει την κατάσταση.

Όσο για την κατανάλωση, αυτή στην άνοδό μας κυμάνθηκε στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. (5,7 ήταν ο μέσος όρος ύστερα από περίπου 2.000 χλμ. μικτής οδήγησης), ενώ η τιμή αυτή έπεσε κατά την επιστροφή μας, οπότε και ρίξαμε τη μέση ταχύτητά μας κατά 15 χλμ/ώρα, στο εντυπωσιακό νούμερο των 4,4 λίτρων/100 χλμ.

Το αστραπιαίο αυτό ταξίδι μας θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα κοπιαστικό τεστ αντοχής για τον οδηγό, εντούτοις ο συνδυασμός της νέας εθνικής οδού και του αυτοκινήτου τον έφεραν πίσω ακμαιότατο. Περίπου δηλαδή, καθώς η ανίχνευση κόπωσης οδηγού άναψε στον πίνακα οργάνων λίγο πριν επιστρέψουμε…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ