top icon
Επικαιρότητα

Νέα BMW M5: To απόλυτο σεντάν των Βαυαρών είναι εδώ

Χάρη στα μαγικά των ανθρώπων του M Division, όλοι μας πλέον έχουμε έναν ακόμα πολύ καλό λόγο να χαμογελάμε. Και να ονειρευόμαστε, ασφαλώς. Ιδού λοιπόν η νέα και «à la carte» τετρακίνητη BMW M5 των 600 ίππων.

Οι Βαυαροί χαρακτηρίζουν τη νέα BMW M5 ως το «πιο συναρπαστικό και συναισθηματικό σεντάν υψηλών επιδόσεων που κατασκεύασε ποτέ το τμήμα Μ». Και όπως όλα μαρτυρούν, έτσι είναι! Έχοντας περάσει πλέον στην έκτη κατά σειρά γενιά της –θυμίζουμε πως η πρώτη M5 παρουσιάστηκε το 1984- κινείται από τον γνωστό και μη εξαιρετέο V8 κινητήρα τούρμπο της γενιάς TwinPower της BMW, ο οποίος αποδίδει, χάρη στις νεότερες «τονωτικές ενέσεις» που δέχτηκε από τους Βαυαρούς μηχανικούς, 600 ίππους σταθερά από τις 5.600 σ.α.λ. έως και τις 6.700 και μέγιστη 750 Nm από τις 1.800 έως και τις 5.600 σ.α.λ., διαθέτοντας, όπως είναι αναμενόμενο, μια πλειάδα βελτιώσεων σε σχέση με το παρελθόν. Ανάμεσα σε αυτές, σύμφωνα με τη BMW, είναι οι νέοι υπερσυμπιεστές, το διαφορετικό σύστημα λίπανσης και ψύξης, η υψηλότερη πίεση λειτουργίας των εγχυτήρων καυσίμου, αλλά και το νέο σύστημα εξαγωγής που εγγυάται «ακόμα πιο συναρπαστική ηχητική απόδοση».

Όπως ανακοινώθηκε, ο V8 κινητήρας των 4,4 λίτρων της νέας BMW M5 συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής της γνωστής οικογένειας Μ Steptronic με δυνατότητα διαδοχής των σχέσεων μέσω των καθιερωμένων πλέον paddles που βρίσκονται πίσω από τα οριζόντια μπράτσα του τιμονιού.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το ελαφρύτερο κατά 65 περίπου κιλά αμάξωμα της νέας BMW M5 είναι σε θέση να επιταχύνει από την κατάσταση της ακινησίας έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,4 δλ.(!). Και η τελική του ταχύτητα; Χωρίς τον γνωστό ηλεκτρονικό περιοριστή, το Βαυαρικό υπερ-σεντάν είναι σε θέση να αγγίξει τα 305 χλμ./ώρα, επίδοση που σίγουρα  κάνει πολλές «χαμηλές» υπερκατασκευές της αυτοκινητικής… πιάτσας να κοκκινίσουν από τη ντροπή τους.

Ωστόσο, κατά την ταπεινή μας άποψη, η σημαντικότερη είδηση στη νέα M5 είναι η παρουσία ενός «έξυπνου» συστήματος τετρακίνησης. Η καρδιά του Μ xDrive, όπως αποκαλείται, είναι μια κεντρική μονάδα, ή για να το θέσουμε στη σωστή του τεχνική διάσταση, ένα κιβώτιο μεταφοράς, το οποίο απαρτίζεται από πολύδισκο συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά, διάταξη που έχει την ικανότητα να «μοιράζει» τη ροπή του V8 ανάμεσα στους δύο άξονες. Χαρακτηριστικά, ο Frank van Meel, ο Πρόεδρος του ΔΣ της BMW, σημειώνει: 

«Τώρα, η νέα M5 μπορεί να οδηγείται με τον παραδοσιακά σπορτίφ τρόπο αλλά και με χαρακτηριστική ακρίβεια, τόσο στην πίστα όσο και στον ανοιχτό δρόμο –και μάλιστα σε όλες τις καιρικές συνθήκες». 

Διαβάστε επίσης: Πέντε γενιές BMW M5 (+60 photos)

Κατά βάση, η νέα M5 είναι πισωκίνητη, όπως εξηγούν οι Βαυαροί, με τους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου να μπαίνουν στο… παιχνίδι μόνο στην περίπτωση που οι πίσω δεν είναι σε θέση να διαχειριστούν την ισχύ του κινητήρα που περνά σε αυτούς.

Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να επιλέξει ανάμεσα στους πέντε δυνατούς συνδυασμούς, που αφορούν στο DSC (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και στο M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι Γερμανοί, όσοι το επιθυμούν μπορούν να θέσουν εκτός λειτουργίας το «έξυπνο» σύστημα τετρακίνησης του αυτοκινήτου «μετατρέποντας» τη νέα Μ5 σε πισωκίνητη. Με την εκκίνηση του κινητήρα, η «by default» ρύθμιση είναι η «DSC on» και «4WD», στην οποία όμως είναι εφικτό ένα μικρό σπινάρισμα των πίσω τροχών του αυτοκινήτου. Στo «DSC off» o οδηγός μπορεί να επιλέξει σε συνδυασμό μια από τις ρυθμίσεις «4WD», «4WD Sport» και «2WD», ενώ με την επιλογή «MDM» (M Dynamic Mode) το μοναδικό διαθέσιμο πρόγραμμα στο M xDrive είναι το «4WD». Επιπρόσθετα, η νέα M5 είναι εφοδιασμένη με το ενεργό πίσω διαφορικό του M Division (Active M Differential) που είναι υπεύθυνο για το μοίρασμα της ροπής –από 0% έως και 100%- ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα.

Από εκεί και πέρα, τα φρένα αποτελούνται από ατσάλινους δίσκους με 6πιστονες και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω, ενώ προαιρετικά θα διατίθενται και κεραμικοί, που εξοικονομούν επιπλέον 23 κιλά βάρους. Στις αναρτήσεις της νέας M5 η συμβολή της εταιρείας Sachs ήταν καθοριστική, ενώ στους τροχούς και συγκεκριμένα στα ελαστικά, η εταιρεία προσφέρει λύσεις των Yokohama και Continental σε συνδυασμό με ζάντες 19 ιντσών ή των Pirelli και Michelin στην περίπτωση επιλογής των έξτρα ζαντών με διάμετρο 20 ίντσες. Η BMW αναφέρει επίσης πως στο τιμόνι του αυτοκινήτου υπάρχουν οι επιλογές Μ1 και M2, στις οποίες ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει τις προσωπικές του ρυθμίσεις σε σχέση με την «ευαισθησία» του DSC, την ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων του 8τάχυτου κιβώτιου, τη σκληρότητα της ανάρτησης, τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το «βάρος» του τιμονιού και φυσικά τη «συμπεριφορά» του M xDrive._Χ.Α. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ