Δοκιμές Test

Δοκιμάζουμε την BMW X3 xDrive20d M Sport Limited Edition

Αποχαιρετούμε τη σημερινή γενιά της Χ3 με ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής, με επετειακό χαρακτήρα και προνομιακή τιμή. 

Η δεύτερη γενιά της Χ3 παρουσιάστηκε το 2010, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε το πρώτο μοντέλο. Συνέπεσε με την άνθηση της κατηγορίας των premium SUV μοντέλων στη γηραιά ήπειρο, στηριζόμενη κατά βάση στη γερμανική της ποιότητα, στα οδηγικά χαρακτηριστικά της και στην πλήρη γκάμα μηχανολογικών λύσεων. Καθώς όμως τα χρόνια περνούσαν, ο ανταγωνισμός γινόταν εντονότερος σε αυτό το τμήμα της κατηγορίας, με ολοένα και περισσότερες προσθήκες από πιο παραδοσιακούς κατασκευαστές (Mercedes, Land Rover), αλλά και νεότερους με μεγάλες φιλοδοξίες (Volvo, Jaguar και εσχάτως την Alfa Romeo). Παράλληλα, η προσθήκη της Χ4 το 2014 της στέρησε λίγη από τη σπορτίφ αύρα που παραδοσιακά συνοδεύει τα μοντέλα του Βαυαρού κατασκευαστή. Λίγο πριν από την παρουσίαση της τρίτης γενιάς, που θα γίνει στην επερχόμενη Έκθεση της Φρανκφούρτης, μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα τελευταίο δείγμα γραφής της Χ3, φορτωμένο με αρκετά εξοπλιστικά καλούδια.

Το όνομα αυτής «xDrive20d M Sport Limited Edition» και, πέρα από τα προφανή σε ό,τι έχει να κάνει με την τετρακίνηση και το 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων, τα ακόμα πιο ενδιαφέροντα κρύβονται στο υπόλοιπο όνομα. Αυτή, λοιπόν, η επετειακή έκδοση, εκτός από το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων με paddles στο τιμόνι, διαθέτει επίσης: μεταλλικό χρώμα, αεροδυναμικό πακέτο M Sport, εσωτερικό εξοπλισμό M Sport, ανάρτηση M Sport, ζάντες 20 ιντσών M Sport, πακέτο Connected Drive Advanced, δερμάτινες επενδύσεις, ηχοσύστημα Harman Kardon, Head-Up Display και προσαρμοζόμενους προβολείς τεχνολογίας LED.

Στο εσωτερικό όλα αυτά τα στοιχεία ενισχύουν τον αέρα πολυτέλειας που διαθέτει η καλοφτιαγμένη και αρκούντως ευρύχωρη καμπίνα της Χ3 (στις πίσω θέσεις το ογκώδες κεντρικό τούνελ θα δυσκολέψει τη φιλοξενία ενός πέμπτου ενήλικα, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται από 550 έως 1.600 λτ.). Μας άρεσε ιδιαίτερα η θέση οδήγησης, όπου οι άφθονες ρυθμίσεις του καθίσματος βοηθούν στην εύρεση μιας ιδανικής στάσης. Από εκεί και πέρα, η αλήθεια είναι ότι ο ανταγωνισμός προσφέρει εντυπωσιακότερες λύσεις σε ό,τι αφορά τα συστήματα πολυμέσων, ένας τομέας πάντως του οποίου θα επιληφθεί πάραυτα το νέο μοντέλο.

Μπορεί η Χ3 να μην περιλάμβανε στην γκάμα της την έκδοση 25d των 231 ίππων, που θα την έφερνε αντιμέτωπη με τις ενδυναμωμένες εκδοχές των 2λιτρων πετρελαιοκινητήρων του ανταγωνισμού (περισσότερα στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που θα κυκλοφορήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου), αλλά ακόμα και έτσι δεν έχουμε κανένα παράπονο από το σύνολο «κινητήρας- μετάδοση». Οι 190 ίπποι και τα 400 Nm ροπής συνδυάζονται πολύ ωραία με τη σωστή κλιμάκωση και τη λειτουργία του κιβωτίου. Θα συνεχίσουμε πάντως να ζητάμε μια πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία (όπως άλλωστε συμβαίνει στην Alfa Romeo Stelvio που φοράει το ίδιο κιβώτιο), χωρίς αλλαγές στον κόφτη και kickdown. Κατά μέσο όρο η κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 8,8 λίτρα/100 χλμ., αν όμως ο οδηγός παρασυρθεί (θα δούμε γιατί παρακάτω), τότε η ένδειξη μπορεί να ξεπεράσει σχετικά εύκολα τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Το στοιχείο πάντως που κλέβει την παράσταση, με θετικές αλλά και αρνητικές προεκτάσεις, είναι ο συγκεκριμένος συνδυασμός ρυθμίσεων και ελαστικών. Αυτός περιλαμβάνει τη σφιχτότερη ανάρτηση M Sport και τους 20άρηδες τροχούς, με ελαστικά 245/40 εμπρός και 275/35 πίσω. Το κέρδος είναι οι περιορισμένες κλίσεις και η αμεσότητα με την οποία αντιδρά το αμάξωμα των 1,8 τόνων στις στροφές. Η τετρακίνηση φροντίζει να εξαλείφει τις ανούσιες απώλειες πρόσφυσης των τροχών, και κάπως έτσι είναι εύκολο να παρασυρθείς, ξεχνώντας πόσο ψηλά κάθεσαι. Από την άλλη, όμως, το αναπόφευκτο κόστος, ειδικά σε ένα οδικό δίκτυο όπως το εγχώριο, αφορά την απόσβεση των ανωμαλιών. Ένας πιο σκληροπυρηνικός οδηγός δε θα δυσανασχετήσει, δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες. Η ανάρτηση «διαβάζει» όλες τις ανομοιομορφίες και, με τέτοια χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, θα πρέπει ο οδηγός να έχει το νου του στις λακκούβες.

Στο πλαίσιο του επετειακού χαρακτήρα, η εταιρεία επιδοτεί με 10.000 ευρώ τη συγκεκριμένη έκδοση, και έτσι, παρά την πλουσιοπάροχη προίκα της, η BMW X3 xDrive20d M Sport Limited Edition τιμάται στα 69.900 ευρώ, περιλαμβάνοντας το προνομιακό πρόγραμμα BMW Αll Inclusive.

 

BMW X3 xDrive20d M Sport Limited Edition

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κυβισμός (κ.εκ.): 1.995

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 190/4.000-6.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 400/1.750-2.250

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός: Δύο συνδέσμων με Γόνατα ΜακΦέρσον

Ανάρτηση πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων

Διάσταση ελαστικών: 245/40-20 (ε), 275/35-20 (π)  

ΜxΠxΥ (χλστ.): 4.657 x 1.881 x 1.661

Μεταξόνιο (χλστ.): 2.810

Χώρος αποσκευών (λτ.): 550 – 1.600

Βάρος (κιλά): 1.745

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.): 138

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 210

Τιμή (ευρώ): 69.900

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (Τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,4

0-400 μ. (δλ.): 16,1

0-1.000 μ. (δλ.): 30,3

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.): 3,2

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.): 4,6/5,1

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.): 5,1/5,6

120-0 χλμ./ώρα (μ.): 57

Μέση κατ. (λτ./100 χλμ.): 8,8

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: X3

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου