top icon
Επικαιρότητα

Skoda Favorit: Πρεμιέρα πριν 30 χρόνια

Στις 16 Σεπτεμβρίου του 1987 η Skoda παρουσιάζει στο Brno της Τσεχίας το Favorit.

Η απόφαση της τσέχικης κυβέρνησης να αναθέσει στη Skoda την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου με τον κινητήρα τοποθετημένο στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος είχε ήδη δοθεί από τον Δεκέμβριο του 1982. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί στους ιθύνοντες της, η εξέλιξη θα διαρκούσε δυόμιση χρόνια, με καταληκτική ημερομηνία τις 30 Ιουνίου του 1985, με το πράσινο φως για την παραγωγή του νέου μοντέλου να δίνεται σχεδόν δύο χρόνια μετά.

Την εποχή εκείνη ο σχεδιασμός διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο για την αποδοχή ή μη ενός νέου μοντέλων. Ως εκ τούτου, η Skoda αποφάσισε να ζητήσει τη σχεδιαστική συνδρομή του «Stile Bertone», το οποίο επιλέχθηκε προκειμένου να «αναπτυχθούν» στο χαρτί οι εκδόσεις hatchback, estate, notchback και coupe του νέου Favorit.

Για την μηχανολογική εξέλιξη του μοντέλου, η Skoda συνεργάστηκε στενά με το Ινστιτούτο Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Πράγα (ÚVMV), με τη βοήθεια του οποίου πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις που ισοδυναμούσαν με 100.000 διανυθέντα χιλιόμετρα ανά βδομάδα. Αργότερα, τα «πραγματικά» πρωτότυπα του νέου Favorit δοκιμάστηκαν καλύπτοντας έως και 250.000 χλμ. στις Άλπεις, στις θερμές καιρικές συνθήκες της ιταλικής Ριβιέρας, στον High Alpine Road του Grossglockner, καθώς και στο Turracher Höhe στην Αυστρία.

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου η Skoda συνεργάστηκε με αρκετές… φίρμες της παγκόσμιας αυτοκίνησης, με σημείο αναφοράς την Porsche, η οποία συνεισέφερε τα μάλα στη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, στα σημεία στήριξης του κινητήρα, αλλά και στη μείωση των επιπέδων θορύβου που περνούσαν στην καμπίνα.

Με την πρεμιέρα του νέου Skoda Favorit να πραγματοποιείται στις 16 Σεπτεμβρίου του 1987 στην 29η Διεθνή Έκθεση Μηχανικής στο Brno της Τσεχίας, τα πρώτα αντίτυπα του τσέχικου «χάτς» άρχισαν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής της μάρκας τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Το 1991, λίγο μετά τις πρώτες κινήσεις εξαγοράς της Skoda από το VW Group, η γερμανική εταιρεία αρχίζει να βάζει το δικό της… δάκτυλο στο τσέχικο μοντέλο, καθώς την ίδια χρονιά παρουσιάζεται η facelift έκδοση και τον Ιανουάριο του 1993 η ανανεωμένη εκδοχή του.

Συνολικά, από το 1987 έως τον Σεπτέμβριο του 1994, όταν και σταμάτησε η παραγωγή του, το Favorit κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη 783.168 αγοραστών. Αν συμπεριλάβει δε κανείς τις εκδόσεις Forman, τις pick-up, αλλά και τις επαγγελματικές εκδοχές του, η απήχηση του μοντέλου φτάνει σε απόλυτα νούμερα τις 1.077.126 μονάδες.

Αξίζει να σημειωθεί πως το Skoda Favorit κατάφερε να σημειώσει μια λίαν ικανοποιητική καριέρα και στους αγώνες Ράλλυ, όπου και έκανε την εμφάνισή του στα τέλη του 1989. Το 1990, οι Τσέχοι μετέχουν σε επιλεγμένους αγώνες του Ευρωπαϊκού και Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, καθώς φυσικά και στο «τοπικό» Πρωτάθλημα Ράλλυ της Τσεχοσλοβακίας. Μια από τις σημαντικότερες διακρίσεις του Favorit 136L σε διεθνές επίπεδο στις ε.δ. ήταν οι τέσσερις σερί νίκες που κατάφεραν να αποσπάσουν στην κατηγορία τους από το 1991 έως και το 1994 οι Pavel Sibera/Petr Gross στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο._X.A.  

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ