top icon
Κόσμος

H άγνωστη Porsche 959 Sport

Πόσοι γνωρίζουν την έκδοση Sport της εμβληματικής Porsche 959;

Η Porsche 959 είναι αναμφίβολα ένα από τα πλέον εμβληματικά και συνάμα συναρπαστικά σπορ αυτοκίνητα του περασμένου αιώνα.

Όλα ξεκίνησαν το 1983 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, όταν η Porsche παρουσίασε για πρώτη φορά τη «μελέτη» της πάνω σε ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο του Group B, που σχεδιάστηκε για να πληροί τους κανονισμούς για αυτή τη θεαματική κατηγορία των αγώνων ράλλυ. Στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ του 1986, οι τρεις Porsche 959 τερμάτισαν τον αγώνα με πανηγυρικό τρόπο, καταλαμβάνοντας την πρώτη, δεύτερη και έκτη θέση. Η «961», μια τροποποιημένη έκδοση για αγώνες σε κλειστές ασφάλτινες διαδρομές, τερμάτισε στην έβδομη θέση στον αγώνα αντοχής του Le Mans του 1986 κατακτώντας συγχρόνως τη νίκη στην κατηγορία IMSA/GTX.

Porsche 959

Το μοντέλο παραγωγής έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 1985. Οι καινοτομίες της Porsche 959 ήταν πραγματικά αναρίθμητες και περιελάμβαναν, μεταξύ άλλων, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που λάμβαναν υπόψη τους και την ταχύτητα κίνησης του οχήματος, ανάρτηση που διατηρούσε σταθερό το ύψος του αμαξώματος, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, ενεργού τύπου τετρακίνηση που διέθετε τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Traction, Ice, Automatic 1 & 2) και ελέγχονταν μέσω του κατάλληλου λογισμικού, καθώς και πολλά ακόμη καλούδια, όπως ABS, σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα, που εξασφάλιζε στο γερμανικό κουπέ έναν καθ’ όλα εντυπωσιακό για την εποχή εκείνη συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,31.

Porsche 959

Οι εξωτερικές επιφάνειες της Porsche 959 ενσωμάτωναν τεχνολογίες από τη σχεδίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων και αεροσκαφών, ενώ πολλά από τα εξωτερικά της πάνελ ήταν κατασκευασμένο από κέβλαρ και εποξειδική ρητίνη ενισχυμένη με ίνες γυαλιού σε μία «υβριδική κατασκευή», ενώ η μπροστινή αεροτομή ήταν κατασκευασμένη από ενσωματωμένο αφρό πολυουρεθάνης. Την ίδια στιγμή, οι πόρτες και το καπό της «959» είχαν ως βασικό «συστατικό» ένα ειδικό κράμα αλουμινίου.

Η Porsche 959 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εφοδιάζονταν με έναν biturbo κινητήρα μπόξερ με σειρική υπερσυμπίεση – για μείωση του φαινομένου της υστέρησης απόκρισης. Οι 6 κύλινδροι, με συνολική χωρητικότητα 2,85 λίτρων, ήταν αερόψυκτοι, όπως συνηθιζόταν τότε στην Porsche, αλλά οι 4βαλβίδες κεφαλές ήταν υδρόψυκτες. Για καλύτερη διάχυση της θερμότητας, οι βαλβίδες εξαγωγής είχαν πλήρωση νατρίου.

Porsche 959

Συνολικά, η Porsche κατασκεύασε 292 αντίτυπα της 959, από το 1987 έως το 1988.

Η έκδοση Sport είναι ακόμα πιο σπάνια από την «απλή» καθώς πωλήθηκαν μόνο 29 αντίτυπά της. Αυτή η έκδοση είχε μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές που λειτουργούσαν με υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης, εξασφαλίζοντας μέγιστη ισχύ 515 ίππων, έναντι 450 ίππων για το «βασικό» μοντέλο. Σε αντίθεση με αυτό, η Porsche 959 S δεν διέθετε το σύστημα ανάρτησης που ρυθμίζει αυτόματα το ύψος, ενώ χαρακτηριστική ήταν επίσης η απουσία του αυτόματου κλιματισμού, του κεντρικού κλειδώματος των θυρών, των ηλεκτρικών παραθύρων, του δεξιού εξωτερικού καθρέφτη και των πίσω καθισμάτων, με στόχο την εξοικονόμηση πολύτιμων κιλών.

Porsche 959

H Porsche 959 Sport του Nick Heidfeld

Ένας από τους λίγους τυχερούς ιδιοκτήτες της Porsche 959 Sport είναι και ο πρώην πιλότος της F1, Nick Heidfeld, ο οποίος το 2017 παρέδωσε τη λευκή καλονή του, με μόλις 4.183 χλμ. στο οδόμετρό της, στην Porsche Classic προκειμένου οι εξειδικευμένοι της τεχνίτες να επιδιορθώσουν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε το αυτοκίνητο εξαιτίας της μακράς περιόδου… ακινησίας.

«Αν ένα τέτοιο, τεχνολογικά καινοτόμο αυτοκίνητο δεν οδηγείται τακτικά, οι ζημιές είναι, δυστυχώς, αναπόφευκτες», δηλώνει ο Uwe Makrutzki, Επικεφαλής Factory Restoration στην Porsche Classic. «Το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο πρέπει να επισκευαστούν στο σύνολό τους· η εμπειρία έχει δείξει ότι οποιαδήποτε μείωση του χρόνου εργασίας του αυτοκινήτου οδηγεί σε προβλήματα στην πορεία».

Σύμφωνα με την Porsche, σε αυτοκίνητα όπως η «959», η πραγματοποίηση περίπου 100 χιλιομέτρων σε μικτές συνθήκες, τουλάχιστον μία φορά το μήνα, παρέχει προστασία από ζημιές λόγω ακινησίας.

Porsche 959

«Σχεδόν όλες οι 959 έχουν έρθει σε εμάς τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. Έχουμε λοιπόν αρκετή εμπειρία. Μία γενική επισκευή της 959 είναι πάντα μια πολύ ιδιαίτερη και υπέροχη αποστολή», προσθέτει ο Uwe Makrutzki.

Από τη μεριά του, ο Nick Heidfeld, είπε:

«Είχα το προνόμιο να οδηγώ πολλά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, αλλά η οδήγηση αυτού του θρύλου υψηλής τεχνολογίας είναι κάτι ξεχωριστό για μένα. Ήμουν έφηβος και fun των αυτοκινήτων στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και για μένα αυτή η Porsche ήταν πάντα εξαιρετική. Εκείνη την εποχή, η 959 ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο και μακράν το πιο προηγμένο. Έτσι, ακόμη και σήμερα, η οδήγησή της δεν θυμίζει ένα αυτοκίνητο 30 ετών, αλλά ένα πολύ πιο σύγχρονο όχημα».

Porsche 959

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Porsche 959
  • Porsche 959
  • Porsche 959
  • Porsche 959
  • Porsche 959
  • Porsche 959
  • Porsche 959
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ