Το θηριώδες εργοστάσιο της αμερικάνικης εταιρείας στην έρημο της Nevada αποτελεί το κλειδί στα πάντοτε φιλόδοξα σχέδια της Tesla. Και φυσικά του Elon Musk.
Η διεθνώς ανερχόμενη Tesla πραγματοποίησε πριν δύο μέρες την πρώτη… επίδειξη στους εκπροσώπους του Διεθνούς Τύπου του γιγαντιαίου εργοστασίου της στην έρημο της Νεβάδα στις ΗΠΑ, στο οποίο ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός θα «εντάξει» σταδιακά με χρονικό ορίζοντα το 2020 το μεγαλύτερο τμήμα των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων της. Ωστόσο, το κύριο… μέλημα του «Gigafactory 1» (όπως αντιλαμβάνεστε, ο Musk, αν όλα προχωρήσουν βάσει σχεδίου, σκοπεύει να δημιουργήσει και άλλες αντίστοιχες μονάδες, τόσο σε Ευρώπη και Κίνα, όσο και στην… Ινδία), θα είναι η «in-house» κατασκευή των μπαταριών και όχι η εισαγωγή τους από προμηθευτές της Ασίας, όπως συμβαίνει σήμερα, με τα οποία θα εξοπλίζονται τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα της Tesla. Συμπεριλαμβανομένου ασφαλώς και του Model 3, του προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου των 35.000 δολαρίων.
Σύμφωνα με τον Elon Musk, ο τρόπος και οι «συνθήκες» κάτω από τις οποίες θα κατασκευάζονται οι συσσωρευτές ενέργειας (μπαταρίες) στις υπερσύγχρονες, όπως όλα δείχνουν, εγκαταστάσεις του «Gigafactory 1», θα επιφέρουν μια μείωση του συνολικού τους κόστους κατά 30%, κάτι που, αν μη τι άλλο, αποτελεί την αναγκαία και ικανή συνθήκη όχι μόνο για την ίδια τη βιωσιμότητα της Tesla, αλλά πρωτίστως προκειμένου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε οποιαδήποτε έκφανσή του, να καταστεί στο εγγύς μέλλον πιο προσιτό οικονομικά αλλά και πιο… μαζικό σε ζήτηση.
Προς το παρόν, πάντως, το «Gigafactory 1» των 5 δις δολαρίων και των ήδη 1.000 εργαζομένων, είναι ολοκληρωμένο μόλις σε ποσοστό 14%, παρ’ ότι οι εργασίες κατασκευής του ξεκίνησαν το 2014. Στόχος της Tesla, πάντως, είναι να κατασκευάζονται από το μηδέν στην κόκκινη έρημο της Νεβάδα οι μπαταρίες για 500.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση, αριθμός που προς το παρόν αποτελεί το… ταβάνι σε επίπεδο παραγωγής το οποίο έχει προ καιρού θέσει ο δισεκατομμυριούχος CEO της Tesla.
Έως το 2020, χρονιά που το «Gigafactory 1» θα φτάσει τη μέγιστη παραγωγική δυναμική του, θα απασχολεί, σύμφωνα με τον Musk αλλά και την ιαπωνική Panasonic, που αποτελεί βασικό συνεργάτη των αμερικανών και σε οικονομικό επίπεδο συνεισφέροντας στο όλο εγχείρημα κεφάλαια ύψους 2 δις δολαρίων, πάνω από 6.500 υπαλλήλους.
Αυτή τη στιγμή, τα τμήματα του «Gigafactory 1» που έχουν περατωθεί διαθέτουν συνολικό μήκος 1,6 χλμ. καλύπτοντας μια επιφάνεια 177.000 τ.μ., ενώ με την ολοκλήρωση όλων των προγραμματισμένων εργασιών, ο αριθμός αυτός αναμένεται να «εκτοξευτεί» στα 930.000 τ.μ. Συνολικά, μαζί με τους βοηθητικούς χώρους, η συνολική επιφάνεια του «Gigafactory 1» θα φτάνει τα 13 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Και για να έχετε ένα μέτρο απτής σύγκρισης, το «Gigafactory 1» θα έχει 4πλάσια επιφάνεια από το Πριγκιπάτο του Μονακό, με τις κτηριακές εγκαταστάσεις του να είναι μεγαλύτερες από εκείνες της Πόλης του Βατικανό.
Από το 2018 και εξής, το «Gigafactory 1» θα είναι σε θέση να προσφέρει στην Tesla μπαταρίες συνολικής απόδοσης 35GWh σε ετήσια βάση, τιμή μεγαλύτερη από εκείνη που το σύνολο των κατασκευαστών μπαταριών ανά τον κόσμο παρείχαν όλο το 2014(!). Μάλιστα, όπως ο ίδιος ο Elon Musk αποκάλυψε κατά τη διάρκεια των άτυπων εγκαινίων, το «Gigafactory 1» θα μπορεί στο απώτερο μέλλον να αυξήσει την απόδοση του μέσα σε μια χρονιά στις 150 GWh._Χ.Α.