top icon
Επικαιρότητα

Alfa Romeo Stelvio: πρεμιέρα στο LA

H Alfa Romeo παρουσιάζει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles το πρώτο SUV στην ιστορία της στην κορυφαία έκδοση Quadrifoglio

Η νέα δημιουργία της Alfa Romeo ονομάζεται Stelvio. Yιοθετεί πλήρως το σπορ πνεύμα της Μιλανέζικης φίρμας: ευδιάκριτο Ιταλικό στυλ, προηγμένους κινητήρες, άψογη κατανομή βάρους, καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις και εξαιρετική αναλογία ισχύος-βάρους. Η εξέλιξή του έγινε στο κέντρο εξέλιξης της Alfa Romeo στη Modena της Ιταλίας, ενώ θα συναρμολογείται στο πρόσφατα ανακαινισμένο εργοστάσιο του Cassino, σε μια γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για πρόσφατα μοντέλα της εταιρίας όπως, η Giulia. Τα συστατικά της χαρακτηρίζουν και το Stelvio, το οποίο προσφέρει καθαρόαιμο σπορ στυλ, υψηλές επιδόσεις, κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά και πλούσιο εξοπλισμό, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό στη μικρή κατηγορία των πολυτελών SUV.

O δυναμισμός που διακρίνει το Stelvio συνδέεται σαφώς με τις συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Επίσης το εμπρόσθιο μέρος, κυρίως όμως, η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας των επιβατών, με το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κομψή αεροτομή στην οροφή για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Η έκδοση Quadrifoglio που παρουσιάζεται στο Los Angeles, διαθέτει επιπλέον, πλευρικά μαρσπιέ με στοιχεία ανθρακονημάτων, λεπτομέρεια που αναβαθμίζει περαιτέρω τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Επιπρόσθετα, οι εμπρός-πίσω προφυλακτήρες και τα φουσκωμένα φτερά συμβάλουν στο όλο παρουσιαστικό.

Το Stelvio Quadrifoglio προσφέρεται αποκλειστικά με έναν σύγχρονο κινητήρα βενζίνης, κορυφαίων προδιαγραφών και επιδόσεων: εξακύλινδρος σε διάταξη V χωρητικότητας 2,9 λίτρων BiTurbo, αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Αντλώντας έμπνευση και τεχνογνωσία από τις τεχνολογίες της Ferrari, το συγκεκριμένο 6-κύλινδρο σύνολο είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αποσκοπώντας στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα. Η τεράστια ροπή και η θηριώδης ιπποδύναμη των 510 ίππων, συνοδεύονται από ανέλπιστα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα που απενεργοποιεί τους κυλίνδρους στις χαμηλές στροφές. Τέλος, το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, διαθέτει αλουμινένια paddles αλλαγών που είναι σταθερά τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού και είναι ρυθμισμένο για να εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου). Ένα επιπλέον στοιχείο που μεγιστοποιεί την αίσθηση της δύναμης και της ισχυρής επιτάχυνσης, είναι ότι το κιβώτιο στην χειροκίνητη λειτουργία του δεν ανεβάζει σχέση όταν φθάσει στο όριο περιστροφής του κινητήρα.

Αξιοσημείωτη ωστόσο είναι η παρουσία στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου που θα παρουσιαστούν στο εγγύς μέλλον και ενός 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και προσφέρεται ομοίως με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα “2 σε 1” άμεσου ψεκασμού, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400Nm στις 2.250 σ.α.λ. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, πέραν του συστήματος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 200 bar (το οποίο εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου), το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων Multi Air και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας.

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας δεν πρέπει επ’ ουδενί να είναι παρεμβατικά. Πρέπει απλώς να διευκολύνουν την οδηγική εμπειρία. Κι όλα αυτά χάρη, στο προσεκτικά σχεδιασμένα πλαίσιο και την ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης. Το Stelvio Quadrifoglio, επιβεβαιώνει αυτή τη φιλοσοφία με τη στιβαρή και μελετημένη δομή του αμαξώματός του. Ταυτόχρονα, η παρουσία στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας πληθώρας εξελιγμένων συστημάτων, συμπληρώνει ιδανικά την υψηλή απόδοση του, καθιστώντας συναρπαστική τη κάθε διαδρομή, ακόμα και μέσα στην πόλη.

Το καινούριο πρόγραμμα Alfa™ DNA Pro, μέσω τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency για εξοικονόμηση ενέργειας και Race για μέγιστη απόδοση), παραμετροποιεί ανάλογα την απόδοση επί μέρους συστημάτων του αυτοκινήτου. Αναμφίβολα, η παρουσία του μεγιστοποιεί την άνεση και την ευκολία οδήγησης σε κάθε περιβάλλον κίνησης, συμπεριλαμβανομένης και της πόλης, περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2.

Το σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο. Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει, ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της θηριώδους ροπής και την άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο Alfa™ DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Το ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικά προφίλ του, του επιτρέπει να ανιχνεύει και να προλαμβάνει τυχόν απώλεια της πρόσφυσης ή εκτροπή, συλλέγοντας και αξιολογώντας δεδομένα που σχετίζονται με τη γωνία περιστροφής του συστήματος διεύθυνσης και τους αισθητήρες που καταγράφουν την πλευρική και την κατά το διαμήκη άξονα επιτάχυνση.

Υπό κανονικές συνθήκες, το Stelvio Quadrifoglio κινείται σαν κλασικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%. Αποσκοπώντας στην όσο το δυνατό πιο ορθή κατανομή και γρήγορη μετάδοση της ροπής, το σύστημα είναι ρυθμισμένο να παρέμβει άμεσα όταν ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες, που φθάνουν μέχρι και 2.5%. Ως φυσικό επακόλουθο όλων αυτών, προκύπτουν οι ανέλπιστα υψηλές, για την κατηγορία και όχι μόνον, πλευρική και ελκτική πρόσφυση.

AlfaTM Torque Vectoring

Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η τεχνολογία Torque Vectoring της Alfa Romeo βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό επιτρέπει τον συνεχή και ακριβή έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν το αυτοκίνητο κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Ανά πάσα στιγμή λοιπόν, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση, πάνω απ’ όλα, με υψηλά επίπεδα ασφαλείας χωρίς περιττές παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.

Σύστημα ανάρτησης AlfaLink

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, ολόκληρη η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο, παραμένει πάντοτε σταθερή μέσα στις στροφές. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, που λανσάρει αποκλειστικά η Alfa Romeo, εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης στην είσοδο της στροφής. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της Ιταλικής φίρμας. Αμφότερες υποστηρίζονται στη λειτουργία τους από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου απόσβεσης των αμορτισέρ, το οποίο προσαρμόζεται αναλόγως του ανάγλυφου του οδοστρώματος ή του στυλ οδήγησης, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση οδηγική απόλαυση και απαράμιλλη άνεση.

Integrated Brake System (IBS)

Το σύστημα φρένων Integrated Brake System (IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, μόλις λίγους μήνες πριν, δίνει φυσικά και εδώ το παρών. Το καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ, του συστήματος ευστάθειας και του παραδοσιακού σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα. Παράλληλα όμως, συμβάλλει και στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, χάρη στη τοποθέτηση εξαρτημάτων κατασκευασμένων από αλουμίνιο και φυσικά, των κεραμικών δισκόφρένων.

Το Chassis Domain Control (CDC) ή με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος του Stelvio Quadrifoglio, ελέγχει και διαχειρίζεται όλα ανεξαιρέτως τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου: το Alfa™ DNA Pro, την τετρακίνηση Q4, το Alfa™ Torque Vectoring, την ενεργή ανάρτηση Alfalink, το σύστημα ευστάθειας (ESC) κ.α. Το CDC καταγράφει αδιαλείπτως την κίνηση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και με βάση τα δεδομένα της επιτάχυνσης και της περιστροφής του κινητήρα, προχωρά στις κατάλληλες ρυθμίσεις δια μέσω του συστήματος Alfa™ DNA Pro. Η συνεχής παρακολούθηση πραγματοποιείται μέσω αισθητήρων, ενώ η συλλογή δεδομένων αφορά στη κίνηση του αμαξώματος, στον κινητήρα, στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, στα συστήματα μετάδοσης-πέδησης-διεύθυνσης. Όλες αυτές οι πληροφορίες συλλέγονται και αξιολογούνται προκειμένου να προληφθούν κρίσιμες καταστάσεις κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ