top icon
Επικαιρότητα

Η Θεσσαλονίκη σε τροχιά αναβάθμισης

Στόχος των έργων που θα υλοποιηθούν είναι να γίνει η Θεσσαλονίκη μια ευρωπαϊκή πόλη με αναβαθμισμένες υποδομές και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Στο πλάνο των έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να την καταστήσουν πρωταγωνίστρια της νέας εποχής, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο συνέδριο Prodexpo North 2022. Ο υφυπουργός σημείωσε ότι όλοι οι επιμέρους ρυθμοί εξέλιξης δείχνουν ότι θα επιτευχθεί εντός χρονοδιαγράμματος η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης. Έχει πλέον ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023, με απόλυτο σεβασμό όλων των αρχαιοτήτων και ειδικότερα του σταθμού Βενιζέλου. Συμπληρωματικά και πολλαπλασιαστικά μαζί με το Μετρό, για την ανακούφιση της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη, αναμένεται να λειτουργήσει και το FlyOver.

Το FlyOver που παρουσιάστηκε πριν περίπου δύο χρόνια είναι ένα έργο που εμπνεύστηκε, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε τεχνικά και χρηματοοικονομικά επαρκώς και πλέον έχει προσωρινό ανάδοχο. Πρόκειται για έναν σύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, που με όλες τις πράσινες και κλιματικές προδιαγραφές και πέρα από τη συγκοινωνιακή του αξία, αποτελεί και μια πρόταση ανάδειξης του δημοσίου χώρου μέσω των αναπλάσεών που θα υλοποιηθούν. Θα είναι ένας περιφερειακός αυτοκινητόδρομος που θα λειτουργεί χωρίς διόδια. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αμείβεται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο.

Σχετικά με τα μεγάλα οδικά έργα υποδομών της Περιφέρειας ο υφυπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού και στην ευρύτερη περιοχή επιρροής της πόλης, στο έργο βελτίωσης και διαπλάτυνσης της οδού Μουδανιά –Ποτίδαια και στο Θέρμη-Γαλάτιστα. Και τα δύο αυτά έργα θα κάνουν ταχύτερες, ποιοτικότερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που γίνεται στην γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί που είναι κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Στο τέλος του 2022 το έργο θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες. Στην καρδιά της Κεντρικής Μακεδονίας από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας, βρίσκεται και το έργο ριζικής αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης -Έδεσσας μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ. που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία και τη συντήρηση.

Επίσης, υπάρχει και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Η διασύνδεση με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό εκκρεμούσε από το 2000. Στον ίδιο διαγωνισμό με τη σύνδεση του 6ου προβλήτα, περιλαμβάνεται και το σημαντικό έργο του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Δυτικής Θεσσαλονίκης. Συνολικά το έργο των 45 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4,5 δισ. ευρώ το οποίο στην πλειονότητά του αφορά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, αφού περιλαμβάνει μεγάλα έργα όπως το Θεσσαλονίκη -Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη -Ορμένιο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ