top icon
Κόσμος

Πόσο γερασμένος είναι ο στόλος των αυτοκινήτων σε Ελλάδα και Ευρώπη;

Τα στατιστικά στοιχεία κάθε άλλο παρά αισιόδοξα είναι καθώς στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας ανεβαίνει. Όσο για την Ελλάδα, τα πράγματα είναι ακόμα πιο απογοητευτικά…

Η έκθεση με τίτλο «Vehicles on European Roads», η οποία δημοσιεύεται και ενημερώνεται σε ετήσια βάση από την ΕυρωπαϊκήΈνωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά αποκαλυπτική καθώς δείχνει πώς τα δεδομένα πωλήσεων διαφορετικών τύπων οχημάτων, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επηρεάζουν την πραγματική σύνθεση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.

Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων πέρυσι -θυμίζουμε ότι το μερίδιο αγοράς των ΕV στη γηραιά ήπειρο ήταν σχεδόν 15% το 2023- τα εν λόγω οχήματα αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,2% των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.

Ford Mustang Mach-E

Τα δεδομένα, αν μη τι άλλο, υπογραμμίζουν το γεγονός ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια -ακόμη και δεκαετίες- για να αντικατασταθούν τα παλαιότερα οχήματα από νεότερα, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες.

Η φετινή έκδοση της έκθεσης «Vehicles on European Roads» διαπίστωσε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται. Συγκεκριμένα, τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ είναι πλέον κατά μέσο όρο 12,3 ετών. Σε ορισμένες μάλιστα χώρες, η αρνητική αυτή επίδοση μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και την Εσθονία.

apagoreysi-benzinis-01

Την ίδια στιγμή, τα φορτηγά εξακολουθούν να γράφουν αρνητικές πρωτιές, με τον μέσο όρο ηλικίας στην ΕΕ να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ εκείνος για λεωφορεία και βαν οχήματα ανέρχεται σε 12,5 χρόνια.

Σύμφωνα με την έκθεση της ACEA, από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο.

«Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύτερο σύνολο συνθηκών και νομοθετικού πλαισίου, όπως υποδομές φόρτισης και φορολογικά κίνητρα, για την τόνωση της ζήτησης και την αντικατάσταση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης με πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα», καταλήγει η έκθεση «Vehicles on European Roads» της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

FORD MUSTANG MACH-E

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ