top icon
Επικαιρότητα

Opel: Μύθος και πραγματικότητα

H General Motors απαντά στις επικρίσεις για τους χειρισμούς της στην υπόθεση της Οpel και, από την πλευρά της, λύνει τις απορίες που έχουν εν τω μεταξύ δημιουργηθεί.

H General Motors απαντά στις επικρίσεις για τους χειρισμούς της στην υπόθεση της Οpel και, από την πλευρά της, λύνει τις απορίες που έχουν εν τω μεταξύ δημιουργηθεί.
 
Μύθος: Αφού η GM αποφάσισε να κρατήσει την Opel, η Opel επιστρέφει εκεί που βρισκόταν. Ποτέ δεν λειτούργησε αυτό το σενάριο. Ούτε τώρα θα λειτουργήσει!
 
Πραγματικότητα: Η GM και η Opel μοιράζονται μία μακρά ιστορία, που πιστεύουμε ότι έχει πολύ πιο θετικές στιγμές από αρνητικές. Είναι μία ιστορία πολλών επιτυχιών, την οποία θεμελιώνει ένα κοινό πάθος για τη δημιουργία θαυμάσιων αυτοκινήτων και νέων τεχνολογιών. Για το σκοπό αυτό, η GM έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στην Opel, σε εργοστάσια, μηχανολογικές εγκαταστάσεις και προγράμματα νέων αυτοκινήτων που έχουν βοηθήσει στην ενίσχυση και στήριξη της εταιρίας. Η GM σκοπεύει να συνεχίσει να επενδύει και να στηρίζει την Opel & Vauxhall. Η Opel & Vauxhall θα αποτελέσουν τώρα τμήμα μιας νέας GM που έχει αλλάξει σημαντικά μέσω της δικής της διαδικασίας αναδιάρθρωσης και σήμερα διαθέτει μία μεγάλη ποικιλία ευρέως αναγνωρισμένων προϊόντων. Η νέα GM αντιλαμβάνεται ότι η Opel/Vauxhall έχει τις καλύτερες προοπτικές επιτυχίας όταν έχει περισσότερη αυτονομία στις προϊοντικές και τεχνολογικές αποφάσεις. Μην ξεχνάτε ότι στην ουσία μέσα στο παγκόσμιο σύστημα προϊοντικής εξέλιξης της GM δημιουργήσαμε βραβευμένα αυτοκίνητα όπως το Insignia, το οποίο αναδείχτηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009, το νέο Astra, που κέρδισε τον περίοπτο τίτλο ‘Το Χρυσό Τιμόνι’ και το προσεχές ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας Opel Ampera.
 
Μύθος: Η Opel/Vauxhall δεν είναι στρατηγικής σημασίας και δεν πρέπει να λάβει κυβερνητική υποστήριξη.
 
Πραγματικότητα: Η Opel είναι σημαντική για την αυτοκινητοβιομηχανία και τη Γερμανική οικονομία στο σύνολό τους.
Στη Γερμανία, η Opel απασχολεί άμεσα περίπου 25.000 άτομα. Επιπλέον 35.000 άτομα εργάζονται για τους Επίσημους Διανομείς και Εξουσιοδοτημένους Επισκευαστές Opel. Η Opel είναι η πηγή αγορών αξίας 2,85 δις ευρώ από προμηθευτές, οι οποίοι απασχολούν40.000 άτομα επιπλέον στη Γερμανία. Σε όλη την Ευρώπη, η Opel/Vauxhall απασχολεί άμεσα και έμμεσα περίπου 300.000 άτομα. Στη παρελθόν, η Opel/Vauxhall ήταν μεταξύ των τεσσάρων πρώτων κατασκευαστών αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη. Σήμερα, η Opel είναι Νο 2 στη Γερμανική αγορά και η Vauxhall, Νο 2 στη Βρετανία. Αυτό δείχνει τη σπουδαιότητα της μάρκας και το πόσο επηρεάζει την αγορά κυρίως λαμβάνοντας υπόψη την ευρεία βιομηχανία προμηθευτών, που συνδέεται με τη βιομηχανία αυτοκινήτου.
 
Μύθος: Θα ήταν καλύτερα αν η Opel απλά κατέθετε αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς πτώχευσης.
 
Πραγματικότητα: Μία αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς πτώχευσης από την Opel θα είχε καταστροφικές συνέπειες για όσους εξαρτώνται βιοποριστικά από την Opel. Ανεξάρτητοι σύμβουλοι εκτιμούν ότι οι επιπτώσεις στη Γερμανική και Ευρωπαϊκή οικονομία από μία πτώχευση θα είναι πολύ μεγαλύτερες από οποιαδήποτε απαιτούμενη υποστήριξη. Το σχέδιο Opel/Vauxhall που εκπονείται αυτή τη στιγμή θα προσφέρει ένα βιώσιμο μέλλον για την Opel/Vauxhall, διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας για το μέλλον.
 
Μύθος: Η GM πρόκειται να περικόψει πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας στην Opel σε σχέση με αυτές που θα χάνονταν υπό το καθεστώς Magna/Sberbank
 
Πραγματικότητα: Λάθος. Το βασικό πλαίσιο θα είναι παρόμοιο με τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής προσφορών, με τη διαφορά ότι η GM χρειάζεται περίπου 1,5 δισ. ευρώ λιγότερη χρηματοδότηση. Εκτιμούμε ότι θα πρέπει να περικόψουμε περίπου 10.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και να περιορίσουμε τη δυναμικότητα μεταξύ 20-25%. Υπό οποιοδήποτε σενάριο, η Opel/Vauxhall έπρεπε να αναδιοργανώσει εκ βάθρων και να αναδιατάξει την επιχείρησή της ώστε να είναι σε θέση να πορευτεί προς ένα μέλλον ευημερίας. Ο στόχος μείωσης δαπανών γύρω στο 30% ήταν λειτουργική προϋπόθεση για όλα τα υποψήφια σενάρια. 
 
Μύθος: Η GM πυροδοτεί ένα πόλεμο πλειοδοσιών μεταξύ των κυβερνήσεων και θα περικόψει λιγότερες θέσεις εργασίας στις χώρες που θα προσφέρουν τα περισσότερα.
 
Πραγματικότητα: Η ηγεσία της Opel θα λάβει τις αποφάσεις της βάσει οικονομικών κριτηρίων και σκοπεύει να το πράξει με απόλυτη διαφάνεια. Η Opel/Vauxhall είναι μία εταιρία με έντονα Ευρωπαϊκό ‘χαρακτήρα’, επομένως στόχος μας είναι να πάρουμε μία επιχειρηματική απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός αυτό.  Ο στόχος της αναδιοργάνωσης είναι η δημιουργία μιας ισχυρής και δυναμικής, πιο ανεξάρτητης Opel που θα έχει τους πόρους για τη δημιουργία, κατασκευή και προώθηση στην αγορά συναρπαστικών αυτοκινήτων με κορυφαία τεχνολογία. Αυτό θα κατευθύνει τις αποφάσεις της ομάδας της Opel.
 
Μύθος: Η GM έχει περικόψει όλα τα ενδιαφέροντα προϊόντα από το πρόγραμμα Opel, περιορίζοντας έτσι τις προοπτικές της Opel για ανάπτυξη και δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.
 
Πραγματικότητα: Μη βιάζεστε. Περιμένετε και θα δείτε. Ένα πολύ ανταγωνιστικό και ποικίλο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του προγράμματός μας για τη βιωσιμότητα της εταιρίας. Πέρσι, το Opel Insignia κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2009 και αυτό ήταν μόνο η αρχή. Το νέο Opel Astra μόλις λανσαρίστηκε και έχει ήδη κερδίσει ένα από τα σημαντικότερα βραβεία της βιομηχανίας – ‘Το Χρυσό Τιμόνι’ – ενώ περιλαμβάνεται στους φιναλίστ για τον τίτλο ‘Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2010’. Στη Γενεύη, αποκαλύψαμε το επαναστατικό, ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας, Opel Ampera, ενώ υπάρχουν πλείστα ακόμα εντυπωσιακά μοντέλα Opel σε εξέλιξη. Παρακολουθήστε μας.
 
Μύθος: Η GM δεν θα επιτρέψει στην Opel να επιδιώξει να κατακτήσει αγορές εκτός Ευρώπης
 
Πραγματικότητα: Όχι, εάν αυτό δεν μας αποφέρει χρήματα. Θα επενδύσουμε τα χρήματά μας μόνον εκεί όπου μπορούν να μας αποφέρουν κέρδη. Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι λίγα προγράμματα εξαγωγών ήταν επικερδή. Λόγω των διακυμάνσεων στις συναλλαγματικές ισοτιμίες υπάρχει ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας. Δεν πρέπει να επενδύουμε τους πόρους μας μόνο για να επιτύχουμε μεγαλύτερους όγκους. Η ηγεσία της Opel πάντα θα αναζητά ευκαιρίες ανάπτυξης. Αυτή τη στιγμή είναι σαφές ότι οι μεγαλύτερες δυνατότητες κέρδους βρίσκονται στην αγορά της πατρίδας της, εδώ στην Ευρώπη, όπου η Opel και η Vauxhall είναι καθιερωμένες και αξιοσέβαστες μάρκες.
 
Μύθος: Η GM έχει εκμεταλλευτεί τη Magna, αφήνοντάς την να εκπονήσει ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης, το οποίο η GM τώρα θα εφαρμόσει η ίδια.
 
Πραγματικότητα: Λάθος. Στην πραγματικότητα, το σχέδιο Magna/Sberbank – μαζί με σχέδια άλλων υποψηφίων επενδυτών – βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό σε ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης το οποίο η ίδια η GM Europe είχε ετοιμάσει στις αρχές της χρονιάς.
 
Μύθος: Τώρα που η Chevrolet και η Opel θα είναι ανεξάρτητοι οργανισμοί, η Chevrolet θα ανταγωνίζεται την Opel ακόμα περισσότερο και θα κλέβει τους πελάτες της
 
Πραγματικότητα: Η Chevrolet δεν έχει, ούτε πρόκειται να στραφεί εναντίον της Opel. Και οι δύο μάρκες έχουν διαφορετικά target groups πελατών. Η έρευνα δείχνει ότι η μετακίνηση πελατών από την Opel στη Chevrolet είναι απειροελάχιστη. Μόνο το 0,5% των πελατών Opel στην πραγματικότητα σκέπτεται τη Chevrolet ως εναλλακτική λύση. Και οι δύο μάρκες θα λειτουργούν σαν ανεξάρτητοι οργανισμοί με ξεκάθαρες ταυτότητες και με οχήματα και υπηρεσίες που απευθύνονται σε τελείως διαφορετικές ομάδες πελατών. Όπως γίνεται σήμερα.
 
Μύθος: Η όποια πιθανή χρηματοδοτική υποστήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης για την Opel/Vauxhall θα γινόταν σε βάρος των χρημάτων των φορολογουμένων.
 
Πραγματικότητα: Η βιομηχανία αυτοκινήτου είναι ο κλάδος, ο οποίος βαρύνεται πιο άμεσα από τις επιπτώσεις της κρίσης, αλλά και ένας τομέας δραστηριοτήτων, όπου μία προσωρινή κυβερνητική υποστήριξη, θα έχει τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ως προς την αποφυγή σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων. Στην Ευρώπη, η Opel/Vauxhall απασχολεί άμεσα 50.000 άτομα – 25.000 μόνο στη Γερμανία. Η Opel/Vauxhall έχει 6.900 επίσημους Διανομείς και Εξουσιοδοτημένους Επισκευαστές στην Ευρώπη, που απασχολούν περίπου 200.000 άτομα. Η εταιρία συναλλάσσεται με 1.600 άμεσους προμηθευτές υλικών που απασχολούν άλλους 95.000 εργαζόμενους. Πάνω από 10 δις ευρώ προέρχονται ετησίως από μία ως επί το πλείστον Ευρωπαϊκή βάση προμηθευτών – το 84% των προμηθευτών Opel & Vauxhall εδρεύουν στην Ευρώπη.
Μύθος: Η GM και η Opel ζητάνε ελεημοσύνη από την κυβέρνηση.
 
Πραγματικότητα: Η Opel/Vauxhall δεν ζητά βοηθήματα αλλά δάνεια ή εγγυήσεις για δάνεια. Λόγω της ύφεσης και της επιφυλακτικότητας των εμπορικών τραπεζών στη χορήγηση δανείων, η E.E. θέσπισε βασικούς κανόνες για την κρατική βοήθεια, προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα σε εθνικές κυβερνήσεις να προσφέρουν δάνεια ή εγγυήσεις σε εταιρίες που πληρούν τις προϋποθέσεις. Η Ε.Ε. έχει σαφείς κανόνες για τα επιτόκια και τα εγγυητικά έξοδα που πρέπει να πληρώνονται για τέτοια δάνεια. Οι Κυβερνήσεις της Ε.Ε. συμφώνησαν επίσης να προσφέρουν επιπλέον χρηματοδότηση στις αυτοκινητοβιομηχανίες, μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
 
Πράγματι, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη λάβει οικονομική υποστήριξη με τη μορφή δανείων και εγγυήσεων είτε από την ΕΤΕπ και/ή από τις εθνικές τους κυβερνήσεις. Αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν λάβει στήριξη μεγαλύτερων των πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ. Επομένως, η αλήθεια είναι ότι οι κυβερνήσεις θα έχουν κέρδος από τα όποια δάνεια ή εγγυήσεις δανείων προσφέρουν στη GM. Αυτό έχει ήδη γίνει: Η GM έχει αποπληρώσει το βραχυπρόθεσμο δάνειο (bridge loan) – έντοκα – που της είχε χορηγήσει η Γερμανική κυβέρνηση στα μέσα του έτους.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ