top icon
Επικαιρότητα

EuroNCAP: Τα πρώτα τεστ οπίσθιας πρόσκρουσης

Tο EuroNCAP ανακοίνωσε τα αποτελέσματα από τις πρώτες δοκιμές οπίσθιας πρόσκρουσης σε 25 επιβατικά αυτοκίνητα.

Αυτή την εβδομάδα ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα από τις πρώτες δοκιμές οπίσθιας πρόσκρουσης σε 25 επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν αξιολογηθεί από το EuroNCAP μέσα στο 2008. Και αυτά είναι ξεκάθαρα: οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές χρειάζονται ακόμα πολύ προσπάθεια για τη δημιουργία ασφαλέστερων καθισμάτων. Μόνον τα 5 από τα 25 αυτοκίνητα που ελέγχθηκαν πήραν την πράσινη ένδειξη, δηλαδή καλό. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι το Volvo XC60, η Alfa Romeo Mito, το Volkswagen Golf VI, το Audi A4 και το Opel Insignia. Στο EuroNCAP εκτιμούν την προσπάθεια των παραπάνω κατασκευαστών, εκφράζουν όμως το σκεπτικισμό τους για όλους τους υπόλοιπους, τη στιγμή που τα αυτοκίνητά τους θεωρούνται μάλιστα σύγχρονα και ασφαλή.
 
Σε 8 από τα 25 αυτοκίνητα, τα καθίσματα αξιολογήθηκαν με κόκκινο, δηλαδή ως ανεπαρκή, λόγω της αυξημένης πιθανότητας να προκαλέσουν μακροχρόνια προβλήματα στους επιβάτες μετά από μία ελαφριά οπίσθια πρόσκρουση. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι το Daihatsu Cuore, το Citroen Berlingo, το Hyundai i10, το Citroen C5, το Ford Kuga, το Daihatsu Terios, το Peugeot 308CC και το Suzuki Splash.
 
Στη διαδικασία της δοκιμής των καθισμάτων λαμβάνεται υπόψη τόσο το σχήμα τους όσο και οι διαστάσεις και το σχήμα του προσκέφαλου, η απόσταση από το κεφάλι του καθήμενου, αλλά και η δυναμική συμπεριφορά του καθίσματος κατά την πρόσκρουση. Η δυναμική συμπεριφορά προσομοιώνεται με το κάθισμα προσαρτημένο σε ένα φορείο το οποίο δέχεται δυνάμεις που αναπαριστούν ήπιες, μέτριες και πολύ δυνατές προσκρούσεις. Ορισμένα από τα καθίσματα που αξιολογήθηκαν ως κόκκινα, μπορεί να εμφάνιζαν αρκετά καλή συμπεριφορά σε μία ήπια πρόσκρουση και χείριστη συμπεριφορά σε ένα περισσότερο βίαιο γεγονός. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το κάθισμα του Daihatsu Terios.
 
Τα 3 από τα 8 καθίσματα που χαρακτηρίστηκαν ως κόκκινα, ανήκουν σε αυτοκίνητα που είχαν πάρει 5 αστέρια από το EuroNCAP για την ασφάλεια των επιβατών τους, μέσα στο 2008. Τα αυτοκίνητα αυτά είναι το Citroen C5, το Ford Kuga και το Peugeot 308CC. Η ανακολουθία αυτή πρόκειται να λάβει τέλος από την επόμενη χρονιά, όταν θα ισχύσει ο νέος τρόπος αξιολόγησης του EuroNCAP, σύμφωνα με τον οποίο θα συνυπολογίζεται και αυτή η δοκιμασία στη συνολική βαθμολογία των αυτοκινήτων.
 
Τα 12 από τα 25 αυτοκίνητα απέσπασαν την πορτοκαλί ένδειξη, δηλαδή μέτρια, που σημαίνει πως χρειάζονται ορισμένες βελτιώσεις. Είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε ότι το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου δεν παίζει κανένα ρόλο στην ποιότητα της ασφάλειας που παρέχουν τα καθίσματά του. Για παράδειγμα, τα ενεργά προσκέφαλα της BMW Χ3 και της Mercedes Benz M-Class, δεν προσφέρουν ακριβώς όσα υπόσχονται.
 
H βλάβη που μπορεί να υποστεί η σπονδυλική στήλη ακόμα και από ένα μικρής έντασης ατύχημα, συχνά δεν είναι άμεσα εμφανής και μπορεί να ταλαιπωρεί τον παθόντα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, για τη θεραπεία μόνο των σχετικά ελαφρών τραυματισμών στον αυχένα, τη στιγμή αυτή ξοδεύονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η συχνότητα τέτοιων ατυχημάτων και το κόστος της ιατρικής περίθαλψης αποτέλεσαν τα κίνητρα για το EuroNCAP προκειμένου να συμπεριλάβει και αυτές τις δοκιμές στις νέες αξιολογήσεις του.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ