Ο Dieter Depping είναι ο επίσημος δοκιμαστής εξέλιξης της VW Motorsport και συνάμα ο αφανής ήρωας πίσω από τις επιτυχίες της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Και προσφάτως, της επίδοσης-ρεκόρ της γερμανικής εταιρείας στο Pikes Peak με το ηλεκτρικό I.D. R.

Ο άνθρωπος από το Αννόβερο της Γερμανίας, που σήμερα γιορτάζει τα 52α γενέθλιά του, είναι ο επίσημος δοκιμαστής της VW Motorsport εδώ και 16 συναπτά έτη. Χωρίς αυτόν, οι 12 τίτλοι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC), τα 2 στέμματα στο World Rallycross Championship (WRX), οι τρεις νίκες στο Ντακάρ με το VW Touareg και οι αναρίθμητες διακρίσεις της γερμανικής εταιρείας στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring, θα ήταν αδύνατες. Χαρακτηριστική της σπουδαιότητες και της συμβολής του Dieter Depping στην επίτευξη της πρόσφατης επίδοσης-ρεοκόρ στην ανάβαση του Pikes Peak είναι η δήλωση του record-man, Romain Dumas:

«Ο Dieter ήταν το δεύτερο πόδι μου στο πεντάλ του γκαζιού του I.D. R. Χωρίς αυτόν, το ρεκόρ στο Pikes Peak δεν θα ήταν δυνατό».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι δηλώσεις του επικεφαλής της VW Motorsport, Sven Meets:

«Το εξαιρετικό έργο που κάνει η Dieter για τη VW Motorsport είναι ζωτικής σημασίας. Κάθε ένα από τα επιτυχημένα μας project έχει λάβει την πολύτιμη συμβολή του Dieter. Από το Touareg για το Ράλι Ντακάρ και το Polo R στο WRC, το οποίο κέρδισε 43 αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, έως το Polo R Supercar του WRX -και πιο πρόσφατα του I.D. R. Κάθε φορά που έχουμε μπει σε νέα χωράφια, ο Dieter ήταν ένας αξιόπιστος οδηγός εξέλιξης κι ένας πραγματικός παράγοντας της επιτυχίας μας».

Ποια είναι η άποψη του Dieter Depping για την πολυετή προσφορά του στα «κατορθώματα» της VW Motorsport;

«Προφανώς πρέπει να επικεντρώνεται κανείς σε κάθε διαφορετική δοκιμή και να εγκλιματίζεσαι ανάλογα. Φέτος, έπρεπε να πραγματοποιήσω πολλές αλλαγές, μεταξύ της ανάπτυξης του I.D. R Pikes Peak, και εκείνων του Polo R Supercar για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross και του ερχόμενου Polo GTI R5. Χρειάζομαι μόλις μία-δύο προσπάθειες και τότε μπορώ να δώσω στους μηχανικούς μου τα σχόλια που χρειάζονται για να προχωρήσουν».

Σχετικά με τις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει στην εξέλιξη του I.D. R, o Dieter Depping δηλώνει:

«Μετά από 30 χρόνια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με μερικά πολύ δυνατά αγωνιστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η οδήγηση ενός πρωτοτύπου με ηλεκτρικό κινητήρα είναι αρκετά… σιωπηλή. Ως εκ τούτου, σου λείπει μια σημαντική αίσθηση, μια ένδειξη για το χρόνο και την ταχύτητα κατά την οδήγηση».

Και προσέθεσε:

«Στη διάθεσή στου έχεις μόνο το γκάζι, το φρένο και μια μόνο ταχύτητα. Ως εκ τούτου, χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να συνηθίσεις σε αυτόν το νέο κόσμο. Μόλις το κάνεις, όμως, η διασκέδαση είναι απίστευτη. Είναι απίστευτες οι ταχύτητες που το I.D. R πιάνει στις στροφές και πώς επιταχύνει από τις φουρκέτες».

Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με την VW Motorsport, ο Dieter Depping συνεργάστηκε με πολλούς κορυφαίους οδηγούς του χώρου: από τον Romain Dumas και τους Carlos Sainz, Giniel de Villiers και Nasser Al-Attiyah, έως τους Petter Solberg, Johan Kristoffersson, Sébastien Ogier, Andreas Mikkelsen και Jari-Matti Latvala.

Πώς λοιπόν, ως οδηγός δοκιμών και ανάπτυξης, αντιμετωπίζει τα διαφορετικά στυλ των παραπάνω οδηγών;

«Κάθομαι με τους οδηγούς και συζητώ την κατεύθυνση προ την οποία θέλουμε να εξελίξουμε το αυτοκίνητο. Μαζί με τους μηχανικούς, προσπαθούμε στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουμε ένα set-up για να βελτιώσουμε την οδηγισιμότητα σε μια κατεύθυνση που ταιριάζει στο στιλ του καθενός. Μέχρι τώρα, βρίσκαμε πάντα μια καλή βάση την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν και οι υπόλοιποι οδηγοί».

Ποιο όμως «βρίσκεται» το προσωπικό του στιλ και ποιες είναι οι προτιμήσεις του;

«Προσωπικά, βρίσκομαι κάπου ανάμεσα στο απαλό στυλ του Sébastien Ogier και στην πλαγιολισθαίνουσα συμπεριφορά που υιοθετεί ο Petter Solberg».

Ο Dieter Depping έχει κατακτήσει ως επαγγελματίας οδηγός αγώνων τρεις τίτλους στη Γερμανία, το 1992, το 1993 και το 1994. Το 2009, κατέκτησε την 6η θέση στο Rally Dakar, συμμετέχοντας ουκ ολίγες φορές στον 24ώρο αγώνα αντοχής του Nurburgring. Η πιο πρόσφατη παρουσία του σε επίσημη διοργάνωση ήταν το 2017 στον αγώνα του FIA Rallycross Champinonship που πραγματοποιήθηκε πέρσι στο Buxtehude της Γερμανίας.

Από το παλμαρέ του Dieter Depping «λείπει» κάτι το σημαντικό, όμως…

«Θα ήθελα να οδηγήσω ένα μονοθέσιο της F._Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
0% (0 ψήφοι)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 0
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά