Επικαιρότητα Κόσμος

Mini Electric: Αποκάλυψη του Mini Cooper SE

Βρεθήκαμε στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας για να ζήσουμε από κοντά μια σημαντική στιγμή για το εμβληματικό μοντέλο. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Mini, το Cooper SE, είναι πλέον γεγονός και συνδυάζεται ιδανικά με την επέτειο των εξήντα ετών της εταιρείας.

Τι καλύτερο για να γυρίσει σελίδα η Mini στην πλούσια ιστορία της από το ίδιο το μέλλον; Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Βρετανού premium κατασκευαστή θα αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Οξφόρδη της νότιας Αγγλίας, από το Νοέμβριο του 2019, με το όχημα να αποτελεί ακόμα μία απόδειξη της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του BMW Group αλλά και της εξατομίκευσης που υπόσχεται η premium μάρκα.

Στη Βαυαρία όμως, και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, θα παράγονται οι μπαταρίες για το νέο ηλεκτρικό Mini, ενώ οι ηλεκτρικοί κινητήρες θα προέρχονται από το γειτονικό εργοστάσιο του γκρουπ στο Landshut. Σημειώστε εδώ ότι από το 2020 η μονάδα του Dingolfing θα κατασκευάζει επίσης ηλεκτρικά συστήματα κίνησης πέμπτης γενιάς για μελλοντικά ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα του BMW Group, όπως το BMW iX3, το BMW i4 και το BMW iNEXT.

Θυμίζουμε ότι το 2008 η μάρκα παρουσίασε το Mini E, το οποίο ήταν βασισμένο στην προηγούμενη γενιά του σημερινού 3θυρου μοντέλου, με περίπου 600 αντίτυπα να κατασκευάζονται και να χρησιμοποιούνται σε δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες, οι οποίες έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο στην εξέλιξη του BMW i3.

Σήμερα το Mini Cooper SE βασίζεται στο νέο 3θυρο Mini, με τους ανθρώπους της εταιρείας να έχουν προσπαθήσει να συνδυάσουν ιδανικά το σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων με τη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart της μάρκας, την premium ποιότητα με την ξεχωριστή σχεδίαση, αλλά και το κλασικό με το μοντέρνο σε εμφάνιση και ουσία.

Το ηλεκτρικό μοτέρ που εφοδιάζει το Mini Cooper SE είναι εκείνο του BMW i3S, το οποίο αποδίδει 184 ίππους και 270 Nm ροπής. Στο Mini όμως, είναι τοποθετημένο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 32,6 kWh. Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο χαρακτηριστικό της αυτονομίας, το Mini Cooper SE διαθέτει εμβέλεια 235 έως και 270 χλμ., τιμή που έχει υπολογιστεί σύμφωνα με τον WLTP προσμοσμένο για λόγους σύγκρισης στον κύκλο NEDC, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να διαμορφώνεται στα 15,0-13,2 kWh/100 χλμ.).

Μετά το BMW i3, το Mini Cooper SE είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην γκάμα των premium μοντέλων της εταιρείας, ενώ σύμφωνα με τους ανθρώπους της θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη για μελλοντικές τεχνολογίες αυτοκίνησης.

H συνεχής επέκταση της γκάμας ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε όλες τις μάρκες και κατηγορίες είναι από τους πρωταρχικούς στόχους, άλλωστε, του BMW Group για τη διαμόρφωση της μετακίνησης του μέλλοντος, στο πλαίσιο της εταιρικής στρατηγικής με τη χαρακτηριστική ονομασία «NUMBER ONE > NEXT». Στόχος; Μέχρι το 2025, το BMW Group θα έχει αυξήσει την γκάμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων του σε τουλάχιστον 25 μοντέλα.

Σημαντική ημέρα και στιγμή, λοιπόν, για τα εξήντα χρόνια της Mini, αλλά και γενικότερα της αυτοκίνησης, με το Mini Cooper SE να γίνεται ουσιαστικά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας ευρείας παραγωγής, αλλά και το πρώτο ηλεκτρικό hatch με premium χαρακτηριστικά, γενικότερα._ Μ. Σαλ.

Διαβάστε και αυτό: Στα τεχνικά ενδότερα του ηλεκτρικού Mini Cooper SE

 

Δείτε το βίντεο by #4Τροχοί από την παγκόσμια παρουσιάση του... #MINIElectric

 

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου