14 Οκτ 2018

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Honda CR-V

Η πέμπτη γενιά του «made in Japan» νέου Honda CR-V κατέφθασε στη χώρα μας. Ακόμα πιο ποιοτική και ενδυναμωμένη σε όλους τους τομείς, αποκλειστικά με κινητήρα βενζίνης στα 1,5 λίτρα, κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς και χειροκίνητο ή CVT κιβώτιο.

Honda CR-V

Το Honda CR-V είναι ένα μοντέλο που σίγουρα δε χρειάζεται και πολλές συστάσεις αποτελώντας εν έτει 1995 ένα από τα πρώτα μοντέλα που είδαν το φως της δημοσιότητας στην εύθραυστη και… under contraction την εποχή εκείνη κατηγορία των Sport Utility Vehicle. Μία κατηγορία που τα μετέπειτα χρόνια κυριολεκτικά άρχισε να ανθίζει πλημμυρίζοντας με νέες προτάσεις τους ανά τον κόσμο δρόμους. Δεν πρόκειται για μία λεκτική υπερβολή, πιστέψτε μας, αλλά για μία πραγματικότητα. Tα SUV αποτελούν τη νέα τάση στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, και ως εκ τούτου καταφέρνουν να κυριαρχούν εμπορικά. Και δη μέσα στο 2018, καθώς πάνω από 44.000.000 αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους έχουν ήδη βρει αγοραστές στο σύνολο της παγκόσμιας επικράτειας μέσα στους πρώτους έξι μόλις μήνες του έτους. Στην Ευρώπη δε, τα πάσης λογής, μεγέθους και κυβισμού SUV’s καταλαμβάνουν αυτή τη στιγμή μία εμπορική πίτα της τάξης του 33%, με τη χώρα μας, παρά τις όποιες (συνήθεις) στρεβλώσεις, να ακολουθεί κατά πόδας την τάση με «μερτικό» που διαμορφώνεται μέσα στο τρέχον έτος στο 28%.

Επόμενο είναι λοιπόν οι Ιάπωνες της Honda να συνεχίσουν ακριβώς από εκεί που σταμάτησαν «επενδύοντας» εκ νέου στη φλέβα χρυσού που ακούει στο όνομα CR-V. Ή, αλλιώς, για να θυμηθούμε τις ονοματολογικές ρίζες του μοντέλου, στο Comfortable Runabout - Vehicle, που αισίως γυρίζει σήμερα μία ακόμα σελίδα - την πέμπτη κατά σειρά - ύστερα από 9.500.000 ταξινομήσεις ανά τον κόσμο.

Το φαίνεσθε

Οπτικά, το μήνυμα είναι σαφές: Το νέο CR-V είναι πιο φρέσκο, πιο τονισμένο και πιο… μεγαλεπήβολο εξωτερικά, με φαρδύτερους, πιο μυώδεις θόλους, πιο έντονες καμπύλες και διαφοροποιημένο στα σημεία «πρόσωπο». Από τις βασικότερες δομικές αλλαγές ήταν η βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας του πλαισίου κατά 25%, καθώς και η αύξηση του μεταξονίου του, που τώρα εμφανίζεται διευρυμένο σε σχέση με το παρελθόν κατά 32 χλστ. Αυξημένο στα 191 χλστ. για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις, και στα 201 χλστ. για τις τετρακίνητες, είναι και το ύψος από το έδαφος, επιλογή που έρχεται να ενισχύσει με τη σειρά του τις off-road βλέψεις του ιαπωνικού SUV.

Από εκεί και πέρα, αναβαθμίσεις ουσίας - και λιγότερο αισθητικής - έχουν γίνει χάρη στο νέο εξωτερικό σχεδιασμό και στον τομέα της αεροδυναμικής (σ.σ.: ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται κοντά στο 0,31 σύμφωνα με τη Honda), με το σύστημα Active Shutter Grille να έχει εδώ θετική συμβολή - όπως και στον τομέα της κατανάλωσης. Εδώ, οι γρίλιες στη μάσκα διατηρούνται ως επί το πλείστον κλειστές, ακόμα και κατά την οδήγηση μέσα στην πόλη, για βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Ωστόσο, όταν χρειαστεί, το σύστημα ενεργοποιεί ένα ηλεκτρονικό μοτέρ για να τις ανοίγει, όσο αυτό είναι απαραίτητο, επιτρέποντας την είσοδο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα.

Στα ενδότερα

Στο εσωτερικό, ο ευκαιριακός ή μη οδηγός του νέου Honda CR-V έχει μπροστά από το τριάκτινο τιμόνι έναν νέο πίνακα οργάνων, που περιλαμβάνει μία έγχρωμη κεντρική οθόνη TFT-LCD με διαγώνιο 7 ιντσών. Ή αλλιώς, το Driver Information Interface (DII), όπως το αποκαλούν οι Ιάπωνες, πλαισιωμένο από δείκτες θερμοκρασίας ψυκτικού και στάθμης καυσίμου. Ενσωματωμένη στο κάτω τμήμα της DII είναι μία ζώνη περιεχομένου, στην οποία ο οδηγός μπορεί να κάνει scroll και να διαλέξει από ποικίλο περιεχόμενο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (οδηγίες πλοήγησης, προβολή SMS και κειμένου email, απαντήσεις με φωνητικό έλεγχο, επαφές smartphone, κατάσταση συστήματος τετρακίνησης). Φυσικά, ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται ακόμα μια οθόνη αφής (5 ή 7 ιντσών, εσείς θα διαλέξετε), μέσω της οποίας οδηγός και συνοδηγός μπορούν να ελέγξουν εύκολα και γρήγορα τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα κοκ. Αισθητικά, όπως αναμενόταν, δεν υπάρχουν νεοτερισμοί στο καθ’ όλα εργονομικό και προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό, με την οριζόντια, όπως αποκαλείται πλέον, σχεδίαση να έχει τον πρώτο λόγο. Αυτή είναι πλέον η νέα τάση των σχεδιαστών, καθώς όλο και πιο συχνά η οδηγοκεντρική προσέγγιση, ή αλλιώς, το “όλα προς τον οδηγό”, μπαίνει με ολοένα και ταχύτερους ρυθμούς στο περιθώριο.

Από πλευράς χώρων, τα νέα είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστα, με τους πίσω επιβάτες του νέου CR-V να ταξιδεύουν… βασιλικά, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίες της καμπίνας με 7θέσια διάταξη καθισμάτων. Στην 5θέσια, ο χώρος αποσκευών έχει μέγιστο εκμεταλλεύσιμο μήκος φόρτωσης της τάξης των 1.830 χλστ. (+250 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο CR-V) και χωρητικότητα που κυμαίνεται από 561 έως και 1.756 λίτρα μέχρι την οροφή. Από εκεί και πέρα, και με δεδομένες τις εξαιρετικά βολικές και άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου και το «κουτιού» με τις ουκ ολίγες διαμορφώσεις που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, άξια αναφοράς είναι η δουλεία που έχει γίνεις τον τομέα του «ηχοπροστασίας» της καμπίνας. Εδώ, για την ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων σημαντική είναι η συμβολή του Active Noise Cancellation (ANC), που διατίθεται ως στάνταρ σε όλα τα CR-V. Το ANC είναι σχεδιασμένο για να μειώνει την ήχο-επιβάρυνση χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα χρησιμοποιώντας δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τους θορύβους από τον κινητήρα δημιουργώντας συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή τους. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα μάλιστα από το εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.

Η καρδιά

Το νέο CR-V, που πλέον δεν παράγεται στο Swindon της Μ. Βρετανίας, όπως τα Civic, αλλά στην Ιαπωνία, όπως το μικρότερο HR-V, εισάγεται στην Ελλάδα αποκλειστικά με τον γνώριμο 1,5 VTEC Turbo κινητήρα της Honda - ούτε λόγος για ντίζελ - ενώ από τις αρχές του 2019 «έρχεται» και η υβριδική έκδοση με 2λιτρο κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητηρες. Επί του παρόντος, πάντως, ο 1.500άρης κινητήρας είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 173 και 193 ίππους, που αποδίδουν αντίστοιχα 220 και 243 Nm ροπής. Φυσικά, είναι 16βάλβιδος, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate και διπλό σύστημα χρονισμού VTEC. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως η δυνατότερη εκδοχή του δεν αποτελεί μία retuned έκδοση της «173άρας», αλλά για έναν κινητήρα με διαφορετικά σε πολλά σημεία «σωθικά», όπως τούρμπο και έμβολα, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει και στο σύστημα ψεκασμού που τον συνεπικουρεί. Η «μεγάλη» έκδοση των 193 ίππων πάει… πακέτο μόνο με CVT κιβώτιο, και μάλιστα επτά προκαθορισμένων σχέσεων της τροχαλίας του, και σύστημα τετρακίνησης, ενώ η «μικρή» των 173 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο, με κίνηση είτε εμπρός είτε σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος Real Time AWD with Intelligent Control. Επί της ουσίας, το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί μία υδραυλική αντλία .Όταν δεν είναι απαραίτητη η μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς, ο άξονας μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς αποσυνδέεται για μείωση της μηχανικής αντίστασης. Μάλιστα, η νέα χαρτογράφηση της μονάδας ελέγχου AWD επιτρέπει τη μεταφορά μέχρι και του 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη; Κατά τη διάρκεια της επίσημης δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου CR-V που «συντόνισε» η εταιρεία Promauto, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την top έκδοση του ιαπωνικού SUV, αυτή με τον κινητήρα των 193 ίππων, το CVT κιβώτιο και την τετρακίνηση, από και προς την Αθήνα με ενδιάμεσο σταθμό την όμορφη και ηλιόλουστη για την περίσταση Βυτίνα επιλέγοντας μία από τις τρεις διαθέσιμες εναλλακτικές διαδρομές. Με το κλειδί ανά χείρας, λοιπόν, και το αυτόματο CVT κιβώτιο να δουλεύει σχεδόν σαν ένα καλό «κλασσικό» αυτόματο με μετατροπέα ροπής, καλύψαμε γρήγορα και… ατσαλάκωτα την απόσταση έως τη διασταύρωση προς Νεμέας. Συμπέρασμα πρώτο: το νέο CR-V είναι ένα εξαιρετικά ξεκούραστο SUV, χάρη στην πολύ καλή δουλειά των ανθρώπων της Honda στην ανάρτηση - που παρεμπίπτοντας είναι πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με υδραυλικά μάλιστα «σινεμπλόκ» και αμορτισέρ της Showa. Χωρίς να πλέει ή να «χαζεύει» στα πολλά, το αυτοκίνητο ταξιδεύει απροβλημάτιστα με… αρχοντιά λιμουζίνας, αλλά και με πολύ καλή για τα δεδομένα του είδους ποιότητα κύλισης, βάζοντας πίσω του τις όποιες σπορτίφ βλέψεις μπορούσε κανείς να διακρίνει στα προγενέστερα CR-V.

Εγκαταλείποντας το εθνικό δίκτυο και μπαίνοντας σε πιο «στριφτερά» κομμάτια, τα μηνύματα είναι ανάλογα… αγχολυτικά. Με τα επίπεδα πρόσφυσης σε υψηλά επίπεδα και τις υπαρκτές κλίσεις υπό πίεση παρούσες, αλλά όχι ενοχλητικές, δεν έχεις παρά να οπισθοχωρήσεις «ακουμπώντας» τόσο στον ροπάτο και με καλή απόκριση κινητήρα των 193 ίππων, όσο και στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων που κολακεύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του VTEC συνόλου, προκειμένου να καλύψεις σβέλτα τα χιλιόμετρα που απομένουν για τον προορισμό σου. Ναι, δεν είναι σπορ, όπως ένα Seat Ateca, για παράδειγμά. Αλλά, για να λέμε την αλήθεια, ούτε θέλει και ούτε έχει ανάγκη να είναι. Το νέο CR-V είναι, με απλά λόγια, ένα σβέλτο, άνετο και «ταξιδιάρικο» SUV που δεν θα σε προδώσει ποτέ και πουθενά με οδηγικές… παραξενιές, όντας την ίδια στιγμή ικανό να πατήσει και χώμα, χωρίς κανέναν απολύτως δισταγμό. Αρκεί να μην το παρακάνεις, αφού τα ασφάλτινα ελαστικά του έχουν τα όρια τους…

Στο ταμείο

Το νέο Honda CR-V είναι διαθέσιμο στα επίπεδα εξοπλισμού Comfort για το 173 PS 2WD 6MT, Elegance για τα 173 PS 2WD/AWD 6MT και 193 PS ΑWD CVT και Lifesteyle για τα 173 PS ΑWD 6MT και 193 PS ΑWD CVT. H Comfort διαθέτει, μεταξύ, άλλων 17άρες ζάντες αλουμινίου, το πολύ-σύστημα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης Honda Sensing, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, καθρέπτες και κλειδαριές, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 5 ιντσών στην κονσόλα και ηχοσύστημα με 8 ηχεία. H Elegance προσφέρεται επιπλέον με 18άρες ζάντες, φώτα ομίχλης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αναδιπλούμενους καθρέπτες, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, Honda Connect με σύστημα πλοήγησης και 7άρα οθόνη, καθώς και με 2+2 θύρες USB. Η κορυφαία Lifestyle εξοπλίζεται επιπρόσθετα με LED φώτα ομίχλης, ράγες οροφής, δερμάτινα καθίσματα, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης, σύστημα Blind Spot Information με Cross Traffic Assist, καθώς και Active Cornering Light.

Η τιμή του βασικού, προσθιοκίνητου και με χειροκίνητο κιβώτιο CR-V (Comfort, 173 PS) είναι τα 33.650 €, με την αντίστοιχη έκδοση Elegance να κοστίζει 2.000 € επιπλέον. Η τετρακίνητη εκδοχή της έκδοσης των 173 ίππων - χειροκίνητη πάντα- με το επίπεδο εξοπλισμού Elegance τιμάται στα 36.550 €, δηλαδή 900 επιπλέον € της προσθιοκίνητης. Η δε Lifestyle με τις ίδιες προδιαγραφές κοστίζει 41.650 €. Για το αποκλειστικά τετρακίνητο και με CVT κιβώτιο CR-V των 193 ίππων, οι τιμές για τις Elegance και Lifestyle εκδόσεις καθορίστηκαν από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 38.550 € και 44.650 €, αντίστοιχα. Τέλος, για τις 7θέσιες εκδόσεις της σειράς οι τιμές ξεκινούν από τα 42.650 € και καταλήγουν στα 48.650 €._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
  • Honda CR-V
Ετικέτες:

Σχόλια

Το προσθιοκίνητο CR-V των 173

Εικόνα Χρήστος Αποστολόπουλος
Το προσθιοκίνητο CR-V των 173 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο στην έκδοση Comfort έχει 166 gr/χλμ. και 167 gr/χλμ. στην έκδοση Elegance, To τετρακίνητο Elegance ή Lifestyle, από 178 gr/χλμ. Οι Elegance και Lifystyle για το 193 PS CVT AWD έχουν 196 gr/χλμ. και 197 gr/χλμ., αντίστοιχα. Ολα αυτά για τα 5θέσια. Για τα 7θέσια, που είναι μόνο τετρακίνητα, σημειώστε 182 gr/χλμ, και 183 gr/χλμ. για τα χειροκίνητα Elegance και Lifestyle των 173 ίππων και 200 gr/χλμ. και 201 gr/χλμ. για τα αντίστοιχα CVT των 193 ίππων. Όλες οι τιμές σύμφωνα με τον WLTP.

Σαφώς και έχει καταλυτικό

Εικόνα Χρήστος Αποστολόπουλος
Σαφώς και έχει καταλυτικό ρόλο στις μέρες μας η κατανάλωση. Αλλά εδώ δεν πρόκειται για δοκιμή (όπως μπορείτε να δείτε, η σχετική βινιέτα του άρθρου είναι Οδηγούμε>Παρουσιάσεις και όχι Οδηγούμε>Δοκιμές), αλλά για την πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο. Και μάλιστα σε μία συγκεκριμένη διαδρομή. Στη δοκιμή του, όπως πάντα, θα έχουμε το στοιχείο αυτό.