top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Historic Acropolis Rally Sporting: Παναγιώτης Παραδείσης

Ο Παναγιώτης Παραδείσης με αφοπλιστικό τρόπο μας μιλά για την ξεχωριστή συμμετοχή της οικογένειας Παραδείση στο φετινό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

Με τις ημέρες να πλησιάζουν για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας κινείται σε «Ακροπολικούς» ρυθμούς και όχι άδικα. Ο σπουδαίος αγώνας που λέγεται Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις (διαβάστε περισσότερα εδώ) επιστρέφει και πάλι στις 4-5 Ιουνίου με εκκίνηση από την Αθήνα και επίκεντρο την Ιτέα. Να σημειώσουμε πως το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια από το 2002 που διεξήχθη για πρώτη φορά.

Στο ίδιο κλίμα και εμείς που ανυπομονούμε όσο τίποτε άλλο να «πάρουμε» τα βουνά για να απολαύσουμε και πάλι τους συμμετέχοντες οι οποίοι φέτος θα δώσουν μία ξεχωριστή αύρα στον σπουδαίο αυτό αγώνα τόσο στη Sporting όσο και στη Regularity κατηγορία. Μέχρι όμως να φτάσει αυτή η ώρα, βρισκόμαστε καθ’ οδόν για να μιλήσουμε με τον Παναγιώτη Παραδείση -που αν μη τι άλλο ξεχωρίζει κάθε φορά που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του αγωνιστικού Ford Escort Μk ΙΙ- για την διπλή συμμετοχή της οικογένειας Παραδείση στο φετινό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια τους.

Εκεί που «γεννιούνται» τα όνειρα

Φτάνοντας στον προορισμό μας στην Ανάβυσσο Αττικής στο ένα από τα τέσσερα καταστήματα ελαστικών της οικογένειας Παραδείση, ο Παναγιώτης μας περίμενε με το γνωστό χαμόγελο του. Αυτή τη φορά την ανυπομονησία την είχαμε εμείς, καθώς θα γνωρίζαμε από κοντά το νέο project της οικογένειας Παραδείση αλλά θα μαθαίναμε και τα σχέδια που έχουν στο μυαλό τους τόσο για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις όσο και για την επόμενη ημέρα όσον αφορά τη συμμετοχή τους στους αγώνες αυτοκινήτου.

Λίγα λεπτά αργότερα θα αντικρίζαμε εκτός από το αγωνιστικό Ford Escort Mk II που χρησιμοποιεί ο Παναγιώτης Παραδείσης στους αγώνες και ένα ολόλευκο Ford Escort Mk II το οποίο βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης. Ο Παναγιώτης πριν προλάβουμε να ρωτήσουμε για ποιον προορίζεται το συγκεκριμένο Escort μας απαντά “πως αυτό θα είναι το αγωνιστικό με το οποίο θα λάβει μέρος ο πατέρας του Γιώργος Παραδείσης με συνοδηγό τον Μιχάλη Φράγκου στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις”.

Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας το Ford Escort στο αρχικό του στάδιο και με τις ημέρες να πλησιάζουν «επικίνδυνα» έχουμε τις αμφιβολίες μας, ωστόσο ο Παναγιώτης μας καθησυχάζει λέγοντας μας πως “σε λίγες ημέρες θα είναι έτοιμο για δράση”. Δεν αμφιβάλλουμε για την ποιότητα της ομάδας που βρίσκεται πίσω από την υλοποίηση του συγκεκριμένου project. Άλλωστε οι Δημήτρης Γιαλούρης και Σταμάτης Παντιέρας δίνουν και την ψυχή τους σε κάθε αγωνιστική κατασκευή που επιμελούνται.

Δεν χάνουμε χρόνο και ρωτάμε τον Παναγιώτη πως προέκυψε το συγκεκριμένο project μιας και όλοι περίμεναν τον Γιώργο Παραδείση να συμμετέχει στο φετινό αγώνα με το γνωστό Ford Escort Mk I. “Ήταν κάτι που προέκυψε, καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πουλήθηκε στη Γαλλία, οπότε έπρεπε να βρούμε μία λύση εάν θέλαμε να βρεθούμε στη ράμπα της εκκίνησης με δύο αυτοκίνητα”. “Δεν σας κρύβω πως το συγκεκριμένο project έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς καθώς είναι ίσως η καλύτερη δουλειά που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα”.

Ford Escort Mk II Group 4 vs Ford Escort Mk ΙΙ Group 2

Παρατηρώντας καλύτερα το νέο Ford Escort Mk II Group 2, μπορούμε να καταλάβουμε το γιατί η οικογένεια Παραδείση θεωρεί πως αυτό είναι το καλύτερο αγωνιστικό Escort που έχει δημιουργήσει. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το νέο αγωνιστικό “καμάρι” του Γιώργου Παραδείση είναι προσεγμένο σε κάθε του λεπτομέρεια.

Εμείς αφήνουμε τον Παναγιώτη να μας μιλήσει αρχικά για το νέο Ford Escort Mk II Group 2, ενώ δεν μπορούμε να μην τον ρωτήσουμε και για το “δικό του” Ford Escort Mk II Group 4. και τις διαφορές τους. “Το νέο μας Escort το οποίο είναι 8 βάλβιδο, έχει έναν κινητήρα 2.000 κ.εκ. απόδοσης περίπου 190 ίππων. Το κιβώτιο είναι 4 ταχυτήτων Rocket, ενώ έχει γίνει πολύ δουλειά στον τομέα των αναρτήσεων και του πλαισίου. Στο πίσω μέρος έχουμε διαφορικό τύπου άτλαντα, ενώ στο εμπρός μέρος έχουμε γόνατα MacPherson με ανάρτηση της Bilstein, τα φρένα του αποτελούνται από δισκόφρενα της AP Racing εμπρός και ταμπούρα πίσω. Το πακέτο συμπληρώνουν οι 13αρες ζάντες.

Σειρά έχει το Ford Escort MK II Group 4, ο Παναγιώτης λάμπει από ευτυχία όταν μιλά για το αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο έχει ταυτιστεί όλα αυτά τα χρόνια στους αγώνες. “Το συγκεκριμένο Escort είναι 16 βάλβιδο, έχει και αυτό έναν κινητήρα 2.000 κ.εκ. απόδοσης περίπου 270 ίππων. Το κιβώτιο είναι 5 ταχυτήτων ZF. Στο πίσω μέρος έχουμε και εδώ διαφορικό τύπου άτλαντα four links, ενώ στο εμπρός μέρος έχουμε γόνατα MacPherson με ανάρτηση της Bilstein, τα φρένα του αποτελούνται από δισκόφρενα της AP Racing τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το πακέτο συμπληρώνουν οι 13αρες ζάντες”.

“Τώρα από διαφορές δεν μπορώ να σας πω ξεκάθαρα καθώς δεν είναι έτοιμο το Escort του πατέρα μου, όμως την επόμενη φορά που θα σας συναντήσω να είστε βέβαιοι πως θα συνεχίσουμε την κουβέντα μας πάνω στις διαφορές των δύο αγωνιστικών Escort”.

Το κεφάλαιο του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις

Αφήνουμε για λίγο το αγωνιστικό Ford Escort Mk II και επικεντρωνόμαστε στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Άλλωστε είναι η διοργάνωση που περιμένουν με ανυπομονησία τόσο οι οδηγοί όσο και οι φίλοι των αγώνων στη χώρα μας. Στο άκουσμα της λέξης Ράλλυ Ακρόπολις, ο Παναγιώτης χαμογελά. Βλέποντας την αντίδραση του αυτή δεν χάνουμε την ευκαιρία να τον ρωτήσουμε, τι σημαίνει για την οικογένεια Παραδείση το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις; Είναι η μητέρα των μαχών για εμάς που αγωνιζόμαστε με ιστορικά-κλασικά αυτοκίνητα. Το ότι ο αγώνας θα έχει και πάλι κατηγορία Sporting αναμφίβολα παίζει σημαντικό ρόλο καθώς θα μπορέσουμε και πάλι να αγωνιστούμε με τα αγαπημένα μας οχήματα αλλά και να δούμε που είμαστε σε σχέση με τον συναγωνισμό. Γνωρίζουμε πως θα υπάρχουν αρκετές συμμετοχές στην κατηγορία Sporting και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα”.

Συνεχίζοντας την κουβέντα μας, ρωτάμε τον Παναγιώτη αν υπάρχει η κόντρα πατέρα – γιου (γέλια), “φυσικά και δεν υπάρχει, ποτέ δεν υπήρξε άλλωστε, μας αρέσουν οι αγώνες και για αυτό παίρνουμε μέρος σε αυτούς, ο πατέρας μου ήταν αυτός που με έβαλε στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού οπότε του χρωστάω τα πάντα. Είμαστε ομάδα και βοηθά ο ένας τον άλλον, η τακτική μας αυτή δεν θα αλλάξει ούτε και φέτος”.

Όσον αφορά τον φετινό αγώνα πόσο καλά θα έλεγες ότι είστε προετοιμασμένοι, τόσο εσύ με τον συνοδηγό σου Κώστα Ποιμενίδη όσο και ο πατέρας σου Γιώργος Παραδείσης με τον συνοδηγό του Μιχάλη Φράγκου; “Η αλήθεια είναι ότι φέτος η προετοιμασία μας θα είναι ελλιπής, δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε δοκιμές καθώς οι επαγγελματικές μας υποχρεώσεις αλλά και η προετοιμασία του δεύτερου Escort, καταναλώνει τον περισσότερο χρόνο μας. Θέλω να ευχαριστήσω από την καρδιά μου τους Δημήτρη Γιαλούρη και Σταμάτη Παντιέρα οι οποίοι δεν σταματούν να δουλεύουν για να έχουμε έτοιμο το αγωνιστικό μας όχημα”.

Μπορεί να μην έχετε προλάβει να κάνετε την προετοιμασία που θα θέλατε αλλά σίγουρα θα έχετε δει την σχεδίαση του αγώνα, πως κρίνεται τη διαδρομή της φετινής διοργάνωσης; “Είναι η πρώτη μας φορά που θα τρέξουμε σε αγώνα τύπου άξονα (ειδικές διαδρομές χωρίς επανάληψη) με service στον δρόμο, οπότε όλο αυτό έχει μια ξεχωριστή αύρα, μία δόση περιπέτειας θα έλεγα. Η οργανωτική επιτροπή κατά τη γνώμη μου έκανε σπουδαία δουλειά, αν βάλουμε στην εξίσωση και την νυχτερινή ειδική διαδρομή «Καρούτες» η οποία είναι κάτι το θρυλικό στο Παγκόσμιο Μηχανοκίνητο χάρτη, τότε μιλάμε για έναν πραγματικά ξεχωριστό αγώνα”.

Τι κρύβει το μέλλον;

Η αποχή που υπάρχει στον χώρο των αγώνων αναμφίβολα είναι κάτι που απασχολεί και τον Παναγιώτη Παραδείση, ο ίδιος μας ανέφερε πως “η συγκεκριμένη αποχή πηγάζει από κάπου, δεν ήταν κάτι που προέκυψε ξαφνικά. Φυσικά είναι κάτι το οποίο δεν ευνοεί τους αγώνες αλλά δεν μπορώ να σας πω αν έχουν δίκαιο ή άδικο, γεγονός είναι πως πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν στον χώρο μας”. “Πέρυσι έγινε μία προσπάθεια με το Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά όπως φάνηκε αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να πάμε το σπορ μας ένα βήμα παρακάτω. Ευελπιστώ να βρεθεί σύντομα μία λύση ώστε να επιστρέψουμε και πάλι στις αγαπημένες μας συνήθειες”.

Φτάνοντας στο τέλος της όμορφης κουβέντας μας, ζητάμε από τον οικοδεσπότη μας Παναγιώτη Παραδείση να γράψει αυτός τον επίλογο. “Δεν θα πω κάτι ξεχωριστό, θα ευχηθώ σε όλους καλή επιτυχία και να απολαύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον ξεχωριστό αγώνα που λέγεται Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις”._ Γ. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ, ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ,

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ