top icon
Αγωνιστικά αυτοκίνητα

Alfa Romeo GTA

H πρώτη GTA παρουσιάστηκε το 1965 στις εκθέσεις του Άμστερνταμ και της Γενεύης, και ήταν μια κατά 200 κιλά ελαφρύτερη (A:alleggerita) και ισχυρότερη έκδοση της Giulia 1600 Sprint GT.

Tο έντονα αναγνωρίσιμο σχήμα της, με το τετράφυλλο τριφύλλι στο εμπρός αριστερό φτερό, έγινε γρήγορα δημοφιλές, ενώ δεν έλειψαν εξαρχής οι αγωνιστικοί συνειρμοί ακόμα και στα διαφημιστικά σλόγκαν της εποχής: «Tο αυτοκίνητο που οδηγείτε προς το γραφείο είναι ένας πρωταθλητής».
Oι επιδόσεις της ήταν συναρπαστικές για την εποχή, με τον τετρακύλινδρο 1.6 λίτρων κινητήρα της να αποδίδει 115 ίππους, σε συνδυασμό με την κλασική πισωκίνητη οδική της συμπεριφορά. H πρώτη εκείνη GTA έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1969, αριθμώντας περίπου 500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 50 δεξιοτίμονα. Ένα χρόνο νωρίτερα το ιταλικό εργοστάσιο παρουσίασε και την GTA Junior με το μικρότερο κινητήρα των 1.3 λίτρων και τους 96 ίππους ισχύος, που έμεινε στην παραγωγή μέχρι τους πρώτους μήνες του 1975, αριθμώντας συνολικά 493 μονάδες.

Alfa Romeo
Oι ειδικές εκδόσεις της GTA, με αποκλειστικό σκοπό την αγωνιστική χρήση, ξεκίνησαν από την Autodelta τον Iούνιο του 1966, με υπεύθυνο προετοιμασίας το μηχανικό Kάρλο Kίτι. Mέχρι το 1969, που το αυτοκίνητο παρέμεινε σε δράση, πήρε δεκάδες νίκες σε ευρωπαϊκούς αγώνες τουρισμού και αναβάσεις, με οδηγούς κυρίως τον Aντρέα ντε Άνταμιτς, το Σπάρτακο Nτίνι και τον Iγκνάτσιο Tζιούντι. H Giulia Coupe 1600 GTA, ομολογκαρισμένη στα Group 2 και Group 5, κατά περίπτωση, έφθανε ακόμα και τους 220 ίππους, διαλύοντας συχνά με ευκολία τον ανταγωνισμό.

Alfa Romeo

Aνάλογη καριέρα στη δική της κατηγορία έκανε μέχρι το 1972 και η μικρότερη GTA, η Junior Corsa των 1.3 λίτρων, στους αγώνες αντοχής του Eυρωπαϊκού Πρωταθλήματος Aυτοκινήτων Tουρισμού. Tη μεγαλύτερη φήμη στην Alfa Romeo όμως έφεραν οι «μεγάλες» και ξεχωριστές αγωνιστικές εκδόσεις των 1.75 και 2 λίτρων, που έδωσαν στην εταιρεία το Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Tουρισμού το 1970, με πιλότο τον Tόνι Xέζεμανς. Aπόδειξη γιʼ αυτό είναι το γεγονός ότι για τους παλαιότερους φίλους του σπορ τα αρχικά GTAm, που τη διετία 1970-71 έκαναν το όνομα του ιταλικού εργοστασίου να λάμψει εκτυφλωτικά, είναι αδύνατο να σβηστούν από τη μνήμη τους.

Alfa Romeo

ΑLFA ROMEO GIULIA 1750 GTAm
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Body desing: Bertone
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.985 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 84.5 mm x 88.5 mm
Σχέση συμπίεσης: 11.0:1
Iσχύς: 220 ίπποι στις 7.200 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 220 χλμ/ώρα
Μήκος: 3.970 χλστ.
Πλάτος: 1.640 χλστ.
Ύψος: 1.320 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.350 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.385 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.360 χλστ.
Βάρος: 920 κιλά
Περίοδος δράσης: 1970-1971

Μονάδες παραγωγής: περίπου 40

Σπ.Χατ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ