top icon
Διεθνείς αγώνες

Από το bucket του oδηγού με το Σωτήρη Ιερεμιάδη

Μεγάλη Εβδομάδα, όλα ηρεμούν στην Ελλάδα, αλλά η προετοιμασία για το Rally Elba, εναρκτήριο αγώνα του International Rally Cup συνεχίζεται αδιάκοπα

Την Τρίτη 18 Απριλίου ταξιδεύω εκ νέου στην Ιταλία όπου και επίσημα ξεκινάει η προετοιμασία για τον αγώνα. Με την άφιξη μου στην Ιταλία συναντιέμαι με τον Pietro (το συνοδηγό μου) όπου πηγαίνουμε στα κεντρικά της ομάδας (Erreffe Rally Team) και συζητάμε μαζί με τους μηχανικούς για το τελικό set up του αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιήσουμε στον αγώνα δεδομένου ότι η άσφαλτος στην Elba είναι πολύ γλιστερή και των καιρικών συνθηκών που τη στιγμή αυτή δείχνουν βροχή…

Εάν όντως βρέχει και επειδή βρισκόμαστε σε νησί το αλάτι της θάλασσας μεταφέρεται μέσω του αέρα στο δρόμο. Το αποτέλεσμα; Δημιουργείται μία επίστρωση «γλίτσας» στο οδόστρωμα και γίνεται πολύ ολισθηρό, οπότε και πρέπει να μαλακώσουμε αρκετά την ανάρτηση, ώστε να έχουμε τη μέγιστη πρόσφυση και προοδευτικότητα στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Όσον αφορά την επιλογή των ελαστικών, φέτος χρησιμοποιούμε μόνο Pirelli. Σε περίπτωση βροχής θα χρησιμοποιήσουμε τα Cinturato (βρόχινα ελαστικά), σε περίπτωση που οι συνθήκες είναι μικτές τη Soft γόμα της Pirelli και σε περίπτωση που είναι στεγνά τη μεσαία γόμα.

ieremiadis Fabia

Αφού ολοκληρώσουμε όλες τις διαδικασίες στην Erreffe το ταξίδι μας συνεχίζεται στην περιοχή της Τοσκάνης από όπου και θα πάρουμε το ferry boat για την Elba. Φτάνουμε, ξεκουραζόμαστε και το πρωί της Τετάρτης αφού περάσουμε διοικητικό έλεγχο ξεκινάμε την αναγνώριση των ειδικών διαδρομών. Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ιταλία επιτρέπονται 3 περάσματα αναγνωρίσεων ανά ειδική διαδρομή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι στο 1ο πέρασμα γράφουμε τις σημειώσεις, χρονικά γράφουμε 1χλμ / 1 – 1.5 λεπτό άρα μία διαδρομή των 10χλμ θα μας πάρει 10 -15 λεπτά. Στο 2ο πέρασμα ο συνοδηγός μου διαβάζει τις σημειώσεις κανονικά και κάνουμε κάποιες αλλαγές όπου αυτό απαιτείται καθώς τοποθετούμε και κάποια «σημάδια» ώστε σε περίπτωση χαμηλής ορατότητας όπως πχ η ομίχλη να μου είναι πιο εύκολο να στοχεύσω ακριβώς εκεί που θέλω με το αυτοκίνητο.

ieremiadis Fabia

Εφόσον έχουμε ολοκληρώσει 2 περάσματα από όλες τις διαδρομές κάνουμε το 3ο και τελευταίο πέρασμα όπου ο μοναδικός στόχος είναι «βρω» τις σωστές γραμμές και να εντοπίσω τα σημεία στα οποία ο δρόμος θα λερώνει απο τα “cuts” ή αλλιώς «μπούκες» και να τα συμπεριλάβουμε και αυτά στις σημειώσεις. Στα rally στόχος δεν είναι να μάθουμε όλες τις διαδρομές και να θυμόμαστε την κάθε στροφή, αλλά να τελειοποιούμε τις σημειώσεις μας και να τις εμπιστευόμαστε με κλειστά μάτια, αλλιώς για ποιο λόγο έχουμε συνοδηγό; Οι αναγνωρίσεις ολοκληρώνονται την Πέμπτη το απόγευμα.

ieremiadis Fabia

Παρασκευή πρωί, έτοιμοι, ντυμένοι στο Service Park ξεκινάμε για shakedown. Το shakedown έχει μήκος περίπου 3χλμ, χρονομετρείται κανονικά αλλά δεν προσμετράται στην τελική κατάταξη του αγώνα, είναι μία κλειστή για την κυκλοφορία ειδική διαδρομή με όλα τα επίπεδα ασφαλείας, ανοιχτή πρόσβαση για τους θεατές μόνο στα σημεία που επιτρέπει η οργάνωση πάντοτε για λόγους ασφαλείας όπου τα πληρώματα μπορούν να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητα τους και οι θεατές αντίστοιχα να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες των αγωνιζομένων.

Μόλις ολοκληρώσουμε τα 4 περάσματα που δικαιούμαστε επιστρέφουμε στο service, τελευταίες αλλαγές στο set up (εάν αυτές απαιτούνται), περνάμε τη ράμπα της εκκίνησης και ξεκινάμε τον αγώνα στις 17:00 τοπική ώρα Ιταλίας! Την Παρασκευή το απόγευμα έχουμε 2 ειδικές διαδρομές, 1 service και 1 βραδινή ειδική διαδρομή που ξεκινάει στις 21:50 τοπική ώρα. Την επόμενη μέρα έχουμε συνολικά 4 ειδικές διαδρομές ξεκινώντας στις 10:30 το πρωί. Τα συνολικά αγωνιστικά χλμ του αγώνα είναι 102,67. Καλό Πάσχα σε όλους!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ