Επικαιρότητα Κόσμος

Η VW λέει «όχι» στην αναβάθμιση του hardware των ντίζελ οχημάτων της από τη νόρμα Euro 5 στη Euro 6

Η VW καλεί τους ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων προδιαγραφών Euro 5 να μην προβούν στην αναβάθμισή τους στη νόρμα Euro 6 μέσω αλλαγών στο hardware του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της, η VW υποστηρίζει πως δεν είναι πάντοτε εφικτή σε τεχνικό επίπεδο η αναβάθμιση ενός οχήματος που πληροί τη νόρμα Euro 5 ώστε οι εκπομπές του να αντιστοιχούν, μετά τις παρεμβάσεις, στα επίπεδα εκπομπών ενός σύγχρονου οχήματος προδιαγραφών Euro 6.

Η γερμανική εταιρεία δηλώνει και εγγράφως πλέον πως, επί του παρόντος, δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία αναφορικά με τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των εν λόγω αναβαθμίσεων-παρεμβάσεων, καθώς, συν τοις άλλοις, σε πολλά οχήματα ο χώρος που απαιτείται για τις μετασκευές στο hardware δεν είναι διαθέσιμος ή είναι διαθέσιμος μόνο σε περιορισμένο βαθμό.

Επιπλέον, εκτός από την αναγκαία ύπαρξη απτών αποδείξεων ότι η εν λόγω αναβάθμιση είναι αποτελεσματική, θα πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη και άλλες πτυχές, όπως η μακροπρόθεσμη εξέλιξη της κατανάλωσης καυσίμου, η «οδηγισιμότητα» του οχήματος, οι υπόλοιπες εκπομπές ρύπων και φυσικά o τομέας της αξιοπιστίας σε βάθος χρόνου.

«Όλες οι ήδη γνωστές αναβαθμίσεις, μέχρι στιγμής, δημιουργούν μειονεκτήματα για τους πελάτες μας, όπως αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια αυξημένες εκπομπές CO2, ακόμη και μείωση των επιδόσεων σε ορισμένες περιπτώσεις», προειδοποιεί ο Frank Welsch, επικεφαλής του τμήματος Τεχνικής Ανάπτυξης της VW.

Στην ανακοίνωσή της, η γερμανική εταιρεία επισημαίνει επίσης τα εξής:

«Τα συστήματα SCR των Euro 6 οχημάτων πρέπει να πληρούν πολλές και περίπλοκες τεχνικές και νομικές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, πρέπει να λειτουργούν σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, και αυτό παρά το γεγονός ότι το AdBlue, το οποίο μειώνει τα οξείδια του αζώτου, παγώνει στους -11 βαθμούς Κελσίου. Ως εκ τούτου, το επίπεδο πλήρωσης του AdBlue, η εκτιμώμενη αυτονομία που παρέχει και οποιαδήποτε δυσλειτουργία του συστήματος πρέπει να είναι ορατά στον οδηγό μέσω ξεχωριστής οθόνης. Αν η αναλογία του AdBlue ως προς τα οξείδια του αζώτου στα καυσαέρια δεν είναι σωστή, τότε μπορεί να εκπέμπεται περίσσεια τοξικού αερίου αμμωνίας. Κάτι που πρέπει να αποτραπεί με τη χρήση καταλυτικού μετατροπέα. Αυτή η τεχνολογία δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί».

Από τη μεριά του, ο ο Frank Welsch, επικεφαλής του τμήματος Τεχνικής Ανάπτυξης της εταιρείας, προσθέτει:

«Μια αναβάθμιση που δεν έχει εξελιχθεί πλήρως από τεχνική άποψη μπορεί να αλλάξει τα χαρακτηριστικά του οχήματος. Πρέπει να αναμένει σε αυτή την περίπτωση κανείς ότι το όχημα θα καταναλώνει περισσότερα καύσιμα και θα προσφέρει μειωμένη απόδοση. Η αναβάθμιση μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα προβλήματα όσον αφορά και την αξιοπιστία. Ως κατασκευαστής οχημάτων, δεν μπορούμε να το προτείνουμε στους πελάτες μας ούτε να είμαστε υπεύθυνοι για οποιαδήποτε προβλήματα. Για το λόγο αυτό, σας συμβουλεύουμε να μην εκτελέσετε τις αναβαθμίσεις».

Η γερμανική εταιρεία επιχειρεί να λύσει τις όποιες απορίες γύρω από το όλο θέμα παραθέτοντας, συν τοις άλλοις, και το παρακάτω βίντεο

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου