top icon
Επικαιρότητα

Τα «μίγμα καυσίμου» στην Ευρώπη το 2020

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, τα υβριδικά, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν στην Ευρώπη το 2020 μερίδιο 22,4%, ενώ τα ντίζελ περιορίστηκαν στο 28%.

Συνολικά, τα υβριδικά οχήματα (Hybrid Electric Vehicles – HEV) αντιπροσώπευσαν το 2020 το 11,9% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ, έναντι μεριδίου της τάξης του 5,7% το 2019. Τα plug-in οχήματα (Electrically-Charged Vehicles – ECV), στα οποία περιλαμβάνονται τα αμιγώς ηλεκτρικά (PHEV) και plug-in υβριδικά (PHEV), σημείωσαν παρόμοια αύξηση, αντιπροσωπεύοντας το 10,5% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε σύγκριση με μερίδιο αγοράς της τάξης του 3,0% το προηγούμενο έτος.

Αν και η συνολική πτώση των 3 εκατομμυρίων μονάδων στις συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων, ως απόρροια του COVID-19, είχε ως αποτέλεσμα την αρνητική επιρροή στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων, οι συμβατικοί τύποι καυσίμων κυριαρχούν ακόμη στην ΕΕ καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 75,5% (ντίζελ: 28%, βενζίνη: 47,5%).

Εντούτοις, το «μίγμα καυσίμου» στο τελευταίο τρίμηνο του 2020 αποτελεί μία ακόμα πιο σαφή ένδειξη της τάσης που επικρατεί το σύνολο της ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 23,0% – σε απόλυτα νούμερα στις 730.837 μονάδες – κάτι που είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο των αυτοκινήτων του είδους στο σύνολο της αγοράς την περίοδο Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2020 να μειωθεί από 30,5% το Q4 2019 σε 25,4%.

Ακόμα πιο υψηλή ήταν η πτώση στη ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (-33,7%), καθώς σε απόλυτα νούμερα στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που πέρασε ταξινομήθηκαν 1,2 εκατ. οχήματα, έναντι 1,7 εκατ. μονάδες στο Q4 2019. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς στο σύνολο της ΕΕ να διαμορφωθεί για τα βενζινοκίνητα οχήματα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους στο 40,6%, έναντι 56,6% στο Q4 2019.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο, οι εγγραφές νέων ECVs (BEVs+PHEVs) στην ΕΕ αυξήθηκαν από 130.992 μονάδες το 2019 σε σχεδόν μισό εκατομμύριο (+262,8%), ξεπερνώντας για πρώτη φορά εκείνες των υβριδικών (HEV). Αν μη τι άλλο, η σημαντική αυτή αύξηση στη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) καθώς και των plug-in υβριδικών (PHEV) – με τις ταξινομήσεις τους να αυξάνονται κατά 216,9% και 331,0% αντίστοιχα – οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στα κίνητρα που παρέχουν την περίοδο αυτή πολλές κυβερνήσεις. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στη Γερμανία, για παράδειγμα, οι πωλήσεις των BEVs αυξήθηκαν τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020 κατά περισσότερο από 500% σε σχέση με εκείνες την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Τα υβριδικά οχήματα (HEV) σημείωσαν εξίσου εντυπωσιακή αύξηση κατά το τέταρτο τρίμηνο, με τις πωλήσεις τους να διπλασιάζονται (+104,7%) και από 212.612 μονάδες το 2019 να φτάνουν πέρσι τις 435.260, αντιπροσωπεύοντας το 15,1% της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα – όπως αιθανόλη, LPG και CNG – αυξήθηκαν κατά 19,6% το τελευταίο τρίμηνο του έτους φτάνοντας σε 69.877 μονάδες στο σύνολο της ΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται στην αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με υγραέριο (+69,5%), καθώς την ίδια στιγμή εκείνες με φυσικό αέριο κατέγραψαν πτώση που ξεπέρασε το 35,3%.

Σε συνέχεια της αναγγελίας του Πρωθυπουργού, πιστεύετε πως η πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030...

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ