Επικαιρότητα Κόσμος

VW Group: To Passat «πάει» Τσεχία και ένα νέο εργοστάσιο «γεννιέται» στην Αν. Ευρώπη

Το VW Group επενδύει 44 δις € στις νέες μορφές κινητικότητας, αναδιατάσσει την παραγωγή των μοντέλων των εταιρειών του στη Δ. Ευρώπη και με φόντο την ηλεκτροκίνηση, μεταφέρει την κατασκευή του Passat στην Τσεχία ανακοινώνοντας παράλληλα πως θα δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στην Ανατολική Ευρώπη - κατά πάσα πιθανότητα στη Βουλγαρία ή στην Τουρκία.

Έχουμε επαναπροσδιορίσει τις στρατηγικές κατευθυντήριες γραμμές μας όσον αφορά στα εργοστάσιά μας. Κάνουμε όλες τις εγκαταστάσεις μας κατάλληλες για το μέλλον. Μεταξύ άλλων, αυτό περιλαμβάνει τη συστέγαση μοντέλων της ίδιας οικογένειας και ομοειδών προϊόντων ώστε να αυξήσουμε τις συνέργειες και να μειώσουμε το κόστος. Έτσι θα εκμεταλλευτούμε το πλήρες δυναμικό μας».

Με αυτή τη δήλωση ο Oliver Blume έδωσε σήμερα το στίγμα των προθέσεων του VW Group όσον αφορά τη γιγαντιαία αναδιοργάνωση που ήδη ξεκίνησε να συντελείται στα εργοστάσια όλων των μελών του στην Ευρώπη. Κι αυτό, με έναν και μόνο στόχο: να βρεθεί ο απαραίτητος κατασκευαστικός… χώρος που θα επιτρέψει από τα τέλη κιόλας της επόμενης χρονιάς να ξεκινήσει η παραγωγή της νέας «φουρνιάς» ηλεκτρικών μοντέλων των VW, Audi, Seat και Skoda.

Για την VW, ειδικότερα, από τις μονάδες σε Emden και Ανόβερο η παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων θα ξεκινήσει το 2022. Μάλιστα, στο εργοστάσιο στο Emden θα δούμε να κατασκευάζονται για λογαριασμό άλλων σημάτων του γερμανικού ομίλου μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και sedans, με τη μονάδα στο Ανόβερο να εξειδικεύεται στην παραγωγή της οικογένειας μοντέλων του I.D. BUZZ, εκτός από την κατασκευή οχημάτων με συμβατικούς οδηγούς. Ως γνωστόν, στο Zwickau θα ξεκινήσει από τα τέλη του 2019 η παραγωγή του ηλεκτρικού I.D. Neo, του νέου ΖEV χάτσμπακ των 23.000 € της γερμανικής εταιρείας.

«Τα γερμανικά εργοστάσια είναι κατάλληλα για να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεδομένης της υψηλής τεχνογνωσίας και του υψηλού επιπέδου προσόντων των εργαζομένων τους. “Ευθυγραμμίζουμε” τα τρία εργοστάσια στο Zwickau, στο Emden και στο Ανόβερο με τη στρατηγική μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης θέτοντας έτσι τις βάσεις για την επέκταση του στόλου μας και την επίτευξη των στόχων μας σε σχέση με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», πρόσθεση ο Oliver Blume.

Στο πλαίσιο της εν λόγω αναδιάταξης, η VW ανακοίνωσε σήμερα πως θα μεταφέρει την παραγωγή της οικογένειας Passat στο εργοστάσιο της Skoda στο Kvasiny της Τσεχίας, όπου και θα κατασκευάζεται από το 2023 μαζί με τα Superb και Kodiaq. Παράλληλα, τα Skoda Karoq και Seat Arona θα «φύγουν» από το Kvasiny μετακομίζοντας σε ένα «multi-brand εργοστάσιο», όπως χαρακτηρίζεται, το οποίο θα κατασκευαστεί στην Ανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, η νέα αυτή μονάδα αναμένεται να εγκατασταθεί είτε στη Βουλγαρία, η οποία συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, είτε στην επίσης γειτονική μας Τουρκία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι σημερινές επίσης δηλώσεις του Bernd Osterloh, του Προέδρου του Συμβουλίου Εργαζομένων της VW, ο οποίος τόνισε πως οι παραπάνω αλλαγές δεν θα βάλουν - τελικά - σε άμεσο κίνδυνο τις θέσεις εργασίας:

«Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος που κατορθώσαμε να φέρουμε ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα εργοστάσιά μας εδώ στη Γερμανία. Η Δυτική Ευρώπη, μαζί με την Κίνα και τις ΗΠΑ, θα ηγηθούν στον τομέα αυτό. Η μετάβαση στην ηλεκριξή κινητικότητα δεν είναι πλέον ευσεβής πόθος. Έχει ήδη ξεκινήσει. Έχουμε δηλώσει επανειλημμένα τον κίνδυνο να χαθούν θέσεις και γνωρίζω ότι αυτός είναι ο λόγος που πολλοί συνάδελφοι, ιδιαίτερα στο Emden και στο Ανόβερο, ανησυχούν για τον μετασχηματισμό αυτό. Όμως, έχουμε πάρει μέτρα, καθώς μία συμφωνία αποκλείει τις απολύσεις έως το τέλος του 2028. Μπορούμε να κάνουμε προσαρμογές βέβαια, μέσω μιας δημογραφικής καμπύλης, όμως κανείς δεν θα χάσει τη δουλειά του».

To νέο 5ετές επενδυτικό πλάνο των 44 δις €

Στη σημερινή συνεδρίαση του Εποπτικού Συμβουλίου αποφασίστηκε και το οικονομικό πλάνο που θα φέρει πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση το VW Group. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, μέχρι και το τέλος του 2023, ο όμιλος θα επενδύσει 44 δις € στους τομείς της ηλεκτρικής κινητικότητας, της αυτόνομης οδήγησης, των νέων υπηρεσιών κινητικότητας και της ψηφιοποίησης οχημάτων και εγκαταστάσεων. Το ιλιγγιώδες αυτό ποσό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των συνολικών δαπανών του VW Group για την περίοδο 2019-2023.

Οι συνεργασία με τη Ford

Εκτός από τον επενδυτικό προγραμματισμό, το Εποπτικό Συμβούλιο της VW επεξεργάστηκε και τις μελλοντικές της συνέργειες με άλλες εταιρείες αναφερόμενη κυρίως στην υφιστάμενη με τη Ford στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων. Όπως ανακοινώθηκε, «οι συνομιλίες με τη Ford για μια βιομηχανική συνεργασία που ανακοινώθηκε νωρίτερα προχωρούν θετικά μέχρι στιγμής». Θυμίζουμε πως η κοινή ανάπτυξη και κατασκευή μιας σειράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αποτελεί τον πυρήνα αυτής της συνεργασίας. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο CEO της εταιρείας, Herbert Diess, «η Ford και η VW θα παραμείνουν ανταγωνιστές, δεδομένου ότι η προτεινόμενη συνεργασία δεν αφορά τις εμπορικές στρατηγικές, το μάρκετινγκ και την τιμολόγηση».

Η σημαντικότερη όμως είδηση βρίσκεται στην τελευταία παράγραφο του σχετικού δ.Τ., στην οποία η VW αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Έχουν επίσης προσδιοριστεί πρόσθετοι τομείς συνεργασίας, εκτός του τομέα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με δυνατότητα επέκτασης τους»._Χ.Α.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου