Επικαιρότητα Κόσμος

Ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων στο Skoda Enyaq iV

Λίγες ημέρες πριν από την επίσημη παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq iV, η Skoda μας κατατοπίζει σχετικά με την σχεδιαστική προσέγγιση στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου.

Με την παγκόσμια παρουσίαση του νέου Skoda Enyaq iV να έχει προγραμματιστεί για τη 1η Σεπτεμβρίου στην Πράγα, η τσεχική μάρκα φροντίζει να μας προετοιμάσει, προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες για επιμέρους στοιχεία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της SUV. Μετά από την πρώτη γεύση σχετικά με το εσωτερικό, σειρά παίρνει ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων, μέσω των οποίων η εταιρεία θέλει να τονίσει και τον καινοτόμο χαρακτήρα του μοντέλου.

Βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτροκίνητα οχήματα MEB του Group Volkswagen, το Enyaq iV θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο που έχει τη συγκεκριμένη βάση και θα παράγεται εκτός Γερμανίας. Λίγες ημέρες πριν από την πλήρη του παρουσίαση του Skoda Enyaq iV, οι Τσέχοι έδωσαν στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες όσον αφορά στη λογική σχεδιασμού των φωτιστικών του σωμάτων. Οι άνθρωποι της Skoda, συνδύασαν τη φρέσκια και υποβλητική, όπως τη χαρακτήρισαν, σχεδιαστική γλώσσα, με χρήση φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας full-LED matrix. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα του Enyaq, ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική γλώσσα με εκείνη που υιοθετήθηκε εσχάτως στα Scala, Kamiq και Octavia.

Skoda Enyaq iV

Στο Enyaq iV, έχουν προστεθεί λεπτομέρειες όπως ο ανασχεδιασμός των φώτων ημέρας, που διαθέτουν λεπτές βλεφαρίδες, τη στιγμή που οι κύριες μονάδες LED, διαθέτουν σχήμα με έξι γωνίες. Στο πίσω μέρος, τα τρισδιάστατα σώματα που φωτίζονται με λεπτές λωρίδες φωτός, εξυπηρετούν τη συνολική εικόνα που θέλει να προσδώσει η Skoda στα φωτιστικά της σώματα, πηγή έμπνευσης για τα οποία είναι η παράδοση των φημισμένων κρυστάλλων Βοημίας, περιοχής από όπου “κατάγεται” η μάρκα. Όπως τόνισε ο επικεφαλής σχεδιασμού εξωτερικού φωτισμού της Skoda, Petr Nevrela, τα φωτιστικά γραφικά του Enyaq iV έχουν αναδύουν φιλικότητα με την πρώτη ματιά, ενώ τα φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια δυναμική και σύγχρονη εικόνα. Παράλληλα, η εκτενής χρήση τεχνολογίας LED, υπογραμμίζει την έννοια της βιωσιμότητας, που προάγεται από το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Skoda.

Skoda Enyaq iV

Υπενθυμίζεται πως το Skoda Enyaq iV θα προσφέρεται σε πισωκίνητη και τετρακίνητη έκδοση, με έναν και δύο ηλεκτροκινητήρες αντίστοιχα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας θα προσφέρεται σε 3 εκδόσεις. Η “βασική” θα έχει κωδική ονομασία “50”, αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 55 kWh και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 109 kW (περίπου 150 ίπποι), παρέχοντας αυτονομία 340 χιλιομέτρων (WLTP). Στη δεύτερη κατά σειρά έκδοση, που ονομάζεται “60”, η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 62 kWh (58 εξ αυτών υπόκεινται σε άμεση εκμετάλλευση), ενώ η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα υπολογίζεται στα 132 kW (180 ίπποι) και η αυτονομία, στα 390 χιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη από πλευράς χωρητικότητας, μπαταρία του Skoda Enyaq iV με κωδική ονομασία “80”, έχει καθαρή χωρητικότητα 77 kWh, με τον ηλεκτροκινητήρα να έχει ισχύ 150 kW (204 ίπποι) και την αυτονομία, να αυξάνεται στα 500 χιλιόμετρα, πάντα με βάση το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP.

Όσον αφορά στις εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες (80X και vRS), αυτές είναι τετρακίνητες και αποδίδουν ισχύ 195 kW (265 ίπποι) και 225 kW (306 ίπποι), με τη μέγιστη αυτονομία να υπολογίζεται στα 460 χιλιόμετρα και την τελική ταχύτητα, να είναι 180 χλμ./ώρα. Τέλος η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει τόσο σε οικιακή πρίζα 230V με ισχύ 2,3 kW, όσο και σε φορτιστή τοίχου ισχύος 11 kW (πλήρης φόρτιση 6-8 ώρες) ή ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος ισχύος έως 125 kW (φόρτιση 10-80% σε 40 λεπτά).

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου