top icon
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

H VW εξελίσσει δύο 48βολτες mild hybrid εκδόσεις για το Golf

Η γερμανική εταιρεία αναζητά λύσεις που θα «υποστηρίξουν» την προσεχή περίοδο του κινητήρες βενζίνης της γκάμας της. Χωρίς αυξημένο κόστος, χωρίς δραματική αύξηση του βάρους και με προφανή οφέλη στους τομείς της κατανάλωσης και της συνολικής απόδοσης. 

Η λύση ενός mild hybrid συστήματος κίνησης αποτελεί σε επίπεδο τεχνολογίας μια πρώτη τάξεως λύση σε σχέση με τις φουλ υβριδικές ή τις plug-in υβριδικές προτάσεις της αγοράς, προκειμένου ένας κατασκευαστής να καταφέρει χωρίς σημαντικές θυσίες σε βάρος και κόστος να «κατεβάσει» την κατανάλωση καυσίμου ενός θερμικού κινητήρα αλλά και να αυξήσει συγχρόνως την απόδοση. Αυτή είναι και η λύση που αυτή τη στιγμή δοκιμάζει σε πραγματικές συνθήκες ο Όμιλος VW στο «σώμα» του μικρομεσαίου best seller μοντέλου της. Που φυσικά δεν είναι άλλο από το Golf.

Για την περίσταση, η διάταξη MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) των Γερμανών, την οποία ήδη έχουμε δει να υιοθετείται από την ομόσταβλη Audi, αποτελείται από τον γνώριμο 1.500άρη TSI βενζινοκινητήρα του Ομίλου VW καθώς και από μια γεννήτρια-μίζα, η οποία κινείται με ιμάντα (εξ ου και η ονομασία BISG-Belt Integrated Starter Generator) και την αρωγή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου των 48V. Το όλο «πακέτο» έχει πολλαπλές ιδιότητες: σε πρώτη φάση, να βοηθά τον θερμικό κινητήρα κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης και γενικότερα σε συνθήκες υψηλού φορτίου, ενώ από εκεί και πέρα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία ανακτάται στο φρενάρισμα, στην 48βολτη μπαταρία, που φυσικά δεν καταργεί τη συμβατική 12βολτη. Επίσης, όπως μαρτυρά και η ονομασία του, το BISG αναλαμβάνει να επανεκκινήσει το αυτοκίνητο όταν ο κινητήρας απενεργοποιείται στη λειτουργία start&stop.

Σε επίπεδο προδιαγραφών, η VW επισημαίνει πως η απόδοση του TSI κινητήρα έχει οριστεί στους 150 ίππους, με το Belt Integrated Starter Generator να προσφέρει θεωρητικά 8 ακόμα ίππους. Ωστόσο, η συνδυαστική ισχύς του πακέτου που θα ανακοινωθεί όταν η όλη διάταξη πάρει την τελική της μορφή αναμένεται να μην υπερβαίνει τελικά τους… 150 ίππους, μιας και το mild hybrid σύστημα θα «απασχολείται» σε πρακτικό επίπεδο πολύ περισσότερο με τη μείωση της κατανάλωσης του ΚΕΚ και λιγότερο με την άθροιση παραπανήσιας ισχύος.

Η γερμανική εταιρεία φέρεται μάλιστα να εξελίσσει αυτή τη στιγμή και την έκδοση MHEV Plus, η οποία θα συνεπικουρείται με τη σειρά της από έναν «ξεχωριστό» ηλεκτροκινητήρα 35 ίππων, οι οποίοι θα περνούν στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου ή δυνητικά στους πίσω, βελτιώνοντας στη δεύτερη περίπτωση τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Και δη την πρόσφυση στον πίσω άξονα. Ωστόσο, τη δεδομένη χρονική συγκυρία αυτό που μένει να λυθεί ώστε η «τετρακίνητη» αυτή διάταξη να είναι απολύτως έτοιμη να μπει στην παραγωγή είναι ο τρόπος εμπλοκής του εν λόγω ηλεκτροκινητήρα στο «παιχνίδι» της κίνησης και η ομαλή συνεργασία του στη μετάδοση της ισχύος με τον TSI.

Το πακέτο των περιβαλλοντικών αναβαθμίσεων των «μικρών» κινητήρων της VW θα περιλαμβάνει και μια έκδοση του 1.5 TSI κινητήρα που θα λειτουργεί, όπως αναφέρει σε σχετική του ανάρτηση η ηλεκτρονική έκδοση του βρετανικού autocar, σύμφωνα με τον κύκλο Μίλερ. Θα διαθέτει δε απόδοση 130 ίππων, ενώ στο μέλλον θα υπάρξει μάλιστα και έκδοση με 160 ίππους, η οποία θα λειτουργεί με βιοκαύσιμο, βενζίνη ή/και CNG. Οι Γερμανοί μάλιστα υποστηρίζουν πως ο συγκκριμένος κινητήρας θα έχει μια τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ θα διαθέτει και την υψηλότερη σχέση συμπίεσης ανάμεσα στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Και αυτός, όπως και οι εκδόσεις MHEV θα «παντρεύονται» μ’ ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ