Επικαιρότητα Κόσμος

H υπηρεσία «Battery as a Service» από την κινεζική NIO

Η κινεζική ΝIO λανσάρει ένα νέο μοντέλο ιδιοκτησίας για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, καθώς όσοι επιλέξουν ένα από τα EV της γκάμας της δεν χρειάζεται πλέον να αγοράζουν και την μπαταρία του.

Επί της ουσίας, πρόκειται για μία υπηρεσία leasing των μπαταριών, με τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν σε πρώτη φάση μόνο το κόστος του αυτοκινήτου – που φυσικά χωρίς εκείνο του συσσωρευτή ενέργειας μειώνεται έως και 25%.

Η ΝΙΟ αποκαλεί την υπηρεσία αυτή με την χαρακτηριστική ονομασία Battery as a Service (ΒaaS) προσφέροντας στους αγοραστές τη δυνατότητα να πληρώνουν το ποσό που αντιστοιχεί μόνο στην τιμή του αυτοκινήτου χωρίς την μπαταρία, συν επιπλέον 140 δολάρια τoν μήνα προκειμένου να χρησιμοποιούν με τον τρόπο που οι ίδιοι επιθυμούν τον βασικό συσσωρευτή ενέργειας για τα μοντέλα ES8, ES6 και ΕC6 χωρητικότητας 70 kWh.

Επιπλέον, η εταιρεία παρέχει μέσω του προγράμματος BaaS τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να… ανταλλάσσουν την αποφορτισμένη μπαταρία του ΕV τους με μία «γεμάτη» στους 143, προς ώρας, σταθμούς εξυπηρέτησης που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε διάφορες περιοχές της Κίνας.

NIO

Ο επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας, William Li, δήλωσε σήμερα ότι κάθε εβδομάδα η NIO θα θέτει σε λειτουργία έναν νέο σταθμό «ανταλλαγής μπαταριών» με στόχο να προσθέσει στο δίκτυό της 300 επιπλέον μέσα στο 2021 – από το 2022 το πρόγραμμα αναμένεται να επεκταθεί με τις ανάλογες ασφαλώς υποδομές και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ευρωπαϊκής.

Για την επίτευξη του όλου εγχειρήματος, η εν λόγω υπηρεσία χρονομίσθωσης μπαταριών υποστηρίζεται από μια νεοσυσταθείσα κοινοπραξία με την ονομασία Battery Asset Company,  στην οποία βασικός μέτοχος είναι η γνωστή εταιρεία κατασκευής συσσωρευτών ενέργειας της Κίνας, Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).

Σύμφωνα με τους εμπνευστές του προγράμματος BaaS, πρόκειται για μια υπηρεσία που απαλλάσσει πλήρως τον ιδιοκτήτη ενός EV από το άγχος που σχετίζεται με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας μειώνοντας παράλληλα το κόστος αγοράς του οχήματος στα επίπεδα ενός συμβατικού, ενώ την ίδια ώρα ο κάτοχος καλείται να καταβάλει ανά μήνα ένα ποσό, σε μορφή συνδρομής, που αντιστοιχεί σε εκείνο που θα πλήρωνε για καύσιμο σε ένα ICE όχημα.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου