Δοκιμές Test

Honda Civic: Οδηγούμε το 1.6 i-DTEC με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων

Honda Civic με ντίζελ κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.

 

Η τελευταία γενιά του Civic παρουσιάστηκε στην Ευρώπη το 2017 (διαβάστε εδώ τις δοκιμές των βενζινοκίνητων εκδόσεων 1.0 και 1.5 του Honda Civic), με την πετρελαιοκίνητη έκδοση να ακολουθεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς, ενώ λίγο μετά η εταιρεία ανακοίνωσε ότι για πρώτη φορά η πετρελαιοκίνητη έκδοση του θρυλικού της μοντέλου θα συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο. Αυτό το τελευταίο, μάλιστα, δε θα ήταν κάποιο τύπου CVT, που χρησιμοποιεί η εταιρεία κατά κόρον σε άλλα μοντέλα της, αλλά ένα κλασικό αυτόματο με 9 σχέσεις. Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που βλέπουμε αυτό το κιβώτιο στη Honda, καθώς έχει προηγηθεί το αντίστοιχο CR-V με την ισχυρότερη biturbo παραλλαγή του i-DTEC. Πλέον όμως η κατάσταση έχει ξεκαθαρίσει, αφού το νέο «made in Japan» CR-V δε διαθέτει πια πετρελαιοκίνητη έκδοση, ενώ το Civic, που κατασκευάζεται αποκλειστικά επί βρετανικού εδάφους, συνεχίζει να φορά τον πετρελαιοκινητήρα της εταιρείας, ο οποίος επίσης κατασκευάζεται στην ίδια χώρα.

Ο αλουμινένιος i-DTEC ντίζελ, πάντως, έχει δεχθεί ένα πλήθος βελτιώσεων, με στόχο τη μεγαλύτερη στιβαρότητα, τη μείωση των τριβών και την αποτελεσματικότερη ψύξη, για μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερους ρύπους. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με την πλειοψηφία του ανταγωνισμού που υιοθετεί συστήματα με ουρία (AdBlue), η Honda συνεχίζει να χρησιμοποιεί ένα σύστημα κατάλυσης των οξειδίων του αζώτου με αναγεννώμενο φίλτρο, το οποίο πλέον είναι λεπτότερο και αποδοτικότερο.

Ο κινητήρας αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Δεν μπορεί κανείς όμως να προσδιορίσει με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά απόδοσης, όταν αυτά «φιλτράρονται» μέσα από ένα κιβώτιο με τέτοια κλιμάκωση, όπου η αρκετά κοντή 1η αποδίδει 6,5 χλμ./1.000 σ.α.λ. και σχεδόν δεκαπλάσια η 9η, με 64 χλμ./1.000 σ.α.λ. Η 5η είναι 1 προς 1, κάτι που σημαίνει ότι οι υπόλοιπες τέσσερις σχέσεις θεωρούνται overdrive, αν και πρακτικά 8η και 9η είναι οι πλέον ταξιδιάρικες σχέσεις. Κατά μέσο όρο η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., τιμή όμως που μειώνεται σημαντικά με έναν ήρεμο ρυθμό στο ταξίδι.

Με ήρεμη οδήγηση οι αλλαγές γίνονται περίπου στις 2.000 σ.α.λ., ενώ με περισσότερη πίεση στο δεξί πεντάλ εξαντλείται το διαθέσιμο εύρος, με τις αλλαγές να γίνονται κοντά στις 4.000 σ.α.λ. Στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας οι αλλαγές γίνονται σε πιο υψηλές σ.α.λ. (κάτι που στις κατωφέρειες χρησιμοποιείται ως φρενάρισμα) και το kickdown είναι αμεσότερο. Χειροκίνητη λειτουργία δεν υπάρχει, ο οδηγός όμως μπορεί να επέμβει μέσω των paddles στο τιμόνι (επέμβαση που αναιρείται γρήγορα στο πρόγραμμα D, ενώ παραμένει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο πρόγραμμα S). Μην περιμένετε πάντως να αντικρίσετε κάποιο συμβατικό λεβιέ, μιας και ο χειρισμός είναι αμιγώς ηλεκτρονικός και διενεργείται μέσω τεσσάρων κουμπιών (D/S, N για νεκρά, R για όπισθεν και Ρ για στάθμευση).

Στην καθημερινή λειτουργία, κινούμενοι με σχετικά χαμηλές ταχύτητες σε αστικές συνθήκες, το κιβώτιο σε ορισμένες περιπτώσεις θυμίζει κάτι από τα χαρακτηριστικό μούγκρισμα ενός CVT συνόλου, καθώς κάποιες φορές καθυστερεί την αλλαγή ή πατινάρει στο κατέβασμα που θα επιχειρήσει να κάνει ο οδηγός με τα paddles του τιμονιού, ενώ αντιληπτός γίνεται και ο θόρυβος στο εσωτερικό της καμπίνας. Μόλις όμως ανέβει λίγο ο ρυθμός, τότε το κιβώτιο συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα, εκμεταλλευόμενο τη διαθέσιμη ροπή.

Το ταξίδι, μάλιστα, με 9η σχέση αποδεικνύεται μια άκρως αγχολυτική διαδικασία, καθώς χρειάζονται μόλις 2.000 σ.α.λ. για να ακολουθείς τα όρια. Σε αυτό συνεισφέρει η πολύ ωραία ποιότητα κύλισης, ενώ, αν ο οδηγός αποφασίσει να πιέσει παραπάνω σε μία σφιχτή διαδρομή, το Honda Civic θα υπακούσει με ευκολία. Το εξαιρετικό στήσιμο της τελευταίας γενιάς, με τα φαρδιά μετατρόχια και την καλορυθμισμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, χαρίζει ακρίβεια στις στροφές και σωστό έλεγχο του αμαξώματος.

Από εκεί και πέρα, το Civic προσφέρει τα γνωστά πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν την τελευταία γενιά. Μπορεί η εμφάνιση να είναι ένα υποκειμενικό ζήτημα, ουδείς όμως μπορεί να αρνηθεί την πολύ καλή προσφορά χώρων, την ποιότητα και την εργονομία (εξαιρείται το περίεργο infotainment), ενώ η θέση οδήγησης θα πλησίαζε το τέλειο εάν ρυθμιζόταν καθ' ύψος και το εμπρός τμήμα της έδρας.

Το αυτόματο Honda Civic προσφέρεται μόνο σε έκδοση Elegance, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις στον εξοπλισμό, όπου στάνταρντ είναι το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (συμπεριλαμβάνεται η λειτουργία ακολούθησης χαμηλής ταχύτητας). Το κόστος του αυτόματου πετρελαιοκίνητου Civic ανέρχεται στα 26.700 ευρώ, μόλις 1.450 ευρώ υψηλότερα από την αντίστοιχη Elegance της χειροκίνητης έκδοσης.


HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC 9AT  ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Πετρελαίου, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.597 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/4.000 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/2.000 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 9 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.518x1.799x1.434 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.697 χλστ. ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 478-1.267 λτ. ΒΑΡΟΣ: 1.360 κιλά ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,9 δλ.  ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 200 χλμ./ώρα  ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 109 γρ./χλμ.  ΤΙΜΗ: Από 26.700 ευρώ

ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ


 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Civic
Συνημμένα Αρχεία

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου