top icon
Επικαιρότητα

Αυστηρότατες οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα είναι ιδιαίτερα αυστηρός και με πολύ «τσουχτερά» πρόστιμα. Πρότυπό του θα είναι οι αντίστοιχοι κώδικες της Γερμανίας και της Γαλλίας, περιλαμβάνοντας άμεση πληρωμή χρηματικών ποινών, καθώς και επιτόπου αφαίρεση των αδειών κυκλοφορίας.

Παραβάσεις όπως η κίνηση σε αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, αναστροφή σε αυτοκινητόδρομους, «ανυπακοή» σε ερυθρό σηματοδότη και επικίνδυνοι ελιγμοί (που τώρα τιμωρούνται με πρόστιμο 167 ευρώ) θα στοιχίζουν πλέον στους απείθαρχους οδηγούς πάνω από 200 ευρώ. Αντίστοιχα αυξημένα θα είναι και τα «νούμερα» για έλλειψη περιοριστή ταχύτητας και ταχογράφου στα λεωφορεία και τα φορτηγά.

Παράλληλα θα «ξυπνήσει» και η εφαρμογή του point –system, που βρίσκεται εν υπνώσει τα τελευταία χρόνια και υπολειτουργεί. Μέχρι τώρα το σύστημα αυτό προέβλεπε αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας των οδηγών που μέσα σε τέσσερα χρόνια συγκέντρωναν 25 βαθμούς ποινής. Στο εξής τα χρονικά περιθώρια θα είναι μικρότερα, ενώ για την εύρυθμη λειτουργία του point –system είναι πολύ πιθανό να ζητηθεί και η συνδρομή κάποιας ιδιωτικής εταιρείας. Στο σύστημα δεν έχουν ενταχθεί οι παραβάσεις που έκαναν οι οδηγοί από το 2001 μέχρι σήμερα, όμως αυτό δεν σημαίνει πως γλύτωσαν: το μέτρο θα έχει αναδρομική ισχύ και οι «λησμονημένοι» βαθμοί θα προσμετρηθούν οπωσδήποτε, βάθος χρόνου τουλάχιστον 18 μηνών. Επίσης, όσο οι παραβάσεις τους αυξάνονται, θα ανεβαίνει και το ύψος των ασφαλίστρων που θα πληρώνουν στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα, όπως θα δούμε παρακάτω, για όσους πιστεύουν ότι μπορούν να αγνοήσουν τις νέες διατάξεις: υπάρχει η σκέψη, για 30 περιπτώσεις συγκεκριμένων παραβάσεων, τα πρόστιμα να τριπλασιάζονται εάν η καταβολή τους δεν πραγματοποιείται εντός τριημέρου. Στα σχέδια του υπουργείου Μεταφορών είναι η εξόφληση να γίνεται στις Εφορίες, οι οποίες δεν θα δίνουν φορολογική ενημερότητα σε όσους χρωστούν κλήσεις ύψους από 80 ευρώ και πάνω (το όριο αυτό σήμερα είναι 80 ευρώ).

Όσον αφορά στις άδειες οδήγησης, συζητείται η ανανέωσή τους κάθε 5 χρόνια για τα λεωφορεία και φορτηγά και κάθε 10 χρόνια για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Παρέμβαση θα γίνει ακόμα και στον τρόπο που γίνονται οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο του «λαδώματος». Για το τόσο συζητημένο και οξύτατο πρόβλημα των υπέρβαρων φορτηγών και των ακατάλληλων ελαστικών τους, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει εκτός του προστίμου και ακινητοποίηση των οχημάτων μέχρι την αντικατάσταση των φθαρμένων ελαστικών τους. Εκ των ουκ άνευ είναι βέβαια και η εντατικοποίηση των αλκοτέστ, με στόχο των έλεγχο των οδηγών, σε αναλογία ενός προς επτά. Τέλος, 400 κάμερες αναμένεται να εγκατασταθούν (με αρχή από το «πέταλο» του Μαλιακού) σε όλο το μήκος των εθνικών μας οδών, από την Κρήτη ως τον Έβρο.

Ο στόχος του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι να συμβάλει στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 50% ως το 2010.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ