top icon
Συνεντεύξεις

Έλληνες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Αλέξανδρος Αθανασιάδης

O ταλαντούχος Έλληνας μηχανικός, Αλέξανδρος Αθανασιάδης, διαγράφει σημαντική πορεία στον τομέα της αυτοκίνησης, αφού σήμερα εργάζεται στην Gordon Murray Design, ενώ έχει ήδη περάσει από τη McLaren και από πρωταθλήματα με GT και LMP αγωνιστικά.

Μπορεί στη χώρα μας να μην υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία, όμως αποδεικνύεται πως οι συμπατριώτες μας δεν υστερούν σε τίποτα από τους συναδέλφους τους που έχουν μεγαλώσει στο εξωτερικό.

Ο Αλέξανδρος Αθανασιάδης αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Συνδυάζοντας σπουδές στην Ελλάδα, ταλέντο και σκληρή δουλειά, το 2017 βρέθηκε μεταξύ των δέκα «Prospect Engineering Talents» στην Ευρώπη.

Σήμερα, σε ηλικία μόλις 26 ετών, έχει ήδη διαγράψει αξιοσημείωτη πορεία με εξειδίκευση στα «Vehicle Dynamics» για supercars, όπως αυτά που κατασκευάζουν η Gordon Murray Automotive και η McLaren.

Η αγάπη μου για την αυτοκίνηση παρουσιάστηκε σε μικρή ηλικία. Κυνηγούσα τον πατέρα μου να αγοράσει περιοδικά, κολλούσα στην τηλεόραση παρακολουθώντας F1 και ανυπομονούσα να ακούσω τα αγωνιστικά του WRC στο Ακρόπολις.

Ολοκλήρωσα την πρώτη μου μηχανολογική δουλειά σε ηλικία δεκαέξι ετών, όταν κατασκεύασα ένα καινοτόμο αγωνιστικό όχημα με σωληνωτό πλαίσιο, τοποθετώντας τον κινητήρα μοτοσυκλέτας 120 ίππων δίπλα στο κάθισμα του οδηγού.

Η πρώτη μου επαγγελματική ενασχόληση με αγώνες υψηλού επιπέδου ήταν ως Junior Race-Performance Engineer σε αγωνιστικά GT3. Αποκορύφωμα ήταν η κατάκτηση διπλής pole και νίκης στο Red Bull Ring το 2018.

Στη McLaren Automotive αποκόμισα πολλά, σε τεχνικό και προσωπικό επίπεδο. Η εξέλιξη νέων ελαστικών, ενεργών συστημάτων αεροδυναμικής και απόσβεσης, διασυνδεδεμένων υδραυλικών αναρτήσεων και άλλων τεχνολογιών που έχουν απαγορευτεί ακόμη και στα πιο υψηλά επίπεδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αποτέλεσαν ξεχωριστή εμπειρία. Προσωπικά, βελτίωσα τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζομαι και αποδίδω υπό πίεση.

Οι αρμοδιότητές μου στην Gordon Murray Design καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διαδικασίας μελέτης, σχεδιασμού και δοκιμών της εξέλιξης αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, ηγούμαι της «δυναμικής οχήματος» για το T50, Project 2 και T50S Niki Lauda, εκτελώντας από τις αρχικές προσομοιώσεις έως το τελικό σετάρισμα στην πίστα. Παράλληλα, είμαι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία αυτοκινήτων του «στόλου δοκιμών».

Το 2025 φαντάζομαι τον Αλέξανδρο να συνεχίζει, διατηρώντας το ίδιο πείσμα και όρεξη για μάθηση. Ευελπιστώ να παραδώσω επιτυχώς στην παραγωγή τα αυτοκίνητα που είμαι υπεύθυνος και να εμπλακώ με αγώνες ράλλυ και αντοχής.

Info

Αλέξανδρος Αθανασιάδης

Γεννήθηκε: 1995, Αθήνα

Σπούδασε: Εφαρμοσμένα Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Εργάζεται ως Senior Vehicle Dynamics/Development Engineer στην Gordon Murray Design: Από το τέλος του 2020

Έχει εργαστεί ακόμη στις: Callaway Competition (Race-Performance GT3 Engineer), McLaren Automotive (Vehicle Dynamics Engineer) και ως Freelancer με αγωνιστικά GT και LMP.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ