Επικαιρότητα Κόσμος

Το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής «βλέπει» η ηλεκτρική BMW iX3

Εξαιρώντας το i3, ένα μοντέλο που αποτελεί εξ ορισμού μέλος της οικογένειας «i» των Βαυαρών, η νέα iX3 είναι η πρώτη ηλεκτρική πρόταση μαζικής παραγωγής στην ιστορία της BMW, η οποία θα είναι διαθέσιμη προς πώληση πριν το πέρας της χρονιάς που διανύουμε.

Με δεδομένο ότι το γνωστό και μη εξαιρετέο i3 ανήκει στη ξεχωριστή όσο και αυτόνομη οικογένεια μοντέλων «i», η νέα iX3 έρχεται να αποτελέσει την πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση του κεντρικού «πυρήνα» της γερμανικής μάρκας, την οποία θα δούμε να διατίθεται στις κατά τόπους αγορές ανά την υφήλιο πριν τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε. Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, η νέα iX3 πέρασε τις προηγούμενες μέρες με επιτυχία τις απαραίτητες πιστοποιήσεις καταλληλότητας που σχετίζονται με την εμπορική της διάθεση, μπαίνοντας και τυπικά έτσι στο τελικό στάδιο πριν την παραγωγήςτης στη μονάδα κατασκευής οχημάτων της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive, στην Κίνα.  

«Είναι η πρώτη φορά που ολοκληρώνουμε τη διαδικασία πιστοποίησης για ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο ταυτόχρονα για την Κίνα και την Ευρώπη ύστερα από 340 ώρες και 7.700 χλμ. δοκιμών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του τμήματος που είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη της iX3, Arno Keller.

BMW iX3

Η νέα iX3 θα κινείται από την 5η γενιά του συστήματος κίνησης eDrive, το οποίο θα υιοθετεί τόσο η νέα i4, όσο και το iNext. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι δημιουργοί του, το ηλεκτρικό μοτέρ, τα ηλεκτρονικά συστήματα καθώς και εκείνο που αφορά στη μετάδοση, θα είναι ενιαία. Η απόδοση του όλου συστήματος, σε σχέση με το συνολικό του βάρος, είναι βελτιωμένη κατά 30% σε σχέση με το «πακέτο» της προηγούμενης γενιάς, όπως επισημαίνουν με έμφαση οι ιθύνοντες της BMW.

Ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος θα μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, θα αποδίδει 286 ίππους και 400 Nm – προς το παρόν, η εταιρεία δεν ανακοινώνει τιμές που να αφορούν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, ούτε και το συνολικό του βάρος. Από εκεί και πέρα, η πρισματικού τύπου μπαταρία υψηλής τάσης έχει «καθαρή» δυναμική 74 kWh, ούσα εγκατεστημένη χαμηλά στο δάπεδο της iX3. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η κατανάλωση ενέργειας ανέρχεται σε λιγότερο από 20 kWh/100 χλμ. εξασφαλίζοντας αυτονομία κίνησης με μία πλήρη φόρτισής της που θα ξεπερνά τα 440 χλμ. Αξιοσημείωτο είναι τα γεγονός πως η μπαταρία της iX3 χρησιμοποιεί κατά δύο τρίτα λιγότερο κοβάλτιο, ενώ «ολόκληρο» το αυτοκίνητο έχει μικρότερο κατά 20% περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο συνολικό κύκλο ζωής του σε σχέση με την X3 sDrive 20d – στην περίπτωση που η πλήρωση της μπαταρίας πραγματοποιείται με ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, η παραπάνω τιμή τριπλασιάζεται αγγίζοντας το 60%.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου