Δοκιμές Test

Δοκιμή: Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Αλίμονο αν περιμένεις από την Toyota καθαρόαιμη Corolla GTi. Από τον πλέον έντιμο κατασκευαστή στην ιστορία της αυτοκίνησης περιμένεις τη συνέπεια που τον χαρακτηρίζει.

Πρόκειται για αυτή την ήρεμη δύναμη που εκφράζει την ποιότητά της και τους κάνει ασυναγώνιστους και στη μάχη των πωλήσεων, χάρη και στους... αμετανόητους, δικούς τους ανθρώπους. Δεν πρόκειται για πελάτες. Πρόκειται για ιερή σχέση πίστης.

Στην Ελλάδα τη διαφορά την έκαναν και την κάνουν οι άνθρωποι. Ήταν ο αείμνηστος Κώστας Κασσιδόπουλος που έχτισε βάση από ατσάλι και ο κολοσσός από την Ιαπωνία απογειώθηκε με κυβερνήτη τον καθηγητή κ. Τάκη Αθανασόπουλο. Με οδηγό τη δική του έντιμη φιλοσοφία, οπότε προσάρμοσε υποδειγματικά τις αρχές της μάρκας στην ανάγκη του απαιτητικού μέσου Έλληνα. Ανθρώπων με άποψη και μόρφωση που ξέρουν ή θέλουν να μάθουν, ενώ τους πληγώνει το «δούλεμα» και τα πάνω κάτω. Συνέπεια λοιπόν.

Ό,τι ακριβώς χαρακτηρίζει σήμερα την ομάδα Αραβανή, με αυτόν τον χαρισματικό μάνατζερ να ξεπερνάει με μαεστρία τα ελληνικά σύνορα. Με έναν δικό τρόπο για σεμινάριο. Και όταν πρόκειται για χαρισματικούς μέσα από τα αποτελέσματά τους μάνατζερ, δεν προκύπτουν συγκρίσεις. Κοινός παρονομαστής η «μηχανή», που είναι το ατού σε αυτό το ράλλυ των πωλήσεων στην Ελλάδα - ένα άγριο παιχνίδι, με δυσδιάκριτους κανόνες. Έχουν τρόπο, όντας αξιόπιστοι, όπως και αυτό το σπάνιο προϊόν που διαχειρίζονται.

Ο XL πρόλογος γράφτηκε με την ευκαιρία της νέας Corolla, που μας αρέσει, και με αφορμή τη δίλιτρα εκδοχή της. Πρόκειται για την κατά ISO «made in Japan» εκδοχή, ένα τέλεια ισορροπημένο σύνολο που δε δημιουργήθηκε για να συναρπάζει.

GT; Καμία σχέση!

Απλά, η δίλιτρη εκδοχή των 180 ίππων, με το υβριδικό σύνολο που προστατεύει το μπάτζετ των μετακινήσεών σου. Σύνολο που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο με πλανητικά γρανάζια και δύο μικρά ηλεκτρικά μοτέρ, που λειτουργεί όπως και τα άλλα υβριδικά της εταιρείας, σαν CVT δηλαδή. Μπορείς να παίξεις με τα paddles στο τιμόνι και τις έξι ενδιάμεσες σχέσεις, αλλά όταν το σανιδώσεις ξαναμπαίνει σε CVT mode. Άλλωστε, από εκεί παίρνεις και το μήνυμα για το χαρακτήρα της κατασκευής. Έχεις με τις προδιαγραφές, αλλά δεν έχεις το λόγο ώστε να ασχολείσαι με τρόπους τύπου GTi η GT. Αυτά είναι για τους Tanak και Latvala στις ε.δ. και για εμάς, μιας άλλης εποχής, με τις ΤS. Αυτή η Corolla λοιπόν, έχει τα όριά της στην Τέλεια Διαδρομή. Ξέρει ο κατασκευαστής-δημιουργός πού απευθύνεται και εκεί καταθέτει το σεβασμό του. Δε διεκδικεί άνοιγμα στους καθαρόαιμους. Τους παραπέμπει στη Supra και αύριο ελπίζουμε σε μια σύγχρονη εκδοχή της GT86. Μακάρι να την ονομάσουν Celica.

Μέχρι τότε...

Είναι οι προδιαγραφές της στο χαρτί, είναι η διχρωμία στο αμάξωμά της, είναι και κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες στο εσωτερικό που προδίδουν τη διαφορά και σε παρασύρουν να αναζητήσεις την απόδραση μαζί της. Δεδομένη η ποιότητα σε όλα τα επίπεδα και είναι αυτό το κάτι παραπάνω σε σχέση με μία απλή Hybrid που σφραγίζει εισιτήριο για την αναζήτηση Διαδρομής. Είσαι σίγουρος πως θα ανταποκριθεί υποδειγματικά στο ταξιδεύοντας, ρυθμίζοντας «τρυφερά» το γκάζι σε σχέση με το κιβώτιο, αλλά είναι οι 180 ίπποι και το παρελθόν της με αγωνιστικό DNA made in Greece που βάζουν ερωτηματικά για την από εκεί και πέρα συμπεριφορά της...

Το ταίριασμα του γκαζιού με το κιβώτιο απαιτεί 20-25 χλμ. συμβίωσης και μόλις πετύχεις την αρμονία και αναφορικά με τον ήχο που παράγει το κιβώτιο, όπως και κατανάλωση κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. (και αρκετά πιο χαμηλά σε αστική χρήση αρκεί να χαϊδεύεις το δεξί πεντάλ), χαμογελάς. Είναι ατού αυτό σήμερα, ενώ είναι σαφές: Έχεις στα χέρια σου τον καθρέφτη της φιλοσοφίας τους. Πού αλλού θα βρεις άλλωστε 3,7 λτ./100 χλμ. εργοστασιακή κατανάλωση και 85 γρ./χλμ. διοξείδια για μία κατασκευή 180 ίππων; Κάθεσαι άψογα αξιοποιώντας το τύπου μπάκετ κάθισμα, απολαμβάνεις τα ποιοτικά υλικά και την εργονομία τους για σεμινάρια σε Κορεάτες, έχεις ακριβές τιμόνι, αλλά και την ανάρτηση που απορροφά τα πάντα όλα και σφραγίζει τη γενικότερη ποιότητα της κατασκευής.

Τι δεν έχεις...

Καταρχάς άφθονους χώρους και ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ (ο μεγαλύτερος κινητήρας «έφερε» την μπαταρία δίπλα στο κιτ επισκευής). Δεν έχει όμως και σπορτίφ ταμπεραμέντο. Δε σε προκαλεί να σανιδώσεις ή να αξιοποιήσεις το κιβώτιο. Βγάζει δυσαρέσκεια όταν αποφασίσεις να «πυροβολήσεις». Λατρεύει την πρακτική της ήρεμης δύναμης, οπότε η μ.ω.τ. επιτυγχάνεται με τα ποιοτικά στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν. Οι «πτήσεις» που προκύπτουν είναι ασφαλείς και χαμηλές. Η Toyota ανακοινώνει 7,9 δλ. για το «κατοστάρι» μιας κατασκευής που ζυγίζει 1.340 κιλά και έχει μία τελική της τάξης των μόλις 180 χλμ./ώρα. Στην απογείωση ο κινητήρας μουγκρίζει και η υποστροφή στο ξαφνικό πάτημα του γκαζιού σε προβληματίζει. Να είμαστε ακριβείς. Είναι αυτές οι αντιδράσεις που σε υποχρεώνουν να ασχοληθείς και να τη μάθεις. Προσαρμόζεσαι εσύ στα δικά της πρέπει, περιορίζοντας τα θέλω σου και είναι αυτό το στοιχείο που σκιαγραφεί την προσωπικότητά της. Άλλωστε, πρόκειται για το γενικότερο τρόπο έκφρασης της νέας Corolla, που αντλεί τη φιλοσοφία της από το εξαιρετικό C-HR. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό αυτοκίνητο της αγοράς μας.

Κακά τα ψέματα

Πρόκειται για τον «Τογιοτισμό» που σέβεσαι. Δεν πρόκειται για κάτι εφήμερο. Αντίθετα, εκφράζει τη σπάνια αγάπη που διακρίνει τις ιερές σχέσεις με τη διαχρονική αξία. Άλλωστε, η Toyota ποτέ δεν απευθύνθηκε σε όσους αρνούνται να την αντιληφθούν και να κατανοήσουν το μέγεθός της. Αλίμονο σε εμάς που παλεύουμε να τη συγκρίνουμε για να την κατατάξουμε, ενώ μας χαμογελάει από την κορυφή, με μια δόση ειρωνείας ως άλλη απάντηση σε όλους τους ειδικούς που μένουν με την απορία λόγω του ρεσιτάλ της σε πωλήσεις και σε τεστ αξιοπιστίας._ 4Τ, Απόδοση: Σ. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΕΚΔΟΣΗ: 2.0 Hybrid

ΚΥΒΙΣΜΟΣ:1.987 κ.εκ.        

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 190 Nm/4.400 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: e-CVT με 6 σχέσεις

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.370x1.790x1.435 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 313 λτ.

ΒΑΡΟΣ: 1.340 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα

ΜIKTH ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ :3,7 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (NEDC cor/ WLTP): 85 γρ./χλμ. /106 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 25.660 ευρώ    

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου