top icon
Συνεντεύξεις

Έλληνες στην αυτοκινητοβιομηχανία: Πάνος Καρράς

Η παρουσία του Πάνου Καρρά στο ρόλο του σχεδιαστή των νέων αυτοκινήτων της BMW πιστοποιεί πως οι συμπατριώτες μας κατέχουν κομβικά πόστα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Πώς είναι η καθημερινότητα στην καρδιά της αυτοκίνησης, όπως αυτή αποτυπώνεται από την εργασία του σχεδιαστή των νέων μοντέλων της BMW; Ο Πάνος Καρράς έχει να μας αφηγηθεί μια όμορφη ιστορία…

Ο σχεδιασμός αυτοκινήτων με προσέλκυσε από μικρή ηλικία, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου με μολύβι και χαρτί. Την εποχή εκείνη, κάθε λογής παιδικές σειρές ή και ταινίες (Night Rider, Dukes of Hazzard, Mad Max κτλ.) έκαναν «πλύση εγκεφάλου» γύρω από το αυτοκίνητο. Πάντα είχα το πάθος να αναπαράγω τους παιδικούς μου τετράτροχους ήρωες και να βελτιώνω εμφανισιακά, υπάρχοντα αυτοκίνητα παραγωγής.

Σπούδασα Μηχανολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ με κατεύθυνση αεροναυπηγού. Το βιομηχανικό σχέδιο δεν είναι τόσο διαδεδομένο στην Ελλάδα, οπότε η αεροδυναμική ήταν ό,τι κοντινότερο στη φόρμα του αυτοκίνητου μπορούσα να σπουδάσω. Αμέσως μετά έκανα μεταπτυχιακό στη σχεδίαση οχημάτων στο RCA στο Λονδίνο.

Η εργασιακή μου σταδιοδρομία ξεκίνησε στην Ιαπωνία, όπου εργάστηκα για λογαριασμό της Daihatsu, και ακολούθως στην Ιταλία με τον μέντορά μου, Σωτήρη Κωβό.

Στην BMW απασχολούμαι από το 2010 ως Senior Designer στην εξωτερική εμφάνιση των οχημάτων.

Στα εργασιακά μου καθήκοντα περιλαμβάνονται σκίτσα στο χέρι ή στο Photoshop και αρκετές φορές 3D σκίτσα σε προγράμματα τρισδιάστατης απεικόνισης. Όταν μια ιδέα/σκίτσο προκριθεί στις πολλές φάσεις ενός διαγωνισμού, τότε ο σχεδιαστής επιβλέπει και συντονίζει έναν σεβαστό αριθμό μοντελιστών (CAS modelers, 1:1 clay modelers) για την όσο καλύτερη μεταφορά του δισδιάστατου σκίτσου στις τρεις διαστάσεις.

Έχω εργαστεί στο σχεδιαστικό κομμάτι των BMW Z4/Toyota Supra (αρχική φάση της συνεργασίας BMW/Toyota για τον καθορισμό της αρχιτεκτονικής των δύο αυτοκινήτων), iX3, Σειρά 2 Active Tourer MSP.

Η βασική στόχευση του σχεδιασμού, φυσικά, είναι να αγκαλιάσει όσο το δυνατό μεγαλύτερο κοινό. Όμως, επειδή, το μάρκετινγκ βασίζεται σε κλινικές μελέτες για το τι αρέσει στους καταναλωτές, υπάρχει μια σχετική ομογενοποίηση στην αισθητική των αυτοκινήτων σήμερα.

Από πλευράς εμφάνισης, το 2030 τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν δραματικά στις αναλογίες τους, λόγω της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης αλλά και των νομοθετικών αλλαγών που αναμένονται εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Info

Πάνος Καρράς

Γεννήθηκε: Το 1979 στην Αθήνα

Σπούδασε: Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Μεταπτυχιακό στη Σχεδίαση Οχημάτων στο Royal College of Art

Εργάζεται ως: Senior Exterior Designer στην BMW

Έχει εργαστεί ακόμη στις: Daihatsu Motor Company στην Οσάκα, Kovos Design στο Τορίνο

Στο παρακάτω link μπορείτε να διαβάσετε όλες τις συνεντεύξεις των συμπατριωτών μας, που διαγράφουν αξιόλογη πορεία στο εξωτερικό με άξονα την αυτοκινητοβιομηχανία και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ