top icon
Κόσμος

Ανατροπή! Παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035… αλλά υπό προϋποθέσεις

Η ΕΕ φέρνει στο τραπέζι ένα σχέδιο νόμου που θα επιτρέπει υπό σαφείς και ξεκάθαρες προϋποθέσεις τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μετά το 2035.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να έχει συντάξει ένα σχέδιο που τελικά θα επιτρέπει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν μόνο με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα, γνωστά ως e-fuels, σε μια προσπάθεια να επιλύσει τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις Βρυξέλλες και τη Γερμανία όσον αφόρα τη σταδιακή κατάργηση πώλησης όλων των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά.

Το προσχέδιο νόμου, το οποίο επικαλείται σήμερα το Reuters, προτείνει τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα.

Euro 7

Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να ενσωματώνουν και να χρησιμοποιούν μία τεχνολογία που θα τα εμποδίζει να κινούνται αν χρησιμοποιούν άλλα καύσιμα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το εν λόγω ηλεκτρονικό καλούδι δεν θα επιτρέπει καν στον κινητήρα να εκκινήσει στην περίπτωση που τροφοδοτείται από καύσιμα που δεν είναι κλιματικά ουδέτερα.

Αν μη τι άλλο, η συγκεκριμένη πρόταση θα μπορούσε να προσφέρει ένα μονοπάτι εξόδου για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Porsche και η Ferrari, για παράδειγμα, ώστε να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035

Σε κάθε περίπτωση, η οριστικοποίηση του σχεδίου, για το οποίο θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές, αναμένεται τις προσεχείς ημέρες, ίσως και εβδομάδες.

Euro 7 - Stellantis

Τι είναι τα e-Fuels

Τα ηλεκτροκαύσιμα, ή αλλιώς, τα e-Fuels, αποτελούν μία ιδιαίτερη κατηγορία καυσίμων. Τα συγκεκριμένα, συνθετικού τύπου καύσιμα «γεννιούνται» μέσω της ηλεκτρολυτικής επεξεργασίας του νερού προκειμένου να παραχθούν χημικά δομικά στοιχεία τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των e-Fuels.

Τα τελευταία μπορούν να βρουν εφαρμογή σε συμβατικά αυτοκίνητα, ή ακόμα και σε αγωνιστικές κατασκευές, που χρησιμοποιούν σε κάθε περίπτωση κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων μάλιστα και εκείνων που υιοθετούν υβριδικές μονάδες κίνησης. Στην πράξη, τα e-Fuels προσφέρουν μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 85%.

Μπορεί μέχρι σήμερα η τεχνολογία παραγωγής των e-Fuels να βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο στην περίπτωση που μπορεί να εξασφαλιστεί ηλεκτρική ενέργεια με χαμηλό κόστος που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η αιολική, τα ηλεκτροκαύσιμα θεωρούνται από πολλούς μία πρώτης τάξεως εναλλακτική, με πολύ χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.

e-Fuel

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ