top icon
Επικαιρότητα

VW #dieselgate: Τον Ιανουάριο ξεκινούν οι ανακλήσεις

Η γερμανική εταιρεία, δια στόματος του νέου της Διευθύνοντα Συμβούλου, έδωσε σήμερα το στίγμα των προθέσεών αναφορικά με τον χρόνο «αποκατάστασης» των αυτοκινήτων που «εμπλέκονται» στο διαβόητο πλέον σκάνδαλο #dieselgate.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Matthias Muller και δημοσιεύεται σήμερα στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung, ο νέος CEO του Ομίλου VW διαβεβαίωσε πως τα «ευρωπαϊκά» αυτοκίνητα τα οποία εφοδιάζονται με τον «επίμαχο» EA189 πετρελαιοκινητήρα θα ενταχθούν σε ένα ευρύ πρόγραμμα ανάκλησης, που θα ξεκινήσει τον προσεχή Ιανουάριο, ούτως ώστε σε τεχνικό επίπεδο όλα να έχουν… διορθωθεί πριν το πέρας του 2016. Σε ότι αφορά στα 482.000 οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ, η γερμανική εταιρεία μέχρι στιγμής δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, καθώς οι συνεννοήσεις επ’ αυτού με τους ιθύνοντες της αμερικάνικης EPA (Environmental Protection Agency) δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. Θυμίζουμε πως το σύνολο των «πειραγμένων» οχημάτων που ο γερμανικός Όμιλος έχει διαθέσει στην παγκόσμια αγορά κατά τη διάρκεια της 6ετίας 2009/2015 αγγίζει στο σύνολο τα 11 εκ., εκ των οποίων τα 8 εκ. στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου.

Σε τεχνικό επίπεδο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των ιθυνόντων της εταιρείας, στα περισσότερα από τα αυτοκίνητα αυτά θα γίνει η απαραίτητη αναβάθμιση στο λογισμικό (software) της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του κινητήρα. Ωστόσο, όπως παραδέχτηκε σήμερα στην εν λόγω συνέντευξή του ο νέος CEO της VW AG, «σε πολλά άλλα είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να γίνει αντικατάσταση στο σύστημα ψεκασμού ή ακόμα και η τοποθέτηση μεγαλύτερων καταλυτών». Με τα δεδομένα αυτά, έγκυροι αναλυτές εκτιμούν πως το κόστος ανάκλησης των οχημάτων της δεύτερης κατηγορίας μπορεί να εκτιναχθεί έως και το ιλιγγιώδες ποσό των 10.000 ευρώ!

Στα πλαίσια της ίδιας συνέντευξης, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν σε ευθύνες σε… λίγα και συγκεκριμένα πρόσωπα εντός των τευχών της VW AG, ο Matthias Muller επανέλαβε για μια ακόμα φορά την άποψη πως για το σκάνδαλο «ευθύνεται μια μικρή ομάδα υπαλλήλων της εταιρείας»…

Όπως είναι προγραμματισμένο, αύριο ομάδα εκπροσώπων της VW θα παραστεί σε μια ειδική σύσκεψη των μελών της Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου των ΗΠΑ. Εκεί, οι ιθύνοντες της εταιρείας θα κληθούν, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, να δώσουν επαρκείς εξηγήσεις για το σκάνδαλο #dieselgate καταθέτοντας συγχρόνως τις πρώτες τους προτάσεις για την επίλυση των θεμάτων «τεχνικής φύσεως».

Ήδη, μέλη της Επιτροπής Οικονομικών της Γερουσίας των ΗΠΑ διενεργούν προκαταρκτική έρευνα που σχετίζεται με τις εκπτώσεις φόρου που προσφέρονταν την επίμαχη περίοδο (2009/2015) από πολλές ομοσπονδιακές κυβερνήσεις της χώρας στους καταναλωτές προκειμένου να προβούν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού στην αγορά φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Στη γηραιά ήπειρο, πάντως, παίζοντας για μια ακόμα φορά το παιχνίδι των… καθυστερήσεων, ο νέος Πρόεδρος της VW AG, Hans Dieter Poetsch, που αποτελεί ένα από τα πλέον… αγαπημένα παιδιά του παραγκωνισμένου πριν λίγους μόλις μήνες Ferdinand Piech, μαζί ασφαλώς με τον νυν CEO του Ομίλου, Matthias Muller, παραδέχτηκε σήμερα πως «…θα χρειαστεί αρκετός χρόνος μέχρι να έχουμε χειροπιαστά και αξιόπιστα αποτελέσματα προκειμένου να σας παρέχουμε ολοκληρωμένες πληροφορίες για το όλο θέμα».

Στην Ελλάδα τώρα, με σχετική της ανακοίνωση, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, δήλωσε σήμερα πως διενεργεί προκαταρκτική εξέταση προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες σε σχέση με οχήματα που εισήχθησαν και τέθηκαν σε κυκλοφορία φέροντας λογισμικό που παραποιεί τα αποτελέσματα στις πιστοποιημένες μετρήσεις εκπομπών ρύπων.

Δείτε στα παρακάτω links τη χρονολογική εξέλιξη όλων των γεγονότων του πολύκροτου σκανδάλου #dieselgate._Χ.Α.

VW AG: Οσμές σκανδάλου με επίκεντρο τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ

Η VW παραδέχεται το «σκάνδαλο ρύπων»

VW #dieselgate: Αρμαγεδδών…

VW #dieselgate: Τέλος εποχής για τον Martin Winterkorn

Πως λειτουργεί το παράνομο λογισμικό της VW

VW #dieselgate: Η θύελλα συνεχίζεται

VW #dieselgate: Αλλαγή φρουράς

EPA: Μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες

Ελβετία: Απαγόρευση πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα προδιαγραφών Euro 5 του VW Group!

VW #dieselgate: Διορία μέχρι 7 Οκτωβρίου

VW #dieselgate: 2,1 εκ. Audi φέρουν το παράτυπο λογισμικό

VW #dieselgate: Εισαγγελική έρευνα κατά Winterkorn

VW #dieselgate: Έτσι ξεκίνησαν όλα;

VW #dieselgate: Σε αναζήτηση ρευστού…

VW #dieselgate: Ενημέρωση για τα αυτοκίνητα που επηρρεάζονται στην Ελλάδα

VW #dieselgate: Πόσο θα κοστίσει το σκάνδαλο;

VW #dieselgate: Έρχονται περικοπές…

Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ